Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/09/2020 in all areas

  1. 4 points
    Ser veldig bra ut med 15" barock 👍 Jeg fikk en hydraulikklekasje på den i dag. Olje rundt hele motorrommet. Fikk vasket skikkelig der. Mistenker pumpa må byttes, da den slår tilbake olje fra demperne og inn i tanken på retur. Skikkelig klin. Dessuten er det en knirk foran som jeg ikke helt har lokalisert enda. Skal også få byttet olje på kassa etterhvert. Den giret mye bedre i dag enn forrige gang jeg kjørte med den faktisk, så får håpe det er en bagatell
  2. 3 points
    Da ble man endelig ferdig med shine av bilen, og felga. Tar sin tid sånt arbe. Knipsa bare et bilde i garasjen, får ta noen fler når den kommer seg ut. Litt av produktene som ble brukt også.
  3. 2 points
    Bilen fortjener å få en egen tråd. Ble en del av familien våren 2019. Det er en W116 450 SE 1975-modell med M100 6.9-motor. Bilen er kjørt i California, før den kom til Norge for noen år siden. Har bla. fått EURO-støtfangere. 6.9-motoren ble også montert i USA. Det er en grom sak og en fryd å kjøre! Den er i bra stand, tilnærmet rustfri (har ikke funnet noe enda, men bank i bordet ...), men ser nok litt penere ut på bildet enn i virkeligheten. Men fin og solid til å være 45 år. En bruks-veteran. Har kjørt den ca. 4.500 km inklusive en langtur sist sommer. Forbruk på langturen 2.700 km var 1,6 liter. Gikk som ei klokke. Siden oktober er den vanskelig å starte kald. Blir bra når våren kommer! Jan
  4. 2 points
    Litt fremgang på 220S’n.. Skal snart begynne å tilpasse ytterkanalen.... Fikk pakke igår, treverk til 220S’n.. Var ikke imponert over pakkinga men det gikk bra.. Var på jakt etter treverk til a-stolpe og rundt over frontruta. Det så jo rimelig fint ut
  5. 2 points
    Hei. Er ny på forumet her, men ikke ny i MB verdenen. Har akkurat handla ny bruksbil, etter at min forrige W221 ble påkjørt og vraket i Desember. Har letet en stund rundt i Europa for å finne den rette bilen, og falt til slutt for denne. Det ble opplyst fra selger at denne var en utstillingsbil for MB i Tyskland, uten at dette er bekreftet. Det er en 600, men med absolutt alt av AMG utstyr.
  6. 2 points
    Våren kommer! Fikk endelig sett under ventildeksel til 6.9 (ukjent km-stand) i dag - for første gang - så faktisk bra ut! Skiftet også pakninger (merke Elring) som jeg fikk fra Tyskland. Monterte med 15 Nm. Kamaksel så faktisk meget bra ut. Det samme med kjede, fast og fint. Det virket også relativt rent (virkeligheten er bedre enn bilde tilsier ). Første bilde viser høyre side sylinder 1-4, andre bilde viser venstre side sylinder 5-6, tredje bilde viser venstre side sylinde 7-8. Oljeskift på onsdag!
  7. 2 points
    Da er skiltene skrudd på igjen. Tok ut midtkonsoll for å bytte motstand på vifta baki, da den sto og blåste hele tiden med tenning av. Fikk på ny så ble det tyst.
  8. 2 points
    Sånn. Litt mindre hull. Og litt rust fjernet
  9. 2 points
    Kjære medlem, det er en spesiell situasjon vi befinner oss i, mens nasjonen prøver aktivt å begrense utbrudd av COVID-19 har vi måttet gjenomføre dramatiske tiltak. Tiltak som begrenser den individuelle friheten til hver enkelt av oss. Mercedes-Benz Entusiastklubb er også en del av dette, og når storsamfunnet setter sterke begrensninger for å redusere smittefaren er det viktig for oss som klubb å etterkomme dette. Først av alt vil jeg rette en tanke til alle dere som er der ute, noen sitter kanskje i karantene, noen i isolasjon, mens andre igjen kanskje har hjemmekontor eller er ute å jobber for landet. Jeg håper ingen av våre medlemmer er rammet av dette og vi vet jo at noen av dere er i rissikogrupper, ta godt vare på dere selv. Jeg ber hver enkelt av dere om å lytte til rådene fra Folkehelseinstituttet, og følge med på informasjon gitt av myndighetene. Jeg vil anbefale alle om å følge med på Regjeringens sider om Korona utbruddet. Det vil alltid være klokt å følge de råd og anvisninger som gis her. Klubben vil be alle sine medlemmer utvise god håndhygiene samt hoste og nyse hygiene. Desverre vil denne situasjonen også medføre ulike endringer blant klubbens treff. Klubben vil fortsette å eksistere, vi vil fortsette å jobbe med medlemsmassen og jobbe for å gjøre klart et nytt MB-Tidende for deg. Styret fortsetter sitt arbeid og møtes jevnlig for å holde hverandre oppdatert og jobbe med klubben, dog ikke ved fysiske møter, men ved telefonmøter. Vi vil fortsette å jobbe og kanskje også forsøke å øke aktiviteten på Gnist, Forum, facebook, Snapchat og Instagram. Klubben vil desverre måtte innstille lokallagstreff inntil videre, og i første omgang frem til 30. April. Vi vil alltid være tilgjengelig for en Mercedes-Benz prat. Dersom dette blir en langvarig situasjon vil vi måtte se på mulighetene for andre treff og annen aktivitet i tiden fremover, men dette er arbeid våre lokallag og styrer jobber med og vil komme tilbake til etterhvert. Når det gjelder landstreffet vil vi forsøke å avholde dette, men foreløpig utsetter vi gjennomføringen på ubestemt tid. De som allerede har meldt seg på beholder sin påmelding og skulle en ønske å avbestille vil vi selvsagt forsøke å bidra. Bookinger på Pers Hotell vil automatisk bli forskjøvet inntil vi vet når dette kan gjennomføres. Et treff vil vi arrangere, og det skal bli et stort og hyggelig treff på Gol, bare muligens på et litt annet tidspunkt. Årsmøter vil også bli utsatt og styret sitter inntil videre og beholder sine possisjoner frem til vi igjen kan gjennomføre et årsmøte på ordinært vis. Forhåpentligvis vil det skje innen rimelig tid og helst i løpet av inneværende år. Mange opplever en helt ny hverdag, og mange har nok allerede opplevd en engstelse og kanskje litt fortvilelse. Det er trist og beklagelig at vi er nødt til å avlyse sosiale arrangementer som kanskje kunne bidra til å skape en bedre hverdag. Vi er likevel nødt til å sette sikkerheten først, og bidra til å begrense denne pandemien. Men jeg kan love at når dette er over skal Mercedes-Benz Entusiastklubb samle alle til et forrykende treff. Til slutt vil jeg rette en spesiellt stor takk til de av dere som jobber i helsevesent og som nå jobber døgnet rundt for å hjelpe. Det er dere som kommer til å redde dette, og vi som innbyggere fester vår lit til deres arbeid. Tusen takk for at dere står på, vi trenger dere. Tusen takk også til dere medlemmer som går igjennom dette nå, klubben setter stor pris på deres bidrag og håper at vi igjen sees når dette er over. Ta vare på hverandre og ring gjerne om det er behov for å snakke med noen, vi i MBE bryr oss. Med vennlig og ydmyk hilsen Simen Malerbakken. Styrets leder.
  10. 2 points
    Tok olje, oljefilter og luftfilter bytte idag, samt en lett shine i motor rommet. Og montert nytt emblem, da 2 tallet manglet. Var mye støv her og der. Skal gå over skikkelig så snart ABC'n har fått ny olje og filter også.
  11. 1 point
    dette er på vei til meg. inn med 17"ut med 16" blir lekkert.
  12. 1 point
    Nå er Swedish chrome stort sett borte ja. Har spart litt til en senere anledning. Ny pakning på luftfilterboks.
  13. 1 point
    Etter mye søk gjennom bekjente og på nett, ble det innkjøp av 2stk overhalte coilpakker. Prisen ble omtrent det løse deler koster, så da gidder jeg ikke overhaling selv. Bestilte nye plugger, toppdeksel pakninger og nye o-ringer til trykkrøra fra turboene også. Så blir alt på stell.
  14. 1 point
    De hadde visst ikke flere i melkebutikken på hjørnet her, men får kanskje inn nye senere. Fattern din var framsynt! Med vennlig og imponert hilsen, Olaf
  15. 1 point
    Er det ikke fint når en får bruk for ting som har ligget i evigheter å samlet støv
  16. 1 point
  17. 1 point
    Det går fremover med 220s’n Fant noe fine NOS deler blant fatterns W111 skrot... 2 innerkanaler. Disse er ikke god å oppdrive idag ..
  18. 1 point
    Fjerner du svenskekromen?
  19. 1 point
    Da har jeg gjort klar bilen til polering. Vasket i 3 omganger og satt til tørk i garasjen. Vasket og shinet motorrom. Og polert en felg i et par omganger. Nå er bilen ferdig teipet og klar for polering imorgen.
  20. 1 point
    Jeg har vært borti at endel feilkoder resetter seg selv etter 20 starter uten feil
  21. 1 point
    B Klassen til kona har ikke lys i blinklysene i speila, så det ble litt surfing på nettet. Så det ble bestilt fra tidenes merkeligste nettsted; WISH 🤣🤣 Har aldri trudd jeg skulle handle bildeler på en sånn plass...😁😁 Sota med ‘vandrende’ effekt... det er jo veldig ‘pop’ for tiden...😄😄
  22. 1 point
    Sysler med oppussing av oksiderte felgkanter. Å snurre felger i dreibenken er fint tidsfordriv i denne holde-seg-hjemme tiden vi er inne i.[emoji106] Planen er at disse skal på E500'n etter hvert. Sent from my SM-A405FN using Tapatalk
  23. 1 point
    En vanlig frisk 80 åring fungere bedre under bilen enn meg noenganger 😁 Jeg får det til, men da må jeg ta det veldig pent. Dessuten er jeg drit lei å skru på bilen akkurat nå. Nå har den stått på verksted i flere måneder, og fremdeles er den ikke friskmeldt. Det hadde vært bedre å hatt en plettfri bil nå, med tanke på så mye dette har kostet totalt til nå. Hadde du levert en Ford eskorte på 90 tallet, så hadde den vært fult restaurert antagelig 🙈😁😂
  24. 1 point
    Sommerdekk på og endelig kvitt vibrasjoner som de fæle gamle vinterdekkene ga. Vasket og klar til vår. Kjøpt nye matter som skal inn og skiboksen er løftet av.
  25. 1 point
    Føler med deg, syversen. Av nesten samme grunn har ML'en min blitt stående uten arbeide med understellet. Ikke lett når man ikke kan sitte på en krakk engang... Med vennlig hilsen, Olaf
  26. 1 point
    Ikke spesielt mye. Holder på med 300tdt'n. Kjøpte inn olje og filter m/mer til automaten. Jekket den opp i går. Krøp under, tittet litt. Rask konklusjon. Kom meg omsider til slutt ut og opp fra gulvet. Jekket bilen pent ned igjen. Under der har ikke kroppen min noe å gjøre, så får ringe verkstedet til uka for å få byttet dette. Kjedelig når podagraen slår til i alle ledd. Litt enklere å skru ovenifra enn under bilen 🤫 Så gøy! 👍 😀 Er det virkelig så lenge siden alt. Husker vi satt i noen w123 stoler å tok kaffe også 😀 Håper du tar deg en tur igjen til sommeren 👍
  27. 1 point
    Ryddet litt i gamle bilder og fant dette fra en gang jeg besøkte deg. Tror det kunne være i 2009.
  28. 1 point
    Dette stedet er jo som kjent en gjenganger når det gjelder rust vet du.
  29. 1 point
    Ojsann, nærmest er nærmere! Eurodel.no, som er en av de beste nettbutikkene jeg vet om, har en side der det ihvertfall er nevnt stabstagforinger. Sjekk https://www.eurodel.no/stabilisator-foringer/mercedes-benz-e-class-w211-e-280-cdi-211-020-140kw-35466-cid?p=3 Der finner du bl.a. denne: https://www.eurodel.no/stabilisator-foring-trucktec-automotive-02-30-308 og denne: https://www.eurodel.no/stabilisator-foring-febest-bzsb-219f-kit Jeg har kjøpt gummiprodukter fra trucktec, bl.a. stabstagforinger til W124, og radiatorslange, og de har helt OK kvalitet, og veldig bra pris. Utrolig åssen ting årn'er seg av og til! Med vennlig hilsen, Olaf
  30. 1 point
    Det blir plutselig mye av alt 😁
  31. 1 point
    Nye ringer har ankommet
  32. 1 point
    Det er hulken, supermann, batmann også har vi deg 💪
  33. 1 point
    Den står blank og fin i garasjen, sammen med en e 280 og en 300e4m 👍
  34. 1 point
    Hei igjen. Prøvde Pearl på grillen, men ble ikke fornøyd. Som du sier suger den til seg det meste. Har prøvd en rekke andre stoffer, uten hell. Owatrol ble også forsøkt. Kjøpte Plastidip, en gummilakk, og sprayet på fem strøk. Det ble ikke så verst. Ulempen er at den ikke henger så godt fast, den kan skrapes av igjen. Men gjør regning med at grillen er forholdsvis skjermet. Owatrol virket ikke bra på grillen, men fungerte veldig bra på dørlistene utvendig. De var også porøse, men to strøk med Owatrol ble veldig bra.
  35. 1 point
    Sluttet å telle adblue kanner på Vitoen jeg bruker i jobb jeg også. Rullet like over 33000km. Irriterende at den maser om etterfylling når nivået viser halv tank.
  36. 1 point
  37. 1 point
    Ikke helt ‘god i toppen’ jeg.. Når denne dukka opp på eBay, så bare måtte jeg...
  38. 1 point
  39. 1 point
    Et godt tips her, kan være som jeg gjør. Ta ut hendelen under kjøring, gjerne i nedoverbakker, å press håndbrekket inn. Da får man slipt litt på trommelen, og leet litt på vayere med hjevne mellomrom. Jeg bruker parkbremsen sjeldent selv, så det er greit å være obs på dette
  40. 1 point
    ... måtte faktisk ut med den her om dagen for å få unnagjort EU-kontroll. Heldigvis var det tørt og fint. Bestod testen👍
  41. 1 point
    Jeg kom på et utrykk her om dagen da p4 etterlyste ord og ordtrykk. På 80 og 90 tallet, hørte man folk si "kakse" eller som også uttales "kækse". Å det var man når man eide en slik flåte 👍😁 Ser virkelig fin ut! Bruksveteran? Bruker du den hele året?
  42. 1 point
    har du sjekket dieselrørene fra dieselpumpa(webastoen altså) og videre? disse har en tendens til å ruste friskt. Et skudd i blinde egentlig, men om det er rustet hull kan den jo slippe tilbake diesel, og slite med å få fylt opp igjen, evnt fort nok. ikke verdens mest kraftige disse pumpene, og mengde diesel pr puls er minimal
  43. 1 point
    Om du ikke hører pumpe tikke ville jeg absolutt ha begynt å feilsøke der og ikke foran som fanger må av. Pumpa er lettere tilgjengelig, og uten livstegn fra den må det være mer hensiktsmessig å begynne der...
  44. 1 point
    Ganske enkel jobb. Tok meg ca to timer inkludert en god kopp kaffe. 1: Demonter deksel ved kabelgjennomføring begge sider oppe for å komme til gassfjær 2: Vipp av gammel gassfjær med en stor skrutrekker eller lite/mellomstort brekkjern (jeg brukte brekkjern. Ta en runde eller to med tape rundt der jernet tar borti for å unngå merker og riper) 3: Demonter fester til gitter bak over bakseter/bagasjerom. T30 eller 27, husker ikke helt. 4: Tape rundt taktrekk for å unngå svarte fingermerker og merker fra verktøy 5: Ta bort plastdeksel for å komme til gassfjærer i andre enden. 6: Vipp av med nevnte brekkjern eller skrutrekker 7: Ta ut gassfjær 8: Fest et strips i enden (mot bakluken og deg selv) og dytt inn gassfjær. Følg steg over i motsatt rekkefølge. Link til youtube video:
  45. 1 point
    Da fikk jeg montert original luftfilter boks fra M111 motoren også. Måtte bytte ekspansjonstank (fra w124, delebil), korte inn røret som går til varmeregisteret, og sette på lenger slange der, samt lenger slange fra ekspansjonstank til radiator og forlenge kabler til nivåføler på spylevæsketank. Sent fra min LM-G710 via Tapatalk
  46. 1 point
  47. 1 point
    Elring lager sim ringer, ATE lager bremse deler, zimmerman lager bremskiver. Disse levere kvalitet på på hver sine felt. Jeg holder meg unna URO parts som leverer, billige skrammel. Bla eksos oppheng som holdt i 2 uker! Jeg kjøper orginal deler der det er vondt å komme til, feks simring på veiva. Den vil du ikke skifte flere ganger bare for å spare 50kr.
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...