Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/29/2022 in Posts

  1. Pusler med bremser og diverse for tiden 😊
    5 points
  2. Behandling av støtfangere. Selv om mye arbeid gjenstår, er det en god følelse å montere lykter og grill.
    4 points
  3. I år har jeg spandert på meg nye tennplugger. De gamle har stått i 11 år og over 70000 km, har bare kontrollert elektrodeavstanden av og til. Justerte også kamvinkel og fortenning.
    2 points
  4. Det ble en fin 17. mai.
    2 points
  5. Ikke mye som har skjedd her på en stund. Bilen har gått noen tusen km hver sommer og har ikke behøvd noen reparasjoner. Siden jeg har byttet gummiforingene som holder traversen på de to andre bilene, var det på tide å bytte på denne også. Fikk brukt et slags motorstativ som jeg har liggende. Løsnet motorfestene, støtdempere, styrestag, bremseslanger, stabilisatorstag og de fire boltene som holder traversen. Løftet bilen opp, og traversen stod igjen på gulvet. Det høyre motorfestet var nokså sammenpresset.
    2 points
  6. Flott, la oss ta en prat, send en PM, vil ikke si det er "ekspertise" men har sikkert noen tips. Ellers er det mange her på forumet som vet det meste.
    1 point
  7. Hei jeg er helt ny her inne. Ønsker komme i kontakt med noen som kan litt om denne bilen som kanskje har restaurert en tilsvarende bil og har litt peiling;-) Mvh Anders
    1 point
  8. Fin bil og fint registreringsnummer. Det er mange her som kan mye om gamle biler.
    1 point
  9. Har en tilsvarende W116 men USA 1975 450 SE (116.032) med ettermontert M100.985 6.9 motor med k-jetronic. Mye av selve bilen er det samme og/eller mange likhetstrekk. Har gjort en del med bilen, men langt fra "restaurering". Har fortsatt mye "å lære", men kan sikkert gi deg noen tips her og der. Kult registreringsnummer!
    1 point
  10. Da er disse bestilt fra USA, for å få orden på bakhjulstillinga… Var jaggu ikke billig, men det er jo ikke bakdekka heller. Holdt bare 12mndr og 10K km..
    1 point
  11. Nå har jeg nettopp skiftet så det er nok 15-20 år til neste gang det trengs, men skal sjekke 300 snart. Det skal være samme der.
    1 point
  12. Bremser luftet 😊
    1 point
  13. Nyvaska bil på hytta er aldri feil👌😃🏁🚗💨💨💨
    1 point
  14. Det stemmer at jeg har kjøpt oljesugeren på Biltema. Den fungerer veldig fint, det er ikke forskjell på hvor mye olje du får ut med suger kontra tapp via plugg. Mercedes-Benz bruker jo oljesugere selv.
    1 point
  15. Godt å høre at du fant ut av det! 🙌
    1 point
  16. Kort fortalt: Da er dette problemet endelig løst. Det var som du sa @Sven Håkon , den gamle lysbryteren var synderen. Så enkelt var det faktisk. Det lange svaret er: Det funket i månedsvis helt ok å bruke den gamle lysbryteren på den måten som jeg beskrev i siste del i førstepost. Men nylig, for to-tre uker siden så begynte bilen å tulle mye. Med bryteren i Auto så kunne parklys og baklys begynne å blinke av seg selv (akkurat som om det satt noen i bilen å vridde på og av på lysbryteren hele tiden). Ved en annen anledning var alt tilsynelatende helt fint, men når jeg så ut av soveroms vinduet før jeg skulle ta kveld var plutselig park samt baklys på... Å ha bryteren stående i 0 var jo heller ikke helt gunstig, for da trakk jo bilen strøm (selv om alt av lys da var av). Så det var på høy tid å ta affære, jeg prøvde først å måle med multimeteret på batteriet (seriekoble mellom minuspol på batteri og minus polsko), for å så nappe ut sikring nr 52 og 64. Målingen fikk jeg ikke noe klart svar fra, men jeg kan bekrefte at sikring nr 64 i sikringsboksen under panseret er den som går til lysbryteren. Jeg tok likevel sjansen og bestilte en brukt lysbryter fra en større bilopphugger på Vestlandet og fikk denne sent hjem til Nordland. Fra en bil med 114k på telleren, visstnok (min har kjørt 200k). Den "nye" bryteren er tightere, den gamle hadde litt slakk i seg. Kjapp jobb å skifte bryteren, tok av tre listen over bryteren og sikringspanelet på siden av dashbordet. Selve bryteren holdes fast av én liten skrue som blir synlig når tre listen er fjernet. Når skruen er ute så er det "bare" å lirke bryteren ut og ta av kontakten bak, for så å montere den nye inn igjen.
    1 point
  17. Da var alle sider tatt. Skal bare få luftet bremsene nå, så hjelper det 😊
    1 point
  18. Oida! Det var dårlig ja. Er det samme delenummer som på w123, så har jeg et sett til overs. ATE. Det fulgte med to sett i pakka. Å det leste jeg ikke noe om når jeg bestilte
    1 point
  19. Ikke rart jeg ikke så noe på peilepinnen - måtte fylle på nesten 3 liter 🥶 MEN DA så jeg en tydelig oljestrek midt mellom øvre og nedre strek! Et problem mer ut av verden 👍
    1 point
  20. Dagens mini-oppgradering Før Etter
    1 point
  21. Lett oppdatering. Kjørte bilen opp til ny justering. Måtte ført innom posten for 300 har større trunk-åpning enn CLS. Det gikk fint. Kom opp i tredjegir og slushet meg opp i over 50km/t. Da la den inn 4.gir og dro på fast og fin i fisken. Ned i andre gir i krysset og opp en bratt bakke mot verkstedet. Der la den inn 3. og dro helt fint!! Hentet bilen på verksted dagen etter og kjørte hjem. Da virket alle girene, og motoren døde ikke. Girkassen fikset seg selv.😁 Selvfølgelig var bilen nesten tom for bensin, så den ble rullet rett inn i garasjen og avventer tid for fylling og prøvekjøring. På en annen side, hvis du er på plantebutikken og skal ha et lite plommetre, så er SL den beste transporten.
    1 point
  22. Hei. CGI står for Charged Gasoline Injection og skal gir lavere forbruk og mer effekt enn de eldre 350-ene. Sakset fra google: The Mercedes Benz CLS 350 CGI. Mercedes Benz’s CGI allows extremely lean air-fuel mixtures rather than the normal 14.6:1 air-fuel mixture that normal injection engines use. In a CGI engine, the air and fuel mixture is not mixed until they reach the combustion chamber. The intake ports are carefully engineered to provide optimum flow and swirl, making combustion as fast and as complete as possible. The fuel is injected into the cylinder at a degree of 42 degrees and a pressure between 50-120 bar.
    1 point
  23. Forøvrig gjennomført den første ladingen i natt. Fikk låne laderen hos forhandleren, hvor demobilen jeg lånte også sto til lading. Denne er kledd i matt selenitegrå designo. Selv om den er kul, skal jeg innrømme jeg er glad jeg gikk for svart. Jeg er imponert over hvor velfungerende Mercedes Me appen er. Den kommuniserer også med Apple Watch. Fikk varsel om at takluken lukket seg i da bilen sto parkert i dag, pga. at det var meldt regn. Her fra i går kveld, da jeg koblet til laderen for første gang. Noen dager senere fikk jeg montert en Eeasee-lader utenfor leiligheten. Fungerer bra, og kobler seg opp mot Fjordkraft-appen Fikk testet bilen en liten tur til Molde for å hjelpe en kompis. Vi leverte en E-klasse til BOS for å skifte en dyse. Dette er forøvrig den aller første driftsfeilen på denne E-klassen, som nå har gått 180 000. Det var min far som kjøpte denne i 2012, og jeg har mange sider i bilpleieloggen om den. Moro at den fortsatt er i mitt bekjentskap, men han vurderer nå å skifte den ut til en EQA.
    1 point
  24. Joda, det er absolutt pent. Men synes allikevel alle burde hatt panserstjerne, det er liksom MB. Jeg har drevet med altfor mange gamle benz til å like det alternativet bedre. Se stjerna inni bilen også 😊👍
    1 point
  25. Garasjebilder, Vårstemning for noen uker siden, nå sner det 🌨❄️☃️☹️ Skal bli greit å få ‘sesong’ igjen 😃 Kjekt med gokart Guttungen liker å skifte dekk på Vito’n
    1 point
  26. Er det dette man kan kalle smørbrød liste 😁
    1 point
  27. En annen litt artig ting, han som kjøpte 350'n har fått den EU ok. Han hadde hatt en større jobb på motor, å skal bytte automatkasse disse dager da den var skrot. Han skulle komme innom en dag så vi fikk tatt en liten tur sammen. Det skal bli gøy 😃👍
    1 point
  28. Det går an å feilsøke på gamlemåten, altså ved å ta ut én og én sikring, men det høres jo egentlig ut som om du har funnet synderen; lysbryteren?
    1 point
  29. Hei. Har en 560 SL 89 modell som vi skal selge av helsemessige årsaker. Ser at markedet er litt dårlig i Norge, så vi ser litt mot utlandet. Er det noen som har noe tips om noen som foretar slike handler for oss som ønsker å selge? Bilen ligger på Finn.no Finn kode : 217047030
    1 point
  30. Er igjennom denne den henter uft inn til kompressor. Er en gummiholder rundt filteret som igjen sitter på en brakett i karosseriet.. Denne holderen hadde røket på min. Slangen skal inn en plass bak støtfangeren.
    1 point
  31. Noen fant ut at en lukket garasjeport betyr sikkert at eieren vil at den skal åpnes så vil kan slå av speilet og lage bulk i døren. Tusen takk for det....
    0 points
×
×
  • Create New...