Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/23/2021 in all areas

  1. Da var all rust i torpedoveggen og innerskjermer foran reparert. Lakkert i motorrom.
    4 points
  2. 2017 AMG GTS (for moro) 1966 230SL Pagoda 100% restored ("investering") 2020 CLA SB (A til B)
    3 points
  3. Såååå, etter langt om lenge er huset malt. Innsug er montert på topp som ble overhalt for tre år siden, topp er montert på motor, væsker er fylt og startmotoren er rotert. Etter ca fem sekund gikk den på en rolig tomgang. Tydelig fornøyd med nokså korrekte menger av både luft og bensin. Det blei en liten feiring.
    3 points
  4. Og jeg har begynt å montere diverse i motorrommet, men ennå mye igjen.
    2 points
  5. Det tok tid å få ferdig ML'en, den fikk skilter først i april i år. Men, dette er er den deiligste bilen jeg har kjørt, kroppen min er skapt for denne bilen. Og jeg har forelska meg i en 18-åring! Ja, ja, en 18 år gammal bil, altså! Økonomien har ikke tillatt slike 'nye' biler før. Jeg setter meg inn i bilen, ikke ned i den. Jeg kan kjøre i timesvis uten å bli sliten, og gå normalt ut av bilen etterpå. For dere med bra rygg og bein, høres jo sikkert dette helt teit ut. Men å kunne kjøre ned på butikken, og på en dårlig dag krabbe seg ut av w123 eller w124'ene mine, og desperat prøve å bevege
    2 points
  6. Ude på flyspotting👌🤩🏁🛫✈️🛬💨💨💨
    1 point
  7. 1 point
  8. 1 point
  9. Jeg har i en lengre periode nå holdt på med andre ting. For å få mer plass i garasjen (selv om det kanskje ikke ser sånn ut), så gikk jeg inn for å få en del mer strøm. Det har vært et savn i mange år. 10 år faktisk. Så jeg har bygd om garasjen litt. Rev veggen å la opp ny strøm, å lukket etterpå. Det er litt vanskelig å se, men jeg har ikke beveget meg noe utifra den plassen jeg hadde når hyllene sto der. Så jeg startet med å bygge en bod der jeg kunne lagre alt jeg hadde i garasjen først. Dette ble mye mer omfattende enn først tenkt, men nå er det iallefall en isolert bod med masse hyller e
    1 point
  10. I dag fikk jeg skiftet lageroppheng på differensial-hus. Så faktisk ikke så verst ut, men var hard og delvis sprukket opp. Gammel altså. Hadde en liten kjøretur etterpå. Bilen begynner å bli "fastere i fisken" etter all fornyelsen.
    1 point
  11. Andre siden gikk som smurt i dag, på 1/4 av tiden. Utrolig hva det betyr å ha gjort jobben før ...... man raser ned læringskurven 😎 Fasinerende å se hvor flotte boltene er etter 46 år. Jeg beholdt den store men skiftet ut de mindre.
    1 point
  12. Måtte visst ha en til, 1993 300TD Turbo med div ekstrautstyr fullt her nå
    1 point
  13. tenker det samme her. om 4 år har me det samme....trur det blir ein bil som kan bulkes og fikses. så lærer hu det og. 320 blir det grantert ikkje....litt heftig å starte på den saken.
    1 point
  14. Godkjent PKK i dag. Og siden jeg ikke finner noen bedre alternativer blir den hos meg til neste PKK antar jeg. Ønsker meg en rå S212 uten 4-matic. Alternativt en CLS SB. Også uten 4-matic. Vi får se hva det blir.
    1 point
  15. Tia flyr, mye å gjøre. Men fikk vasket bilen i helgen
    1 point
  16. Litt diverse fra forrige uke Hatt E290 turbodiesel på eu-kontroll Bytta en dårlig abs-ring på E220cdi Og vært en tur til ålesund å levert en båt Passerte 10000km i mitt eie når jeg var tilbake Reiste deretter opp til ålesund igjen med ny eier
    1 point
  17. Fikk skiftet begge øvre bærearmer i helgen. De gamle på bildet - overraskende bra, gummiforinger ok, men kuleledd var løst og med hull i gummimansjett. Ble merkbar fastere i styringa. Jobben var stort sett rett frem. Litt utfordrende å få festet den store bolten - med de to gummiforingene gjennom øyet til armen - i gjengene til festet i torsjonsstaven. Gikk omsider.
    1 point
  18. En motor trenger jo bare bensin og luft, og et tett filter bremser jo luftgjennomstrømmingen. Joda, du har sikkert fått litt mere gamper, men antallet? Tja... Med vennlig hilsen, Olaf
    1 point
  19. Fikk montert ferdig kardang, hardyskiver, kardanglager/-oppheng og opphengslager for automatkasse i går og i dag. Deilig følelse! Var litt fikkling for å få skivene riktig på plass. Fikk snøret til med riktig moment. Skiftet også ut støtdemper på styringa i samme slengen jeg hadde bilen på bukker. Kjørte en liten test-tur i kveld. Bilen er merkbar "fastere i fisken". En brummelyd, som jeg trodde kom fra eksosanlegg, er forsvunnet. Det må ha vært det gamle kardang-opphenget som var helt "skutt". Styringen var også forvandlet (den gamle støtdempere
    1 point
  20. Bler litt dekkstrekking når vogna skal manøvreres på plass😅🏁🚗🚃💨💨💨
    1 point
  21. Flytta rundt på noe biler idag
    1 point
  22. Gjort en del siden sist. Byttet parkeringsbremsesko og strammemekanismen. Denne var helt kaputt hos meg fant jeg ut. Nå har jeg problemer med å justere tilbake kablene. Tenkte jeg skulle bestille to nye og bytte. Byttet hjerne i bagasjeluken. Så nå virker begge skiltlysene igjen. Min hadde irret veldig. Den nye jeg har fått hadde litt annet delenummer og knekt øre til å feste skruen i, men vippet bare av lokket på den gamle og satte over på den nye. Første håndvask i år i kveld og fikk polert panseret litt kjapt. Vokset med fusso. Vokset resten av bilen me
    1 point
  23. Jeg kan jo illustrere hvor hinsides stor denne bransjen engang var, det er nesten vanskelig å forestille seg dimensjonene idag. Singers første store fabrikk i Elisabeth, Elisabethville, New Jersey, USA, ca. 1870-80. Fabrikken dekket 29 mål. De produserte 34 053 539 symaskiner før fabrikken brant ned i 1911. Verdens største symaskinfabrikk, Singers fabrikk i Kilbowie, Clydebank i Skotland, hvor 47 499 655 symaskiner ble produsert. Klokketårnet i midten hadde en elektrisk klokke som viste tiden på 4 sider, med verdens største urskiver.
    1 point
  24. Dette er jo et bilforum, så jeg kan jo ta med et bilde til som kobler bil og symaskin, en Ford '34 med en Singer servicevogn på slep. Jeg vil vedde på at ingen av dere har sett tilsvarende før! Det viser jo at det ikke bare var svigermødre som havnet i det setet! Sånn rent teknisk, så var det jo om å gjøre å lage vogna så lett som mulig, selv om det nok satt en flathead V8'er i bilen. Vogna kan jo være bygget i aluminium, men jeg lurer litt på om den er bygget sånn som de bygde fly dengangen, med en lett ramme av tre eller aluminium, med lakkert stoffduk spent over. For
    1 point
  25. Simen, gi meg serienummeret på maskinen, så skal jeg fortelle deg hvilken modell og årgang du har. Jeg samler på antikke maskiner, som denne tyske Haid&Nau, fra ca. 1900. Med vennlig hilsen, Olaf
    1 point
  26. Ikkje Mercedes, men fin likevel (Men Mercedes-Benz i bakgrunnen)
    1 point
  27. På med to nye magnaflow bakpotter i rustfritt stål:) Resten av anlegget er også rustfritt, men kommer fra en "Turbo Technics" Biturbo-pakke som jeg hadde. Jeg skulle ha Biturbo på denne bilen, men jeg trakk meg fra den planen og solgte kit'et.
    1 point
  28. På med klarlakk og tilbake i garasjen for fullføring av arbeid
    1 point
  29. Og det nærmet seg med stormskritt!
    1 point
  30. Panser, bagasjelokk, deksler og fangere ferdig lakkert
    1 point
  31. Sjekket alle vakumlinjer mange ganger, veldig nøye. Blåste så mye startgass på utsiden av innsug at boksen frøs. Da fant jeg en lekkasje der startgass kom inn. Pakning mellom innsugsmanifoil og toppen. Så hvordan får man av innsugsmanifoilen? Vel det er to muligheter. Ta ut motoren, eller ta av toppen. Jeg tok av toppen. Nå er det maling av hus på gang.....
    0 points
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...