Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/21/2019 in all areas

  1. Jeg synes det burde være stjerne på alle sammen jeg. Jeg monterte jo en stjerne på den andre jeg hadde, men det falt ikke i god jord å ha to stjerner, så bytta grillen, men når kona krasja så ble den original igjen etter oppussingen. Det er en avantgarde modell. Jeg hadde en morsom episode i går. Kjørte forbi bensinstasjon, å da kostet bensin 18kr og diesel 22.22. Så tenkte jeg, fader, nå skulle jeg hatt bensinbil. På jobben kom vi i snakk om den nye bilen. Ja, er det bensin eller diesel. Nei, det er diesel svarte jeg. Men er du helt sikker på det? Ehhh.... nei. Så måtte undersøke litt da, å fant ut av at det var bensin 😂 Så jeg har kjøpt en bil uten å tenke på hva det var for en motor 😅 Var helt sikker på at det var en diesel
    6 points
  2. Gikk på en skikkelig smell. Men det er noen mil igjen til den runder første runde. 200 kompressor
    6 points
  3. Ser litt anderledes ut nå 😁
    6 points
  4. Pusler med bremser og diverse for tiden 😊
    5 points
  5. Behandling av støtfangere. Selv om mye arbeid gjenstår, er det en god følelse å montere lykter og grill.
    5 points
  6. Er vel på tide å presentere flere av Mercedes'ene jeg eier. 1992 mod Mercedes-Benz 230 CE Sportline Eid den siden 2017, lufter den et par turer hver sommer når sola skinner 😎 Solgt ny i Tyskland, hvor den ble kjøpt ny av Herr Reichert født i 1918. Dette ble hans siste bil hvor han "lastet på" med noe utstyr, inkludert originale AMG-skjermutbyggere foran, AMG-lettmetallfelger og AMG-reservehjul. Verktøysettet ligger fortsatt uåpnet i plast. Herr Reichert døde i 1998, bilen ble da avskiltet frem til 2012. I denne tiden innom en kjent samler i Düsseldorf, før den ankom Norge i 2008. Bilen har i dag kjørt ca 28.000 garanterte km, hvor den aldri har sett vinterføre.. 😄 VIN-lista: Model 230 CE Engine 102982 12 250311 Transmission 722408 03 214908 Order Number 0 2 219 09108 Order Location HAMBURG BRANCH Interior LEATHER BLACK (261) Paint 1 BRILLIANT SILVER METALLIC (744U) Approx. Build Date 1992-07 Code Description 221 LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE 222 RIGHT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE 240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR 281 STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN (390 MM) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM 291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER 300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY 412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE 420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR 430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT 440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL) 531 AUTOMATIC ANTENNA 570 FOLDING ARMREST, FRONT 586 BEHR AIR CONDITIONER, AND ELECTRIC WINDOW REGULATORS FRONT AND REAR DOORS 620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE 645 WINTER TIRES M + S 651 SPORTS CHASSIS WITH STEEL WHEELS 662 20 LITERS OF FUEL 673 HIGH-CAPACITY BATTERY 731 WOOD TRIM, BURRED WALNUT ROOT 751 BECKER RADIO GRAND PRIX 2000 VK RDS 781 No code designation available 873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
    5 points
  7. En liten historie om hvordan det er å være Mercedes-Benz entusiast i USA. Historien starter med at jeg solgte fruens 2010 Toyota Camry til fordel for en 2004 E500 Sedan, utstyrt med luftfjæring og alt annet tenkelig utstyr. Vinteren 2019 rygget noen på kongebilen, og bilen var totalvrak. Fikk utbetalt rundt 60k NOK fra forsikringsselskapet for vraket. Vi var uten bil og måtte ut å handle, vi kjøpte en 2015 C300 Sedan, en bil som viser seg å være både morsom og komfortabel. Siden det har jeg kjøpt ny arbeidsbil, en E350 «Avantgarde» fra 2008. Med 150k km på telleren er den vel knapt innkjørt for en W211 å være. Siden det er for mange en uoppnåelig bil for mange entusiaster i Norge, kjøpte jeg en av mine drømmebiler, en 2019 C63s AMG (Drømmen stammer fra W203 C32 AMG) Følger er mitt liv som Norsk Mercedes-Benz entusiast i USA. 2004 E500 Elegance (5.0l V8 - 302HK) - Harman/Kardon, Navi, AirMatic++ - En av mine absolutt favorittbiler! Jeg kjørte W211 220 & 280 CDi som taxi i Norge, skulle ønske det var en E500 med luftfjæring, sykt komfortabel! 2008 E350 ‘’Avantgarde’’ (3.5 V6 - 268HK) - Harman/Kardon, Skinn, Xenon, Navi, Memory x2, 18’’ ++ - Arbeidsbilen; En fullt utstyrt V6 W211 høres uoppnåelig i Norge men her i USA er det ‘’standard-pakken’’! Nydelig bil! 2015 C300 Sedan (2.0 4 Syl Turbo - 241HK OEM/290HK Chip) - Bürmeister, Pano, Skinn, Navi, LED, Spoiler, 18’’ - Konebilen; Fruen har vært veldig fornøyd med bilen, hun liker spesielt godt Dynamic systemet. Aldri kjøp en W205 uten LED pakke, ser så mye bedre ut med LED kjørelys! 2019 C63s AMG (4.0 V8 Bi-Turbo - 503HK) Designo Graphite Gray Matte, 20’’ AMG Forged Cross-Spoke - No words needed... Flere bilder kommer, tusen takk til alle som har tatt seg tid til å lese dette!
    5 points
  8. Ser veldig bra ut med 15" barock 👍 Jeg fikk en hydraulikklekasje på den i dag. Olje rundt hele motorrommet. Fikk vasket skikkelig der. Mistenker pumpa må byttes, da den slår tilbake olje fra demperne og inn i tanken på retur. Skikkelig klin. Dessuten er det en knirk foran som jeg ikke helt har lokalisert enda. Skal også få byttet olje på kassa etterhvert. Den giret mye bedre i dag enn forrige gang jeg kjørte med den faktisk, så får håpe det er en bagatell
    5 points
  9. Liker å sette mitt preg på bilene mine, en slags `signatur`, så nå kommer markeringslysa på, på CLS`n....
    5 points
  10. Min avdøde far eide denne bilen når jeg var en ung mann og jeg hadde mye moro med denne bilen den gangen, Den ble solgt i 2002 og neste eier etter min far hadde den i 19 år frem til 2021. Den ble kun kjørt 16000 km på de siste 19 årene og den har derfor fortsatt en fin km-stand og har akkurat rundet 200000 Km. Vi fikk kjøpt bilen tilbake i familiens eie i 2021 og den var da delvis nedplukket grunnet litt behov for rustreparasjoner. Den er nå straks klar med rustrep og skal da avslutningsvis til lakkeringsverkstedet før den kommer til sin rett igjen. Har skiftet olje og filter, luftfilter, bensinfilter, bremseveske, toppdekselpakninger, plugger,,registerkjede og strammer, filter, olje og bunnpanne pakning på automaten, radiator, samt avrustrep har vi byttet forskjermer, og holder på med å skifte ut hjulbrønner i koffertrom og en hjulbue. Nyoppussede Lorinser Lo med nye sommerdekk ligger klare til å monteres neste uke.
    4 points
  11. Turen hjem fra Nederland gav meg en god anledning til å ‘stressteste’ Apple CarPlay, og med unntak av at navigasjonsinstruksjonene ikke vises i instrumenthuset er det lite å sette fingeren på! Vel hjemme endte snittforbruket en del høyere enn på turen ned, formodentlig på grunn av en god del flere nedbremsinger og akselerasjoner igjen siden det var mer trafikk denne dagen. I Tyskland fylte jeg også den dyreste tanken i min karriere som bilist, en tanking som kostet svimlende 1850kr. I Nederland fikk jeg også tatt service på bilen, hvor jeg også byttet alle filtre og viskere. Pollenfilteret og bakruteviskeren er jeg riiimelig sikker på at var de bilen ble levert med originalt. Artig nok er det mulig å spesifisere at selv viskerne ble byttet i det digitale serviceheftet. På AMG-modeller med nattpakke ble sideskjørtene levert med en blank sort list i ‘utskjæringen’ midt på, mens det på øvrige biler (standard modeller samt AMG-modeller uten nattpakke) kun er lakk som vanlig. Jeg hadde lyst til å gjenskape dette på min bil, men siden det ikke leveres lister i krom eller sølv ble løsningen å få disse feltene foliert. Firmaet som skulle gjøre jobben ville ikke bruke kromfolie, da de mente formen og slitasjen her ville gi et dårlig resultat. Løsningen ble å gå for en sølv metallic folie som matcher andre elementer på bilen bra. Men, da ville jeg også at kromleppene foran og bak skulle matche, for å få et helhetlig uttrykk. Som sagt, så gjort, og på tross av at folien er helt, helt lys sølv metallic ble resultatet på sideskjørten ekstremt diskret. Det er kun fra visse vinkler og i rett lys at kontrasten er synlig. I tillegg oppleves detaljene på støtfangerne som før, så totalt sett ble det en veldig subtil modifikasjon, noe som egentlig passer meg bra: Og apropos subtile modifikasjoner; jeg kunne jo ikke fortsette med blå senterkopper etter å ha byttet frontemblemet:
    4 points
  12. Etter omtrent tre år siden forrige besøk, fikk jeg omsider reist til Nederland igjen denne uka! Først og fremst for å besøke gode venner, men med MBenzNLs utstyr og kompetanse tilgjengelig åpner det jo også for å få gjort noen oppgraderinger som jeg har tenkt på lenge. CLSen har jeg aldri vært her nede med før, siden jeg kjøpte den kort tid før Covid traff oss, så det var i tillegg artig å prøve den på Autobahn og over en lengre tur. Jeg kjørte som vanlig gjennom Sverige for å ha litt mer frihet, og foruten en 30 minutter lang stopp som følge av et ekstremt minimalt uhell lenger fremme var det lite trafikk og gode forhold hele veien. VikingContactene CLSen er skodd med har hastighetsmerking T, noe som betød at jeg ikke kunne passere 190km/h, men jeg kom da frem likevel. Vel fremme så tallene slik ut: Forståelig nok er dagens drivstoffpriser også samtaleemne her nede, og etter at en kompis med en S211 E55 AMG fortalte at bensin alene koster ham 50 eurocent per kilometer, ble jeg igjen påminnet hvorfor jeg alltid går for minste motor 😄 Helt siden jeg kjøpte denne bilen har jeg vært interessert i å få aktivert Apple CarPlay og Android Auto. Jeg visste at COMANDen den er levert med fra fabrikk var kompatibel, men det er vanskelig å finne informasjon om hvordan det kan aktiveres. Steve/MBenzNL har blandede erfaringer med å få det til å fungere, simpelthen fordi Mercedes endrer bilene så ofte at det er umulig å følge med, så han var ikke like entusiastisk som meg. Men, etter første forsøk (som innebar et par timer med oppgradering av software) så funket det som bare rakkern! Jeg har iPhone selv, så CarPlay ble umiddelbart tatt i bruk: Det kule med det hele er at knappene på selve COMANDen, altså MEDIA, NAVI og TEL, tar deg til telefonens programmer når systemet er aktivert; I mitt tilfelle til Tidal, Google Maps og ringeinnstillinger på telefonen. Dersom man ikke har en passende telefon plugget inn, fungerer alt det innebygde som vanlig, så dersom jeg bare skal en liten tur fungerer f.eks. Bluetooth-musikkavspilling som vanlig. En detalj jeg også var gira på å rette opp i gjaldt USB-portene i midtkonsollen; På biler som ikke har disse systemene aktivert fra fabrikk har man standard USB-symbol for begge porter, mens biler som ble levert med systemene har ett USB-symbol og ett 'mediasymbol'. Det viste seg å ikke ha noe å si for funksjonaliteten siden port 2 på den originale delen fungerte helt likt som på den nye, men detaljer er viktige. Her er bilde av den originale og den nye porten: Neste prosjekt var å fornye bremsene foran. Jeg har aldri vært særlig imponert over bremsene på denne bilen, og etter å ha fått kommentar om rust på innsiden av skivene på forrige EU-kontroll bestemte jeg meg for å starte med blanke ark. Det viste seg å være mer jobb enn forventet, siden skiver og nav hadde rustet fullstendig sammen! Ganske overraskende å se på en 6 år gammel bil med ca 100Kkm bak seg. I alle tilfeller fikk jeg til slutt løsnet skivene, og deretter brukt en god stund på å rengjøre anleggsflatene igjen: Planen er å bytte bremsevæsken også, siden jeg ikke finner noen informasjon om at dette er utført på tidligere servicer. De lærde strides vedrørende om det har noe for seg, men med tanke på at Mercedes fortsatt spesifiserer dette annethvert år tenker jeg at det er en billig forsikring. Med AIRmatic er det forresten alltid gøy å sette bilen ned igjen etter å ha jekket den opp: En annen viktig detalj jeg omsider fikk gjort var å bytte fra blått til sort emblem foran; Her fikk jeg også tak i originalt takstativ, et tema jeg vet er omdiskutert, både generelt, men også spesifikt for denne bilen 😄. Jeg har et stativ fra Thule allerede, men jeg har aldri likt at dette ligger rett på lakken, ei heller hvordan det monteres. Det originale stativet er så enkelt å montere at det kan gjøres på noen få minutter, noe som passer bedre for feks helgeturer og kortere perioder. Nå må jeg bare få på den originale takbagasjen og få tatt noen oppdaterte bilder: Funderer også på noen mindre, kosmetiske endringer, stay tuned ✌️
    4 points
  13. Bilen fortjener å få en egen tråd. Ble en del av familien våren 2019. Det er en W116 450 SE 1975-modell med M100 6.9-motor. Bilen er kjørt i California, før den kom til Norge for noen år siden. Har bla. fått EURO-støtfangere. 6.9-motoren ble også montert i USA. Det er en grom sak og en fryd å kjøre! Den er i bra stand, tilnærmet rustfri (har ikke funnet noe enda, men bank i bordet ...), men ser nok litt penere ut på bildet enn i virkeligheten. Men fin og solid til å være 45 år. En bruks-veteran. Har kjørt den ca. 4.500 km inklusive en langtur sist sommer. Forbruk på langturen 2.700 km var 1,6 liter. Gikk som ei klokke. Siden oktober er den vanskelig å starte kald. Blir bra når våren kommer! Jan
    4 points
  14. Da er motoren i gang igjen. Topplokksboltene er ettertrukket. Og bilen er prøvekjørt.
    4 points
  15. Fikk ganske passende kølapp for vaksinen i går:
    4 points
  16. Då fekk junior seg Mercedes-Benz Geländewagen til 2 års dagen. Den trekker på alle 6 hjula og slo virkelig an for både små og store👌🤩🏁🚗💨💨💨
    4 points
  17. Da var all rust i torpedoveggen og innerskjermer foran reparert. Lakkert i motorrom.
    4 points
  18. Tverrbjelken bak støtfangeren er helt opprustet. Jeg bytter den med en annen bjelke som jeg tok fra en delebil.
    4 points
  19. I anledning at det i dag var 132 år siden Bertha Benz fortok verdens første biltur, har jeg skrevet denne artikkelen. Håper det kan være interessant lesning for noen. https://bilklassikere.no/bilturen-som-forandret-verden/
    4 points
  20. En liten oppdatering ... Bilen har vært på ny Sør-Norge tur i sommer. Tilsammen 2.231 km med et forbruk 1.66 liter/mil. Er fornøyd med det - svingete landeveier og trange fjordarmer er ikke akkurat S-klassens styrke Den gikk som ei klokke hele turen, til tross for mye regn . Det kommer litt vann inn i bagasjerom, tipper det er pakningene rundt baklysene som er gåen. Må se nærmere på det til høsten. Ellers var det topp å reise rundt med et 100% fungerende soltak - etter utallige timer med demontasje, rensing, sjekk, justering, smøring og montasje i april og mai. Fikk lønn for strevet. Ellers var jeg spent på om "Fuel injector" relé vil holde hele turen etter mye problemer tidligere i sommer. Det holdt Har ellers litt problemer med bensinforsyningen som gjør kald- og varmstart litt tidkrevende. Må vente med start til bensinpumpa har oppnådd riktig trykk og eller fullt opp systemet og eller noe annet .....?. Mer om det i en egen post. På turen møtte vi en gruppe Sveitsere med 8 forskjellige Triumph'er. Det var litt kult. Forstillingen på de bilene er jo som tannpirkere i forhold til forstillingen på S-klassen. Ellers lite veteranbiler på veien.
    4 points
  21. Prosjekt skinnpleie skrider frem 😀👍 Løwengreen Autospa i Berg har nok å henge fingrene i Litt nerde info. Det er meningen at det ikke skal sparkles så mye i skinnet. Det er brukt en hel del forskjellige produkter, som rens og for å myke opp skinnet tilnærmet original mykhet. Nå lukter det deilig skinn igjen
    4 points
  22. Levert av BOS - lett hybrid - 386 hk + 22 hk Electric / 500 nm + 250 nm Electric - til sammen 750 nm 😍 - alt utstyr!
    4 points
  23. Da gjenstår bare en måned med jobb. Ca to uker vil gå me til å koble de to slangene til varmeapparatet. Her vurderer jeg å få tak i en gynekolog eller Citröen-mekaniker.
    4 points
  24. En stk original 300tdt
    4 points
  25. Min Kjære 220 CE 1993 mod, kjøpt i 2003, har nå gått 73 000km. Rimelig original utenom: 400 Felger Sterkere fjærer bak Ettermontert krok Stereo Defa Mvh Sivert
    4 points
  26. Det går sakte fremover, venter på stempelringer, nye ventilstyringer er på plass, de skal hones, ventilsete skal freses og slipes, så er det planing før montrtingen kan starte, tok en liten jobb på innsug og deksler
    4 points
  27. God (h)jul. Synes skiltet på bilen min passet ekstra godt i dag.
    4 points
  28. Sånn, pakke fra USA montert... før og etter bilde 🤔😁 Dette tok jeg ikke risken på å montere inn selv, om noe treverk skulle knekke, så skulle BOSteen få betale 😉
    4 points
  29. Har demontert deler av opphenget foran. Venstre bærearm var i dårlig stand. Får velge de to som er best.
    3 points
  30. Det ble noen timer i garasjen i sommer. Rust på nedre del av framskjermer. Byttet høyre bakdør. Rust i gulv høyre foran. Mansjetten på den ene drivakselen var sprukket, så jeg byttet hele akselen.
    3 points
  31. Hils på "Der Grüne" - en 230E som har bodd i Vestfold siden den var ny i 1984 og har bare kjørt 216 000km. Nå har den tatt turen over fjorden og fått ny garasje. Herlig å kjøre, men selvfølgelig mer rust enn jeg klarte å se i første omgang. Bilen er allikevel fin og alt virker, så jeg får vurdere om jeg skal få utført noe sveising og be Funderud om å stabilisere tilstanden.... Denne bilen ble lagd da jeg var 16 år, og var selve stasbilen når jeg var liten. Familien vår kjørte 240, og jeg var Volvo-fan så det holdt. Lærte å kjøre i en 245, og har hatt en 145, en 244 og to 240 stv senere. Har allikevel alltid hatt lyst til å prøve en w123, og den har ikke skuffet så langt. Må nok innrømme at finish og kjøreegenskaper er bedre enn på 240 av samme årgang. Meget positivt overrasket over bensinforbruket, 0,88 l/10km ved blandet kjøring. Bedre enn den siste bensinbilen jeg hadde (2006 Toyota RAV4) Nå er bilen i daglig bruk i påvente av ny bil som kommer i august, og det er litt skummelt siden den bare har kjørt ca 4000km siste 5 år. Tok et oljeskift og Naf-test for å avdekke de største overraskelsene. De påpekte bla. lekkasje i eksos, en brukket fjær og stor dødgang i snekka, det siste fortalte selger om og jeg har allerede begynt å venne meg til det. Ikke verre enn min 145 fra gamle dager, eller feltvognene fra førstegangstjenesten... Eksosanlegg, ventildekselpakning, fjærer og dempere er bestilt fra Tyskland, fjærkompressor er kjøpt på biltema, så nå ser jeg på instruksjonsvideoer fra Mercedessource m.fl. Ønsker å holde den mest mulig original, samtidig som jeg ønsker at den skal være så tight, driftssikker og sikker som mulig. Som fersk w123-eier og klubbmedlem tar jeg gjerne imot tips om gode w123-verksteder og verksted som er gode på karroserireparasjoner på disse bilene i Oslo-Viken-området. Har så langt fylt 98 oktan på den for å være grei med en gamle bilen....
    3 points
  32. Da kom de siste felgene fra overhaling, rettet og pulverlakkert. Felgteknikk gjør god jobb!👍 Dyrt, men felgene kan ikke skaffes mer, og de kler bilen godt, så da kostet jeg på meg denne løsninga.
    3 points
  33. Da har S212’en vært inne og fått service. Girkassen ble også flushet i samme slengen👌😃 Det ble også oppdaget kjølevannskekkasje fra under dieselfilter holderen. Så det ble også utbedret når bilen var inne👌😃 Bildet er tatt i forbindelse med kjølevæskelekkasje arbeidet. Kjekt når verkstedet sender bilder for å vise hva de driver med. Tipp topp service hos Orstad Bilverksted igjen👌😃🏁🚗💨
    3 points
  34. Har fått deilig pakke i posten - første skritt på flere forbedringer: - nye Zimmermann bremseskiver (Coated), bak og foran - nye Hella-Pagid bremseklosser, bak og foran - nye bremseslanger foran - ny Mahle kjølevann-termostat mer deler på vei .....
    3 points
  35. Lykter satt inn, LED i alle lamper virker og vann er øset ut👌😃🏁🚗💨
    3 points
  36. Hei. Er ny på forumet her, men ikke ny i MB verdenen. Har akkurat handla ny bruksbil, etter at min forrige W221 ble påkjørt og vraket i Desember. Har letet en stund rundt i Europa for å finne den rette bilen, og falt til slutt for denne. Det ble opplyst fra selger at denne var en utstillingsbil for MB i Tyskland, uten at dette er bekreftet. Det er en 600, men med absolutt alt av AMG utstyr.
    3 points
  37. Da har denne blitt PKK godkjent uten feil, kjørt ca 31 mil siden forrige kontroll. Hatt bilen på visning hos Statens vegvesen, nå har den blitt kategorisert som "bevaringsverdig" [emoji16] Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
    3 points
  38. Jau 😁 Da fikk jeg denne levert i dag. Skal bli spennende å se hva man kan finne på
    3 points
  39. Fikk omsider hentet ut skilt og EU-godkjent denne deilige maskinen igjen: Etter å ha kjøpt CLSen og rattet den en stund var jeg usikker på om det ville føles like stas å hente ut denne igjen, men joda, det var fortsatt fantastisk deilig! Nå blir det toppløs kjøring i noen måneder, krysser fingrene for en sommer med rikelige med opphold (og lov til å dra steder)! 🤞
    3 points
  40. Campingsesongen 2020 er herved startet og turen gikk til Bie Camping i Grimstad sammen me Terje’s foreldre som kjører i bobil. Første campingturer med S212 som trekkbil og den fungerte utmerket☀️☀️☀️🤩🏁🚗💨🤩☀️☀️☀️
    3 points
  41. Felgenen kom endlig på bilen. etter grundig nedvask, polering og voks.
    3 points
  42. Da ble man endelig ferdig med shine av bilen, og felga. Tar sin tid sånt arbe. Knipsa bare et bilde i garasjen, får ta noen fler når den kommer seg ut. Litt av produktene som ble brukt også.
    3 points
  43. Har ikke vært noe aktivitet på denne tråden det siste året, men har skjedd litt forskjellig med bilparken på den tiden. Kort oppsummert: Ble lei av å legge på kjetting om vintern, så 2011 Vito 113 cdi er erstattet med en 2015 Vito 119 cdi med 4-hjulstrekk. 2007 S211 E220 cdi ble solgt da den nesten ikke ble brukt og for å redusere antall biler. Men taktikken med å ha mindre antall gikk dårlig, for det har kommet ett nytt prosjekt i hus: Sent from my SM-A405FN using Tapatalk
    3 points
  44. Helt siden mine foreldre hentet denne bilen hos meg i slutten av september har planen vært å dra hjem til dem og klargjøre den for vinterlagring. Tiden har dog ikke strukket til før, men det ble heldigvis tid til å flikke litt på den nå i juleferien. Mot normalt har det vært mye opphold og til og med sol i Stavanger i julen, så det var overraskende gode forhold (om enn ganske kaldt) til å vaske bilen: I fjor rensket jeg AirCapen ved å støvsuge bort alle insektene, men i år prøvde jeg en annen løsning med godt resultat - en liten dusj insektsfjerner og en sprut med hageslangen fra baksiden, og vips så var den ren og klar for en ny sesong igjen: I forbindelse med vaskingen kjørte jeg litt frem og tilbake foran huset for å tørke bremsene og la motoren få skikkelig driftstemperatur. Samtidig fikk den også hilse på nybilen: Og vips, så var bilen ren og pen! Innsiden trenger også en liten shine, og etter at bilen har tørket er den igjen klar for å gjemmes under trekket i påvente av våren igjen:
    3 points
×
×
  • Create New...