Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/09/2021 in all areas

  1. Er vel på tide å presentere flere av Mercedes'ene jeg eier. 1992 mod Mercedes-Benz 230 CE Sportline Eid den siden 2017, lufter den et par turer hver sommer når sola skinner 😎 Solgt ny i Tyskland, hvor den ble kjøpt ny av Herr Reichert født i 1918. Dette ble hans siste bil hvor han "lastet på" med noe utstyr, inkludert originale AMG-skjermutbyggere foran, AMG-lettmetallfelger og AMG-reservehjul. Verktøysettet ligger fortsatt uåpnet i plast. Herr Reichert døde i 1998, bilen ble da avskiltet frem til 2012. I denne tiden innom en kjent samler i Düsseldorf, før den ankom No
    3 points
  2. Fin tur til Geilo i vinterferien. Med full oppakning måtte jeg ned i 2. gir på slutten opp Måbødalen.
    3 points
  3. Nei, nei, nei, ikke en Benz! Jeg samler på antikke symaskiner, og i den forbindelse kom jeg over en maskin fra den verdenskjente produsenten "The Mercedes Sewing Machine Co." Vel, egentlig ikke akkurat så veldig kjent, men de var et kort øyeblikk kjent for at Mercedes-Benz fabrikken saksøkte dem for bruken av Mercedes-navnet. Jeg tror det er en kinesisk maskin fra 1970/1980-tallet, en kopi av Singer mod.15, men det spiller liten rolle, jeg kjøpte den for moroskyld, og betalte ikke mye for den. Den ser jo flott ut, og hvis jeg en dag får meg en garasje, skal den få sin egen hylle med par
    2 points
  4. Mangellapp til 211 E220CDI Nye skiver og klosser + jekkpute som mangla Kjøpte først skiver på biltema men de passa ikke på drosjebil med forsterka understell. Biltema sine er ikke ventilerte, noe denna bilen skal ha. Bestilte de nye på eurodel. Klar for etterkontroll neste uka nå Måtte også ha en til sånn, 1992 220E
    2 points
  5. Nye original skåler på vei inn i blokka🤑
    2 points
  6. Noe montering har det blitt
    2 points
  7. Flere som gleder seg til vår og tørre saltfrie veier? Måtte prøvesitte i garasjen, for å døyve abstinensene litt... [emoji85][emoji28] Sent fra min SM-G973F via Tapatalk
    2 points
  8. 211 E220 cdi eu godkjent idag Har også handla nye lykteglass, som skal byttes på begge 211 jeg har
    1 point
  9. Det er også en antikk Singer mod. 128K, fra en serie på 120 000 maskiner produsert mellom juli og desember 1913, på fabrikken i Kilbowie, Clydebank, Skotland. Det er samme maskin som du har, bare 3 år eldre. Dekoren heter La Vencedora, som er en av de peneste på de maskinene. Med vennlig hilsen, Olaf
    1 point
  10. Det er greit å tørke skikkelig når man har håndvasket, men når man bare har spylt av støv og lett møk, er blåseren et suverent altenativ. For ikke å snakke om å få vekk vannet i sprekker når man skal vokse
    1 point
  11. Løvblåser var tingen for å få tørket bilen👌🤩
    1 point
  12. Særdeles strøken og kun finværskjørt siden den kom til norge rundt 2013, i mitt eie siden 2016 Rustfri og orginal bil som er tatt godt vare på og eid av entusiaster. Jeg har fått den lakkbehandlet hos Brynildsen Autospa i 2018 og alle servicer fulgt opp hos Mercedes. Nye dekk på strøkne orginalfelger. Har kvitteringer fra tiden i Norge og de viser bl.a at det meste av slitedeler i for- og bakstilling er byttet. A-service er forhandlet med BOS og kan følge med salg ved enighet. KM er ca 173 000km Dette er ett særdeles pent samlerobjekt som har økende verdi. Selges
    1 point
  13. Får veldig lyst på CLS SB når jeg ser din. Helt riktig utseende med hjul og alt. Men den takboksen og stativet kan du få billig av meg. Jeg har whispbar på min som avslutter perfekt på railsen. Stikker overhodet ikke ut på utsiden. Sammen med en Skiguard boks ser det nesten bra ut... 😅
    1 point
  14. Frost på stjerna ga meg ild i jerna... Som en slags tittel for å være litt morsom😁 Første håndvask av bilen i år (tror jeg). Har et bilvask abonnement som lar meg vaske så mye jeg vil i en vaskemaskin her. Men ingen ting slår en god håndvask.
    1 point
  15. Dim på felg og dekk er ok i seg sjølv, men litt stor forskjell på omkrets framme og bak (1,2%). 235/35 og 275/30 eller 245/35 og 285/30 blir bedre. Innpress kan avvike +/- 7,5 mm på kvert hjul, i forhold til det som står i vognkortet. På min med originale 18" er det ET45, meiner eg å hugse, så vil tru dei innpressa er ok. Pass og på å få felg med høg nok vektgrense (tillatt akselvekt delt på 2, og gjerne litt ++). Er den for lav er det større fare for at den kan oppstå kast og sprekk i felgen. 245/35R19 kan ikkje eg ha på min bil pga lastindex, e
    1 point
  16. men kjempe messig at det er oppe går slik som det skal no. nyt kva ting som fungerer.
    1 point
  17. Dette er jo et bilforum, så jeg kan jo ta med et bilde til som kobler bil og symaskin, en Ford '34 med en Singer servicevogn på slep. Jeg vil vedde på at ingen av dere har sett tilsvarende før! Det viser jo at det ikke bare var svigermødre som havnet i det setet! Sånn rent teknisk, så var det jo om å gjøre å lage vogna så lett som mulig, selv om det nok satt en flathead V8'er i bilen. Vogna kan jo være bygget i aluminium, men jeg lurer litt på om den er bygget sånn som de bygde fly dengangen, med en lett ramme av tre eller aluminium, med lakkert stoffduk spent over. For
    1 point
  18. Simen, gi meg serienummeret på maskinen, så skal jeg fortelle deg hvilken modell og årgang du har. Jeg samler på antikke maskiner, som denne tyske Haid&Nau, fra ca. 1900. Med vennlig hilsen, Olaf
    1 point
  19. Lakkerte innvendig bagasjerommet med body paint
    1 point
  20. Ser for meg at denne går med ventilflyt konstant
    1 point
  21. Deilig med nylakkert bil 😃 litt nærvepirrende men 🙈 skal bli moro å se den klar. Nydelig farge!
    1 point
  22. Takk for det! Håper på å få den ok ila våren en gang 😃👍
    1 point
  23. Hørte et kraftig dunk foran da jeg rygget ut fra garasjen en dag. Dette var synderen, godt å få den byttet.
    1 point
  24. Ja, det er fulle forventninger frem mot våren også her 😃👍
    1 point
  25. Bilen er lakkert, men dører og panser er igjen og små deler 😀
    1 point
  26. Sjekk også om ikke løs kobling på selve batteri.
    1 point
  27. Klikket tyder på at innslaget til starteren fungerer, men starteren får ikkje nok effekt til å dra rundt. Sjekk tilstand på batteri og koblingar mellom batteri og starter. Batteri som fungerer fint i varmegrader kan vere helt dødt når det blir kuldegrader og det skal levere litt strøm.
    1 point
  28. Med 4 matic og vinterføre, må man selvfølgelig ha skiboks også. Sent from my SM-G970F using Tapatalk
    1 point
  29. Dessverre så har jeg ikke timeantallet Jan, men det er mange(jeg tørr ikke regne ut😀) jeg gjør absolutt alt selv og det er vinter nr 3 jeg holder på nå, noen uker jobber jeg 0 timer andre 10-15 timer.
    1 point
  30. Den er min. ta kontakt på melding vist det er noe du lurer på. tony. 45006603
    1 point
  31. Da er alle 12 huller polert opp med Sunnen AN 30, det må gjøres siden blokk og sylinder vegger er støpt i en alulegering som blir kalt alusil, det er ikke et belegg men hele blokka har den legeringen, sunnen AN 30 polerer bort litt av aluminiums toppene slik at silisium(hvis det var det det het, husker ikke sikkert) blir mere fremtredende i overflaten, min mottor har i allfall 225K km bak seg og jeg kan såvidt kjenne en slitekant med fingeren, overflaten ser litt matt ut, så den skinner ikke som polert aluminium, så da er det bare å håpe på mange mil🤪
    1 point
  32. skifta veivhus ventilasjonene og turbointak pakningane. dei var slitte. bilde forteller. turbointak. pakningen skal ikkje vera bua her. og pakninger skal ikkje vera sprukne..
    1 point
  33. Juleturen vestover var som forventet en relativt begivenhetsløs affære, med standard julevær av typen vått og mildt helt fra Oslo til Stavanger. Noen fine dager var det likevel mens jeg var hjemme: Men, tross noen fine dager på nord-Jæren, og med turen vestover friskt i minne ville vi prøve å finne på noe nytt for returen til Oslo. Ifølge Google tok turen over Haukeli bare en time mer sammenlignet med den ubegripelig kjedelige Sørlandsruta vi vanligvis tar, og med middag på Haukeliseter som ekstra insentiv ble det et lett valg. Ryfylke har jeg tidligere sk
    1 point
  34. Her er utstyrslisten: 110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER 202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN 213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING 220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS) 229L GERMANY 249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING 250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE 260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION 260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH 280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB 2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY 354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET 386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
    1 point
  35. Planen var å se på dette nevnte reimhjulet til uken da jeg går ut i foreldrepermisjon. I dag på E-18 fikk jeg rødt batterisymbol i infodisplayet. Da skjønner jeg godt hva som har skjedd. Stoppet ved første mulighet og konstaterte følgende: Kaputt strammer.
    0 points
  36. Men tror du den virker? Neida. Etter myyye kinning og lufting går den nå på 4-5 sylindere og jeg er litt sur
    0 points
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...