Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/14/2019 in all areas

  1. 2 points
    Det er nå på tide å skifte motorfeste på bilen har nå anskaffet meg noen nye deler
  2. 2 points
    Om 2 veker skal eg hente denne vakre bilen ved Pettersen Autoimport. Etter 2 måneder til havs tenkte eg å koste på meg ein skikkelig bil, og her var det forelskelse ved første blikk når den kom ut på Finn. Bilen er 2010 modell S350 CDI lang versjon med 235 hk og 4-MATIC, AMG-optikk, takluke, ILS, night view, multikonturseter, kjøleskap, tv-tuner og alt det andre som hører til med ei S-klasse. Det er ein ganske dyr 10 år gammal bruktbil, men lenge leve galskapen 🥰 Bilen blir levert med 4 nye Nokian Hakkapelitta R3 dekk og fersk EU-kontroll, og klar til å ta laust på 4-Matic føret som kjeme 🤔 (Alle bilder er tatt i frå Finn-annonsa) Utstyrlista: 197U OBSIDIANSCHWARZ - METALLICLACK 218 Ryggekamera 223 Bakseter med elektrisk indstillingsfunktion inklusive memoryfunktion 228 Parkeringsvarmesystem / Webasto 230 Parkeringsføring 231 Garageåpner 233 Distronic Plus med styreassistent og Stop & Go pilot 234 Dødvinkelassistent 236 Kørelys 249 Bakspejl/sidespejl førerside automatisk nedblending 260 Bortfald typeskilt på bagluke 275 Memorypakke 282 Skipose 289 Multifunktionsrat i tre-læder-udførelse 294 Kneairbag 308 Kølerom 401 Seteklimatisering til fører og passager 414 Soltag 427 AMG SPEEDSHIFT MCT 7-trins sportsgearkasse 432 Setekomfort-pakke 436 Komfortnakkestøtte fører og passager 43P STEUERCODE VERTRIEB 474 Dieselpartikelfilter 476 Sporholdeassistent 477 Dekktrykk-varslingl 481 Beskyttelsesplade 518 Media Interface 527 COMAND APS med harddisknavigation 538 ATTENTION ASSIST 540 Rullegardin elektrisk til bakrute 551 Tyverialarm 573 ISOFIX baksete 581 Klimatiseringsautomatik THERMOTRONIC 582 Klimatiseringsautomatik TT baksete 5XXL EUROPA 600 Lyktespylere 608 Adaptiv fjernlysassistent 610 Nightview-system plus 622 Intelligent Light System med bi-xenon HF 682 Ildslukker 6920 Reservehjul 731 Pynteelementer nøttetre mørkebrun høyglans 772 AMG Styling 780 48,3 cm (19") AMGalufelger ii 5-eker design 800 Tekniske endringer = 2010-årsmodell 810 HarmanKardonr®-surroundsoundsystem 810A Skinn PASSION 811A LEDER/ NAPPA / SEMIANILIN - SCHWARZ/ ANTHRAZIT 814 Dvd-skifter 863 TV- tuner 867 SPLITVIEW 875 876 Orienteringslys 881 Baklukefjernbetjening 882Kabinesikring 883 Servolukning 889 Keyless Go 910 Dynamo med større kapacitet 950 Sportpakke AMG Cruise Controll adaptive Diesel-partikkelfilter FV Sedan lang K11 Adaptivt bremselys M642 V6-dieselmotor OM642 MOOS Kjøretøy 4MATIC P 45 Underholdningspakke foran P17 Keyless Go pakke P20 Førerassistent -pakke P35 LED Intelligent Light System P48 Setekomfortpakke til fører og pass.foran P54 Tyveribeskyttelsespakke Slagvolumen 3,0 liter Specialudstyrskode: U26 AMG Fodmatter U60 Aktivt panser U72 DVD-PLAYER MIT REGIONAL-CODE 2 UO1Statusindikator i kombiinstrument for sele bagi U18 Automatisk barneseteregistrering AKSE
  3. 2 points
    I begynnelsen av september var jeg på en handletur til Tyskland med 280E’en. Jeg har vært medlem i www.mercedesclubs.de i mange år. Dette er en tysk Mercedes-klubb som reproduserer deler som ikke Daimler leverer lenger og de har et stort delelager med nye og brukte deler. For et par år siden fikk de laget de nye frontruter til bl.a. W110-111 og W114-115. De sender ikke bilglass, man må hente dem selv. Jeg bestilte to frontruter. I tillegg bestilte jeg vinduspakninger foran og bak, dørpakninger og masse andre deler. Klubben har «Hallendienst» første lørdag hver måned. Da kan medlemmene komme og hente bestilte deler. Man får også hjelp til å lete etter brukte deler. Det var imponerende hvor stort delelageret var og hvor systematisk delene var lagret. Jeg tok ut bakseteputen for å få plass til rutene (prøvde hjemme først). Så gikk turen gjennom Danmark og videre til en liten by Ornbau i Bayern, ca. 800 km ned i Tyskland. Utenom ca. 3 timer kø nord for Kassel pga. en ulykke gikk turen fint. De bestilte delene lå klar og jeg fant noen brukte deler. Medlemmer kom fra hele Tyskland og møttes i Ornbau. Synd at det er så langt, her skulle jeg vært oftere. Turen hjem gikk også fint, kjekt å kjøre fort på Autobahn J. Handleturen ble ca. 3000 km. Kø på Autobahn. Framme i Ornbau. Klubbhuset. Fra delelageret. Her pakkes delene i bilen. Bensinen er dyr i Tyskland også.
  4. 2 points
    Hmm.. God kandidat for Oslo Motor Show neste år tenker jeg..
  5. 2 points
  6. 2 points
  7. 1 point
  8. 1 point
    Fornøyd med denne 🙂🙏😎
  9. 1 point
    Mercedes-Benz - AMG
  10. 1 point
    😁 Verdt et forsøk iallefall. Klin på, la det virke en halvtimes tid, så vask7skrubb eller spyl av
  11. 1 point
  12. 1 point
    Hallo i luken! Rimelig ferskt medlem, med sin første Mercedes. Satt i fellesferien og surfet på finn, og kom over denne. Dro og tittet på den, og ja. Måtte jo bare. Det er en 2004 E320 (bensin), med en hel masse snacks. Automatic, 4matic og 6ymatic! Gått 165´ og i mine øyne i hvert fall svært pent behandlet av tidligere eier. Noe småplukk er det jo, men kan vel ikke regne med annet på slike gamle sleder. Allerede fått på skvettlapper foran, fått byttet et utvendig speil som var blitt punktert, koppholdern var defekt i mekanismen, så der ble det ny. Fått god valuta for medlemsskapet allerede bare med rabattene der... Byttet samtlige pærer i interiøret til LED (ble meget snasent!). Samt handlet "nye" felger. Sliter litt med noe vibrasjoner under kjøring, som har vært vedvarende på to forskjellige sett hjul og en balansering. Så regner med jeg trygt kan si det er utelukket at det kommer derfra Så får forske litt vidre på det... Kanskje noe foringer eller bærekule?! Nok prat. På tide med noen bilder av vogna!
  13. 1 point
    Hei Stig. Det er en veldig pen bil du har fått tak i, den fargen er helt flott på W123. Ergelig med kamkjedet, jeg svarer deg i den andre tråden også. Med vennlig hilsen, Olaf
  14. 1 point
    XL står for Xtra Load. Det er dekk som har en litt annen oppbygging enn vanlige dekk, og brukes mye på f.eks. SUV'er og Pickuper, som kan ha store forskjeller i belastning mellom tom og full bil. Dekkene gir mindre varmeutvikling ved høy belastning. Det er som regel dekk som er forsterket, og derfor litt stivere enn rene personbildekk, og det kan av og til merkes på komfort og kjøreegenskaper. Ikke nødvendigvis dårligere, men kanskje litt annerledes. Noen dekkdimensjoner er vanskelig å finne i kombinasjoner med høy lasteindeks og tilstrekkelig høy fartsindeks, ganske enkelt fordi det er få biler som bruker den dimensjonen. Da finnes det ofte XL-dekk som oppfyller kravene. Jeg har sjøl vinterdekk i en gammel dimensjon, og da er XL-dekk lettere å finne. Lastindeks er lastindeks, det er ikke annerledes på et XL-dekk, det er ingen 'slingringsmonn', det er kun tallet i vognkortet som avgjør.
  15. 1 point
    Godt jobbet Syversen, bilen blir bare råere og råere... [emoji106][emoji16] Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
  16. 1 point
    Da er den nye bakruta på plass + ny pakning , fikk samtidig ved selvsyn ta en sjekk av den tidligere jobben det er som ble gjort av fjerningen av rust ( 2 år siden) det så veldig bra ut 🤗 kan sove litt roligere nå 😴 . De som gjorde jobben fylte litt ekstra guffe nederst rundt kantene av pakningen , fordi det viser seg at det kan være litt for " stor " mellomrom mellom karosseri og pakningen. Gummipakningen kommer ikke ordentlig inn i kantene , der blir det en liten glippe slik at vann kan kommer inn . Dette får meg til å lure på om dette kan være en av grunnene til at disse bilene er plaget med rust under bakruta ?
  17. 1 point
  18. 1 point
    Bytter opphengsgummiforingting. De hadde sluppet i gummien så når jeg satte bilen på bukker sank motor og forhjulstilling ned til den stoppet mot servoen. Ikke optimalt. Det er ikke mulig å skifte disse uten å løsne motoren og løfte den litt opp,så det passer fint å gjøre det mens jeg vasker litt... Det er tydelig at ikke passet helt når denne ble laget, så noen "italienske"løsninger er det "Hermann! Der panser geht nicht ned. Es stoppet an der topp auf der motor! Gekatastrofen! Sei ruhig Hans. Nur dieser 20mm stålplate einstappen."
  19. 1 point
  20. 1 point
    Selve toppen veier ikke all verden. En person løfter den greit ut alene.
  21. 1 point
  22. 1 point
  23. 1 point
    Skikkelig kul bil Stig! 👍 😀 Er litt Daimler preg over de bildene
  24. 1 point
    Lenge siden en oppdatering, så her følger hva som har skjedd i sommer. En liten helgetur til Kiruna Limt dempematte Plukket mynt, festekroker og sikring Flikket og smørt dører Kjørt et lite flyttelass, her kanskje ett eller annet sted sør for Narvik Og sist helg motorstopp på Alna senter. Tok til meg motet i dag og tok en titt i motoren. Forsøker å lufte mulige løsninger i egen tråd
  25. 1 point
  26. 1 point
    Husk også å trykkteste lokket til kjøletanken. Dersom du ikke finner noen lekkasjer er det ofte lokket som er litt slappt.
  27. 1 point
    Da var jeg ikke så langt unna med min gjetting 😂 , kan man få til at blandemaskinen får flere hastigheter / omdreininger ? Dette fikser du 😎
  28. 1 point
    Om dere kombinerer det bildet med felgen med det under, så burde det gå opp et lys. Det var som jeg sa over, jeg skal ha 18 tommere på blandemaskinen. Skal ta en liten mod i morra, så jeg også kan bolte baner rett på. Gjør det hele litt lettere når man skal slipe, pusse, polere og lakke når felgen roterer. Og skulle man søle litt når man vannsliper, så trur jeg blanderen tåler det. Og trenger jeg blanderen til det den skal brukes til, er vi fire settskruer unna.
  29. 1 point
    FrodeS, de felgene er nydelige på en w126, veldig 'klasse', men jeg ser liksom for meg at det blir slipstvang i baksetet...
  30. 1 point
    Takk for tilbudet, men jeg tror jeg greier meg med 2 sett. Vanskelig nok å bestemme seg allerede
  31. 1 point
  32. 1 point
    Rydda i kablinga for 6’rn i 220S’n ikveld... Ble ryddigere dette. Tenningsrekkefølgen på en 6’r er samme som tlfnr vi hadde når vi bodde på Høybråten i Oslo.. artig kuriositet. 😎😄
  33. 1 point
    Har noen AMG Penta 16" i dårlig stand som du kan kjøpe skamdyrt😂
  34. 1 point
    Tips: Sett inn Frem-Tilbakepiler i editoren. Block alle video og audio.formater. (Regner med at dere har begrenset plass for backup.) Overlat dette til youtube Man kan nå velge å sitere utsnitt fra et innlegg ved å markere deler av teksten i det. Sett "Return key behaviour" til "Go to next line". Ikke paragraph slik det er nå. (ligger under editor setting)
  35. 1 point
    Ja 😀 Det ble jo en annen bil med en gang. Det er litt uvant, for jeg går å leter etter den andre "bilen" når jeg skal hjem fra butikken 😁
  36. 1 point
    Det er en god idé , jeg får kontakte Arnfinn i klubben han kan alt om klistremerker 🤣😁😉😁😂😀😀
  37. 1 point
    Du får setta på et klistremerke der det hvitt, så du ikke ser det.
  38. 1 point
    Jeg trodde at når laminering slipper så er det med på å få vannlekkasje inn i bilen , da får jeg hetta 🤯😱 . Ny rute er bestilt , men jeg kan også gjøre som du sier og vente en stund og se hvordan den forrige jobben holder seg . Jeg er veldig utolmodig Tommern er det noen som ikke er i orden med kjerra så må det utbedres med en gang 🤔 Me
  39. 1 point
    Jeg stiller bare spørsmålet om forumet for å få vite hvorfor. Det er selvfølgelig bra det har blitt som det har blitt. På Instagram trenger man bare brukernavn og passord. Da jeg fikk spørsmål om det, sa jeg at jeg gjerne kunne stille opp for en periode. Når perioden er over, så byttes bare passordet ut med noe annet, og en annen kan ta stafettpinnen videre. På slike steder er det alltid en fordel med nytt blod. På den måten er kontoen levende hele tiden. Når jeg startet på Instagram, hadde jeg ikke regnet med 25K følgere på så kort tid. Jeg legger jo bare ut det jeg selv liker, men er nøye med hva jeg legger ut, og ikke minst kvalitet på bildene. Jeg følger også mange klubber, å ser hva de legger ut av aktiviteter fra klubbene. Dette er svært populært og bør utnyttes til klubbens fordel
  40. 1 point
    Går bare å sikler på den her 😎 Synes den her så rå. Rett og slett digger den bilen
  41. 1 point
    Fin bil, gratulerer! Tysk beskrivelse, med bilder: http://archiv.mb124.de/index.php?title=Gasfedern_der_Heck-Klappe_bei_der_T-Limousine_auswechseln Her er det endel W124-stoff på amerikaengelsk: http://www.peachparts.com/Wikka/DoItYourSelf Her er etpar linker til W124-stoff, håper du leser tysk! http://www.w124-freunde.com https://www.w124-board.de http://forum.mb124.de https://www.mb-baureihen.de/2018/01/14/s124-das-t-modell/ https://www.motor-talk.de/forum/ http://mb124.de/gallery/v/Linksammlung/ http://archiv.mb124.de/index.php?title=Hauptseite http://www.mb-w115.de/w124/ http://w124archiv.de/index.html http://www.124performance.com/ http://wagen124.com/ http://www.sternfreun.de/
  42. 1 point
    Da har jeg endelig fått somla meg til å få tillatelse til å bevege meg på veinettet i to år til. ☺️ Null hull med statsautoriserte breie hjul bak.
  43. 1 point
    Sarpsborg-Fredrikstad Das Werk Forskningssenter Hamburg-Lüneburg Das Werk
  44. 1 point
    Det kan jo godt hende at om denne var å anse som delebil for X år siden, så har verdien tatt den såpass igjen at den nå er verdt å redde?
  45. 1 point
    Så jo faktisk ganske hel ut bakfra. Håper på mere bilder når du får den ut
  46. 1 point
    Kjenner meg igjen. Men en hel bil tar kaka.
  47. 1 point
    Må le, inni alt rotet fant vi jaggu en bil
  48. 1 point
    Helgen gikk til å fikse små interiørting som har irritert: feilsøking av elektrisk passasjerdørspeil og reparasjon av manglende kaldluftsventilregulator. Velgeren var knekt og fulgte heldigvis med bilen ved kjøp. Skrudde ut alt som var å skru løst i midtkonsollen for å få løs ventilen i midten. Det hadde jeg ikke trengt. Gjemmer seg to stjerneskruer bak gitteret, en på hver side. Hvorfor gjøre noe som kan ta en time når man kan bruke fem.. Renset fritt for støv, smørt og baluba-reparert med lim, avstiver og strips! Kabler til taksameteret! Benyttet samme fremgangsmåte for å finne ut av speilets elektriske nykker: Tok av hele dørpanelet, midtkonsoll rudt girstang, sparkepanel og knepanel. Helt unødvendig. Det var selve elektronikken i speilet som var ødelagt, dette skal være tilgjengelig uten å måtte ta av noe som helst annet enn det lille trekantformede plastdekselet Motoren i speilet er selvfølgelig ikke mulig å åpne uten å ødelegge huset. Her hadde jeg ingenting å tape, så knakk opp, renset ,smørte og limte gildet sammen. Nå med fungerende elektrisk justering av speilet! Men blinkende interiørbelysning er funksjon som fortsatt følger med på kjøpet.
  49. 0 points
    Ja, burde nå ha hatt en DAB-adapter ihvertfall.
  50. 0 points
    Disse magnetene bør man vurdere å smekke på når man får nærgående naboer på P-plassen.
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...