Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

Simen Malerbakken

Betalende medlem
  • Content Count

    1,017
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Simen Malerbakken last won the day on October 24

Simen Malerbakken had the most liked content!

Community Reputation

2 Neutral

About Simen Malerbakken

  • Birthday 04/01/1977

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kom igjen folkens, vi trenger masse artikler, lag og skriv artikler. Bladet blir bedre jo flere som skriver, ditt bidrag er viktig.
  2. La meg quote innlegget da... Overgangen fra Freaken til MBE har tatt mange med seg, men det er noen igjen på freaken enda. Mye av grunnen til at historiene ikke lenger er her er nok at mange av de som skrev dem nå er på FB i stede, dessuten er nok noen av historiene blitt mindre outerte, selv skrev jeg mye på forumene, men har redusert dette mye over de senere årene, hovedsakelig fordi jeg har fått mer å gjøre, og har mindre tid til å sitte å skrive på forumene, da er mange av de mer dynamiske plattformene raskere og enklere i en hektisk hverdag. Det er liksom enklere å si cool på FB mens man løper til bilen eller tommel opp, eller kanskje bare ta en diagnosetest. Jeg må i alle fall si at jeg er veldig glad for alle som bruker forumet, dere holder det levende. Folk som nettop deg Syver er en av årsakene til at det å drive klubb er morro. Det er mange som står bak det å drive frem en bilklubb, men den viktigste faktoren er at alle samarbeider. Vi evner å få verden til å gå fremover, og vi evner å skape glede og entusiasme blant våre medlemmer bare fordi våre medlemmer er verdens beste medlemmer. Et komplett arbeidende styre, der det er mange meninger og tanker er veldig viktig for den fremdrift vi har. Derfor er det viktig for oss at vi får nye krefter inn i styret, nye meninger og nye tanker. Så tusen takk Syver, og alle andre på forumet, tusen takk alle medlemmer, og tusen takk alle dere som legger igjen arbeid i styrer, enten det er lokalt eller nasjonalt. Det er sammen vi skaper og sammen vi løfter. Dere som skriver, skriv noen artikler, gjerne til MB-Tidende eller på forumet, eller der dere er, vi trenger alles gleder og entusiasme.
  3. Begge organisasjonene er det kun klubben som sådan som er medlem i. Du som medlem får noen fordeler ved at vi er medlem i organisasjonen, men hvoedsaken er at vi har tyngde og knytter oss tettere til bilmiljøet i Norge. For KNA sin del er det vår tilgang til klubbforsikring, via WaterCircle, som gir oss returprovisjon på 2% av premien medlemmene betaler, samt at det gir medlemmene en meget god pris og forsikring. For AMCAR er det vårt medlemssystem som blir inkludert for oss. Det vil si at vi vil spare penger på vårt medlemssystem, totalt vil klubben spare rundt 12 000,- årlig på å være AMCAR medlem. Våre medlemmer får også en litt rabattert pris på medlemsskap i KNA.
  4. Jeg må også gratulere alle medlemmer med at MBE nå er medlem i AMCAR. Klubbens arbeid for å sikre fremtidens bilisme, bevare og sikre rettighetene til bilistene, bilhobbyen og fremtiden til både fossil og elektrisk bil har akkurat fått en økt påvirkning igjennom ikke bare medlemsskap i KNA, men nå også i AMCAR. Amcar er Norges største og sterkeste bilorganisasjon, med et sterkt virke for bilistene, sammen skal vi jobbe for å gjøre bilens villkår bedre. Jeg gleder meg til senere å både samarbeide bedre, og sterkere med denne sterke go gode organisasjonen.
  5. Gratulerer med dagen alle sammen, det er i dag 19 år siden Trude Svanes og Sven Håkon Voldum møttes i Stavanger. Michael Nielsen og Simen Malerbakken møttes i Oslo, og vi holdt klubbens første telefonmøte. Sammen startet vi en Mercedes-Benz klubb. I løpet av kvelden ble både navnet Mercedes-Benz Entusiastklubb til, klubben ble stiftet, og vi vedtok både reglement og driftsform. Det er med en stor grad av ærefrykt og stolthet jeg kan si at klubben som ligger mitt hjerte nært er blitt 1051 medlemmer og at vi nå er en entusiastklubb som må regnes med. Vi har politisk innflytelse i Norge, med våre medlemskap i Kongelig Norsk Automobilklubb og AMCAR, Vi har fått til et godt samarbeid med Mercedes-Benz Klubben Norge, vi har fordelsavtaler og rabattavtaler med mange titalls bedrifter, vi har medlemsblad, medlemsforum, medlemsgrupper på facebook, vi har årlige najonale treff, vi møtes i hele landet jevnlig og vi har entusiaster og medlemmer som er glad i klubben på samme måte som meg. Dette har vært en reise, tusen takk til alle dere som har bidratt, tusen takk til alle medlemmer, som har gitt, deltatt, og blitt med, tusen takk til alle entusiaster i hele landet. Dette er deres dag, det er bare på grunn av dere at vi lykkes, at vi vokser og at vi finner stadig nye medlemmer. Du er en viktig medspiller, du er viktig for klubben, og du er viktig for meg. Tusen takk til deg som leser dette, tusen takk for at du er der. Når jeg til våren trekker meg fra ledervervet er det med ydmykhet, og glede samt med en stor grad av trygghet over at noen andre vil overta. Nok en gang Gratulerer med dagen kjære, Mercedes-Benz Entusiastklubb.
  6. Vel det var årsmøtet som sa noe om at vi burde legge ned forumet, det er jo medlemmene og det er nok den harde virkeligheten at verden går fremover. Uansett er vi nå på forum for flere år fremover, så da er det jo egentlig en sak vi ikke trenger å debatere lenger. At treffene jeg lager ikke er branok er ikke noe som bekymrer meg i det daglige, men jeg tror og håper at det blir bedre treff når noen andre overtar, husk verden består av mange kreative sjeler og jeg har bare mine ideer og tanker. Neida klubbarbeid er ikke annet enn veldedighetsarbeid, og tiden vi bruker må vi regne som veldedig, men det er klart det til tider føles veldig lite motiverende å stadig motta kjeft og klager på arebid der en gjør så godt en kan, det er bare det at det ofte ikke er godt nok. Jeg spurte om noen kunne ta ansvar for instagram, fikk noen men ingen fulgte det opp, jeg vet ikke hva som skal til, jeg bruker ikke instagram. Siden det aldri skjedde noe har jeg gitt opp, men om du ønsker å ta tak i det fortell meg hva du trenger så skal jeg prøve å skaffe deg det.
  7. Jeg syns det er mye klokskap i det du skriver, og jeg er enig i svært mye av det. La meg først av alt ta de punktene jeg er helt enig med deg i. Jeg har riktig nok noen tanker rundt dette, men jeg er altså ikke uenig med deg i momentene. * Klubben bør være der medlemmene er, og på alle steder der medlemmene er, det er jeg helt enig med deg i. Derfor innrømmer jeg å ha tatt feil også når det gjelder forumet. * Oppdateringen av forumet syns jeg og var bra, nå kan det enkelt brukes på mobiltelefon, det er raskere og enklere å forholde seg til. * Informasjonsmengden på forumet er bra, personlig opplever jeg veldig sjeldent at jeg går hit for å lære noe, trenger jeg info benytter jeg WIS, eller TIPS eller andre Mercedes-Benz kilder, men jeg er kanskje i en unik situasjon når det kommer til slike ting. For å besvare ting jeg er noe uenig i, så kan jeg jo si at forumet koster klubben noen penger. Men mer at det tar tid, det er mange i klubben som bruker tid på forumet, og mange andre oppgaver jeg har etterspurt blir satt til side fordi man har formye å gjøre. Som leder hadde jeg sett at det ble prioritert anderledes fordi vi har oppgaver jeg mener er viktigere. Årsmøtet på Gol har blitt forespurt om forumet, og har med overveldende flertall gitt beskjed om å avvikle forumet, men vi, og dengang også jeg, forsvarte forumet fordi det er viktig å nå alle, også de som ikke er på andre medier. Grunnen til at det kom opp nå var at det var et behov for enten å fornye, og bruke noen tusen på det eller å legge ned. Da gikk styret til debatt om dette og voteringen ble altså at vi beholder forumet. Det i seg selv betyr at vi nå kommer til å ha forumet i all overskuelig fremtid, da vi nå har lagt tid, penger, innsats og glede i å lage et nytt forum. Det kan virke som om vi burde gjordt dette tidligere, men det var først nå vi ble tvunget til å løfte forumet.Vi får dermed nyte at dette har blitt større og glede oss over hvor bra det er. Hva gjelder informasjon om et slags MB wikipedia, så er det så mye feil og upressise svar at det ikke kan fungere som fakta, på samme måte som det virkelige Wikipedia... At folk velger å ikke delta på våre felles arrangementer er enhver sitt eget valg, jeg syns det er trist at jeg ikke klarer å lage treff som alle trives med, det er jo gjerne slik at mitt mål er å lage noe som alle trives med. Når jeg ikke evner å involvere alle så er det trolig fordi jeg er gammel, og utgått. Sånn sett er det bra for klubben at det kommer inn nye krefter. Nye kluter vasker bedre heter det, og når jeg nå skal gå av så vil det komme inn nye krefter som har andre synspunkter og som vil løfte klubben. Jeg er overbevist om at min tid er over for denne gang, og at klubben vil tjene på å få en ny leder fra mai, spørsmålet er bare hvem, som ønsker å overta.
  8. Det er jo litt trist for meg å lese at klubben kun er et forum, likevel håper jeg du er fornøyd som medlem med at vi faktisk bruker både tid og penger på forumet. Ledelsen i klubben er opptatt av å nå medlemmene, det er gledelig at vi når mange via forumet, og vi forsøker å ha det med oss. Desverre er det slik at ikke alle av oss har tid til å bruke mange timer på forumet. Da prioriteres de raske metodene, der både treffprosenten er høy, og tidsforbruket er lavt. Jeg forstår at ikke alle, av helt ulike grunner er medlemmer på facebook, derfor prøver vi å sende ut epost og oppdatere forumet. At jeg, som leder ikke er aktivt på forumet er nok bare en naturlig følge av at dagene er blitt mer hektiske med årene, og at det som nevnt må prioriteres. Personlig er jeg derfor der at jeg føler at forum var veldig stort for 20 år siden, den gang var jeg aktiv både på forum og på IRC, og Newsgroups, men det er nå altså 20 år siden og ser jeg på en yngre person i dag og sier bruker du IRC? Hørt om no.teknologi.bil eller no.bil? så ser de rart på meg, og spør hva er det? Jeg tror desverre at dette er ting som forsvant fordi verden ikke så behovet, men forumene har overlevd i noen grad nå snart 10-15 år lenger enn de andre. Vi ser likevel at trafikken er mindre, at de fleste forum har lavere gjennomstrømning enn de sosiale mediene. Jeg registrerer at du kaller det asosiale medier, men det er klart at Snapchat trolig er en moderne versjon av IRC, eller kanskje jodel er mer riktig, der er det tekst. moderne bildedelingstjenester som Insta, snap, og andre medier er blitt populære, fordi en skriver stadig mer og bilder sier kanskje ofte mer enn tusen ord... Jeg tror det er dumt å låse seg til en metode, og jeg tror det er veldig uklokt å nekte seg selv den sosiale muligheten som ligger i moderne komunikasjon, så skal jeg samtidig si at jeg kanskje bør bli bedre på å være tilstede på forumet, det kan jeg ikke love at jeg klarer, men jeg kan prøve å venne meg til tanken. Bare så det er sagt jeg er ikke aktiv hverken på jodel, instagran, twitter, eller andre medier i noen vesentlig grad heller.
  9. Det blir også gratis kaffe og kringle til alle som deltar på Freyborgstua etter turen. Vi sees.
  10. Vi møtes på Bråseth Bo- og behandlnigssenter, her tar vi med noen av beboerne på tur, ca en times kjøring i nærområdet. Ruten går til Sætre via E134. Så kjører vi av ved Sætre bakkene, og ned til Sætre, derfra velger vi Hurumveien og over på Sundbyveien forbi Bådstø, Ramton camping, til Nærsnes og deretter til Slemmestad. Så går turen tilbake via Slemmestadveien, inn på Spikkestad veien og tilbake til Bråset. Med oss blir og Ordfører Eva Norén Eriksen som ønsker beboere velkommen samt deler vår entusiasme og glede med noen som har en litt annen hverdag. Vi sees. Her er det bindende påmelding. Har du sagt skal så må du komme,vi er avhengig av å vite antallet som faktisk kommer. Påmelding på Facebook https://www.facebook.com/events/457385998191778/?ti=cl eller epost til Simen.malerbakken@mbentusiastklubb.no
  11. Det var motorer med ikke målbar mengde NOX Mercedes-Benz har heller ikke sagt noe om at de skal slutte med motorer som forbrenner fossilt drivstoff, de har bare sagt at for nå er våre 2021 motorer ferdig utviklede, alle motorlineupen er nå kommet så langt at vi ikke har et stort fokus på å vidreutvikle motorene våre. Hoveddelen av forskning og utvikling nå vil ligge i alternative drivlinjer som feks elektriske motorer.
  12. Oppgraderingen av forumet var ikke et valg, det var enten ingen forum eller oppgradert forum. Helt enig med deg, dette ser mye bedre ut, freshere og finere. Som tidligere forklart har vi sett dette komme, og jeg var en av de som har forsøkt på å få et ingen forum, det er bra å se at det ikke var jeg som vant.
  13. Hei alle forumbrukere. Jeg har mottatt noen reaksjoner på nytt forum, og vil derfor prøve å svare flere ved å poste dette her. Som de fleste av dere vet har jeg som leder ønsket å avvikle forumet, det er det heldigvis flere i klubben som ikke ønsker. Det betyr at vi fortsetter å holde forumet gående, men desverre var ikke den gamle plattformen lenger brukbar. Den ble rett og slett ikke lenger supportert og vi kunne ikke bruke den. Dermed måtte vi gjøre endringer, forumet dere ser her har vår IT ansvarlige, Arnfinn Eide kommet frem til at var det beste alternativet. Dette koster oss noen kroner å holde og drifte hvert år, så jeg håper at dere, brukerne ser nytten i dette og bruker det godt. For meg som leder er det viktig at vi har et demokrati, det vil si at de som ønsker et forum også blir hørt, mine meninger er bare en stemme, dere er mange. Derfor vil jeg takke alle som ønsker at vi beholder forumet, og som yttrer dette for det er nettop deres tilbakemeldinger som gjør at vi i dag har en helt nytt og moderne forum. Det er viktig at dere som er medlemmer yttrer deres meninger og ønsker, styret er bare en forlenget arm av deres meninger og vi skal alltid prøve å gjøre det beste for klubben. Om din private mening er den beste eller min private mening er den beste er uviktig, flertallet skal styre en forening. Jeg håper virkelig og ektefølt at dette forumet er noe dere brukerne klarer å venne dere til, at det er nytt og anderledes er bare en tilvenning, jeg håper og tror at dette vil gå så knirkefritt som mulig, og at du som bruker vil føle deg hjemme i løpet av kort tid. All forandring smerter, men jeg håper at dette blir lite smerte mot den store glede det er å kunne dele både entusiasme og Mercedes-Benz interesse med andre. Kunnskap, entusiasme, glede og sorger må kunne deles, dette håper jeg blir en god plattform for dette. Med vennlig hilsen Simen Malerbakken Styrets leder.
  14. Hei alle sammen, Jeg er litt sen, så jeg håper mange har anleding til å bli med på dagens cruising. Her anbefaler jeg både deg og din bedre halvdel å bli med, dette er et opplevelsesenter i kulturhistorie. Dagens tur går til Norsk Motorhistorisk senter på Burud utenfor Hokksund. Adressen er Skotselvveien 594, 3330 Skotselv. Fellestreff Vestreviken og Oslo Driveout til Burud Motorhistoriske museum Avreise Brobekkveien 102 klokken 17:30 Gruppen kjører til ESSO på Høvik for å møte flere. Avreise Esso Høvik (Auto XO) 18:00 Gruppen kjører på E18 videre og møter resten på Circle K Lierstranda. Avreise Circle K Lierstranda 18:30 Vi kjører felles videre til Norsk Motorhistorisk senter på Burud. Jeg gleder meg til å se dere alle. Neste treff er: Mandag 26. August Garasjebesøk hos Jan Rune Kristansen. Denne dagen er det garsjebesøk hos Jan Rune som har flere fine biler fra 60-tallet og oppover. Her er det mye å se. Det blir også servert litt grillmat. Fra kl. 18.00 Adresse: Ringveien 13, 2010 Strømmen
  15. Hei alle sammen, Jeg er litt sen, så jeg håper mange har anleding til å bli med på dagens cruising. Her anbefaler jeg både deg og din bedre halvdel å bli med, dette er et opplevelsesenter i kulturhistorie. Dagens tur går til Norsk Motorhistorisk senter på Burud utenfor Hokksund. Adressen er Skotselvveien 594, 3330 Skotselv. Fellestreff Vestreviken og Oslo Driveout til Burud Motorhistoriske museum Avreise Brobekkveien 102 klokken 17:30 Gruppen kjører til ESSO på Høvik for å møte flere. Avreise Esso Høvik (Auto XO) 18:00 Gruppen kjører på E18 videre og møter resten på Circle K Lierstranda. Avreise Circle K Lierstranda 18:30 Vi kjører felles videre til Norsk Motorhistorisk senter på Burud. Jeg gleder meg til å se dere alle. Neste treff er: Mandag 26. August Garasjebesøk hos Jan Rune Kristansen. Denne dagen er det garsjebesøk hos Jan Rune som har flere fine biler fra 60-tallet og oppover. Her er det mye å se. Det blir også servert litt grillmat. Fra kl. 18.00 Adresse: Ringveien 13, 2010 Strømmen
×
×
  • Create New...