Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

viper

Members
  • Content Count

    1,313
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About viper

  • Birthday 01/25/1984
  1. Knallbra treff, moro å møte alle kjente igjen etter et par sabbatsår. All honnør til dere som har vært med på gjennomføringen! Legger ved noen bilder.
  2. viper

    EPC

    Her betaler vi for EPCen
  3. Veldig greit egentlig. Den går opp i taket og så fremover. Det er kun 2kw, så den må stå på betraktelig lengre en webasto, men det gjør ingenting, får ladet bilen i samme slengen. Har ikke det nei, men har lært den å kjenne. Det er ikke like plagsomt nå som det var med en gang.
  4. En stund siden sist update. I utgangspunktet har det vært et par rimelig udramatiske år, der bilen har fungert prikkfritt uten noen problemer. Det er den perfekte familiebil, og med to små barn er det veldig greit med et stort bagasjerom. Rettelse; "gløderelet" tok kvelden tidligere i år, men det var en nokså rimelig fiks da jeg byttet det selv. Trangt, men det sitter veldig greit til. Kunne ikke dy meg og måtte åpne det gamle relèt for å undersøke litt nærmere hva som kunne være galt. Fant fort ut at endel av tilførselslederene var brukket, slik at kretskortet ikke fikk strømmen den skulle ha. Jeg har loddet opp dette igjen slik at jeg har et i reserve skulle det nye ta kvelden. Min bil har ikke webasto, noe som i og for seg er greit, da kjerringa har 2km til jobb og bilen aldri ville blitt brukt korrekt i forhold til webastobruk. Derfor har jeg montert Defa i bilen. Kupevarmer, motorvarmer og batterilader er koblet opp. Det ble noen timer i garasjen, da jeg ikke ønsket noe halvgod løsning. Pga. barnestoler og dermed begrenset med plass i fotbrønnen fremme, ble kupévarmeren montert bak på et egenkomponert feste, kledd i stort stoff for å gli inn med resten. Det var enklest å komme seg inn bak, samt jeg hadde ikke lyst til å montere kontakten i fangeren fremme. Derfor ble den montert bak, samtidig tok jeg høyde for en kommende ettermontering av hengerfeste. Slangevarmeren var forresten noe herk å montere, DET gidder jeg ikke gjøre igjen. Jeg har hatt blandede erfaringer med ettermarkedsfelger opp i gjennom tiden. Derfor forbli AMGene på bilen i uoverskuelig fremtid. De har dog en litt kjedelig ET, så tidligere i år monterte jeg spacere for å få de litt lengere ut i hjulbuen. 15mm framme, 20mm bak. Kunne nok godt opp 5mm til, men greit å slippe alt for mye steinsprut nedover siden på bilen. Senking blir det heller ikke av praktiske grunner. Selv om man aldri skal si aldri... Jeg har også gått i detailer-fella. Ble handlet inn maskin og produkter, og etter en uke i garasjen så bilen nesten ny ut. Lakken på 212 var forøvrig noe drit å korrigere. Jeg måtte jo selvfølgelig ta bil nr.2 og c-klassen til gamlingen.
  5. Deilig detaljert tråd! Blir spennende å se resultatet her, tommel opp!
×
×
  • Create New...