Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/27/2020 in all areas

  1. 3 points
    Av og til tenker man at når man ser et arbeide - det her kan man sikkert klare bedre. Men det er ikke alltid like enkelt. Har noen flere erfaringer i bagasjen nå, å har sett flere ting jeg ville gjort anderledes, iallefall når det kommer til finish. Men denne gangen ble det ikke slik. Men kanskje nestegang... tror uansett det vil se helt greit ut når alt er på plass. Det ble iallefall bedre enn det var Ikke så mye igjen nå før den skal installeres i bilen 😀👍
  2. 3 points
    Litt mer sying... Skikkelig kos å sy med Roger Hodgson i bakgrunnen 👍
  3. 3 points
    1 stk brukt kanal til 220s’n... ca 25 år gml. Så faktisk meget bra ut.... originalvare.
  4. 3 points
    Forberedelser til jubileumstreff i Årdal neste helg
  5. 3 points
    Tester ut litt sømmer og ikke minst maskin og farge på tråd. Her har jeg bare prøvd på en liten bit for å se hvordan det kan bli. Egentlig trengte jeg bare et par m2, men måtte kjøpe en hel ku. Å gud hvet hva slag den kua er på 10m2. Må jo være en av de store bøffelene eller noe i den gata. Uansett, jeg har litt å øve på
  6. 3 points
  7. 2 points
    Da var den sånn tålig på plass. Litt småjusteringer nå, så hjelper det 😀
  8. 2 points
    Litt på siden i forhold til mercedes men den er jo en del av familien her denne og. 2009 canam spyder, kjøpte den ny i Mai 2009 og siden da har den ikke laget ett eneste problem! Har kjørt den hardt og mye uten at den viser tegn til å ta seg nær av de. Byttet olje, filter og plugger nesten hvert år. Dekk holder ca 2 år med aktiv kjøring, bærekuler i forhjulsstilling holder ca 4 år. Utrolig fornøyd byggekvalitet på denne. For de som lurer på hvorfor kjøre 3 hjul så dro jeg av med 2 hjulssykkel for 16 år siden og kan ikke kjøre med 2 hjul.
  9. 2 points
    Lykter satt inn, LED i alle lamper virker og vann er øset ut👌😃🏁🚗💨
  10. 2 points
    Da er sommeren offisielt over. Foregående helg ble en kombinasjon av Lokallag Stavangers første(?) vestlandstreff og vinterklargjøring av denne bilen. Siden den ikke brukes om vinteren består klargjøringen av en grundig vask og gjennomgang, noe jeg har vært gjennom her i tråden tidligere og ikke trenger å dokumentere ytterligere. Kort fortalt holder bilen seg godt, til tross for at den er 6 år gammel og nylig rundet 140.000km, og foruten behov for støvsuging av AIRCapen og et par nye steinsprut som fikk litt lakk var det lite å sette fingeren på. I stedet for å kjede dere med bilder av vask og tørk, legger jeg heller ut noen bilder fra sommerens mange turer:
  11. 2 points
    Ikke mye som har skjedd i år på bilfronten.. G’n trenger å få sjekka opp strøm/jord på bensinpumpa, samt at det hjemmesnekra bensinslange opplegget i bilen, bare må byttes til originalt. I dag ble bilen dytta inn med hjelp av Vito og et hjemmesnekra slepestag. Fungerte fint det.. Så da er den under tak og jeg kan trygt starte og sysle med ting..
  12. 2 points
    Tusen takk for det Olaf! Jeg holder på med midtkonsollen enda. Er en del jobb igjen, men det hjelper. Ikke akkurat Maybach finish over dette, men til å være en historisk racing prega bil, så får det duge til man blir litt mer flink på dette...
  13. 2 points
    Litt mer nærde ting som skal på plass. Kjøpte høytalere foran og bak. Dekslene måtte gjøres noe med. De skrek av modernisme inni den gamle bilen. Derfor var det frem med lakksprøyta
  14. 2 points
    Jeg har ikke kjøpt noe som helst. Jeg sitter å jobber hos en kamerat. Det er rikelig utvalg av symaskiner her. Den du ser på bildet her kan fint sy fra 0 og oppover. Kjempefin maskin. Å det fungerer bra. Nei, jeg kan ikke øve på noe annet, det er nå det gjelder, nå jeg må holde tunga rett i munnen. Kan ikke starte med å pjatte med enkle ting 🤣 Her er det bare å kjøre på
  15. 2 points
    Den lyden når 560'n drar ivei... får selv en elbilentusiast til å vurdere bilbytte. 😍
  16. 2 points
    Ja ja, den forrige ble fjernet av finn, så denne har jeg tatt bilde av, for sikkerhets skyld! https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=191262003 Med vennlig hilsen, Olaf
  17. 2 points
    Jeg ville glemt ideen om syrevasking. Det er sånt du ser på TV, i virkeligheten vil du ødelegge bilen din. Jeg ville også droppet Haynes. Et google-søk gir deg mer og riktig info enn Haynes. Slik ville jeg gjort det: - Få lånt en god steamer eller noe kraftig som gjør at du kan få vasket godt under foran på bilen først. - Sett bilen på bukker. Ta bilder av absolutt alt. 10 ganger så mange bilder som du tror du trenger. Fra alle vinkler, alle avstander. Ta også bilder mens du skrur av. Over hvor skruene sitter, hvordan det så ut under, hvordan deler du før ikke så nå sitter etc. Begynn foran. Ta av absolutt alt i hele forstillingen. Vask det 100% rent når alt er fjernet. Få hjelp av noen, eller gjør det selv, til å sveise og fikse all rust du finner. Gå over med lakk når alt er strøkent slik at det ser ut som nytt. Send bort bærearmer, stabilisatorstag og eventuelt annet du vil fikse til pulverlakkering (alle foringer og slikt må tas av først). Send bort bolter til kromatisering i riktig farge (blå/svart/gull) Kjøp inn absolutt alt av foringer nytt, nye bremser, bremserør, lagere etc. Monter alt sammen igjen med orginale kromatiserte bolter og nye foringer. Er du ekstra nerd tar du og tegner på markeringer som på fabrikken (sikkert med gul tusj, dette har du jo bilder av) før du dekker over med klar voks. Kjør bilen neste sesong og kos deg. Så setter du bilen på bukker igjen, og gjør det samme med bakstillingen. Og så kjører du bilen i sesongen, før du tar motoren. Etc. Poenget er: Ikke gap over for mye. Gir du opp så står du med en fullt ihjelskrudd 124. På denne måten så holder du prosjektet avgrenset, og det er mulig å fullføre det i løpet av vinteren.
  18. 2 points
    Endelig er 20" på bilen. 😁👌
  19. 2 points
    Ask and you shall receive [emoji3060] https://www.facebook.com/groups/6807639162/permalink/10157852543014163/ Sent from my iPhone using Tapatalk
  20. 2 points
    Oppdatert 560SEC med litt bedre eksos, gir avrundet rumling og nydelig V8-lyd ved pådrag [emoji41] Sent from my iPhone using Tapatalk
  21. 2 points
    Då blei det Bie Camping i Grimstad denne helga. Skal bli spennende å prøve ut den nye vognå. Kjøremessig så var den mye bedre enn den gamle🤩🏁🚗🚃💨💨💨
  22. 1 point
    Stemme det😂😂😂 Ringe NAF og sei at eg mangle luft i dekke. Me masse luft oppe, men forsvinne nere når eg kjøre framover😂😂😂
  23. 1 point
    Mangler bare litt luft nederst på dekket.
  24. 1 point
    Tusen takk for de Syversen! Artig sak å kjøre 😉 Har brukt noe tid denne uken på å kalibrere innsprøytingen på coupeen, går utrolig pent nå men mangler en del hestekrefter. Får være bra nok med arbeid denne sesongen å spare litt arbeid til neste år.
  25. 1 point
    Du er så utrolig god på bilder! Kjempefine av en flott bil 😀👍
  26. 1 point
    Fantastisk, ser kjempebra ut,blir nesten mållaus av hvordan du får til ting på blien
  27. 1 point
    204'en har fått seg nye felger, 19" i gunmetal, 9,5" bredde på alle 4, 245 dekk bak men de var de ikke plass til forran så måtte kjøpe ett par i 225 å sette på forran. Måtte bytte vannpumpe og dieselfilter holder pga lekkasje, bremser og ett par andre slitedeler, ellers fungere denne bare veldig bra
  28. 1 point
    Nå har denne fått skilt som veteran og kan endelig brukes! Byttet lambda, tempsensor, hjernen var og defekt så etter litt justering går nå motoren helt nydelig. Byttet hjullager, hjelpesnekke, topplager til dempere og ett par andre småting. Invisterte i michelin pilot sport 4 å tok en 4hjulskontroll, bilen er nå stillegående og morsom å kjøre, samt ganske behagelig med nye sportline fjører. Neste på agendaen er å ta ett par småting som dukker opp i karoseriet, får se på dette i vinter eller neste år før de får gå for langt.
  29. 1 point
    Da venstre ytre baklykt var full i vann og indre venstre baklykt manglet 3 dioder. Da er det bare å få demontert, tømt og tørket den ytre lykten. Å montere inn ny indre baklykt👌😃
  30. 1 point
    Det ble uansett veldig bra. Ser veldig praktisk ut samtidig. Setene får skikkelig juling de årene disse blir brukt. Ikke alltid like enkelt å få sentene på plass hver gang når man ikke ser disse feltene skikkelig. Alle med barneseter vet jo hvor mange ganger man må flytte på disse setene
  31. 1 point
    For å følge opp gårsdagens post så ble det i dag 4 nye Continental Premium Contact 6 på C-klassen. Og eieren fikk omsider førerkort fra sitt nye hjemland.
  32. 1 point
    Litt usikker på om det var lurt å begynne med dette 🤣
  33. 1 point
    Er man gærn så er man gærn. 😄
  34. 1 point
    Uansett. Fjernet de originale hulla til høytalere bak. Var vemodig, men nødvendig. Utrolig at jeg er førstemann som gjør dette i denne bilen. Holdt seg siden 1972 til en tosk tok over hehe
  35. 1 point
    Hehe... feil bil. Den skal på firkrafseren
  36. 1 point
    Ja det er nok litt rart å se andre fikle med noe man har hatt selv 😀 Men det blir veldig bra. Mye montering som gjenstår, så timene går. Det blir lange kvelder. Men med P9 retro på radioen og en Mercedes 107 å jobbe med, så blir det bare kos
  37. 1 point
  38. 1 point
  39. 1 point
    Husk å ta en masse bilder underveis, så du husker hvordan det skal sitte sammen igjen. Gjerne også videoer. Ta bilder og videoer av ting som også kanskje kan virke uvesentlige. Ofte dukker det opp ting på disse bildene som man har oversett og som man har nytte av. Spør om tips til ulike ting du skal demontere, da noe skal den og den andre veien. Lykke til 👍
  40. 1 point
  41. 1 point
    Avreise fra Grimstad🤩🏁🚗🚃💨💨💨
  42. 1 point
    Er utrolig godt fornøyd med den nye vogna. Selv med bad på hele vognas bredde bak, sengene bak bakre boggihjul så er den 100% stabil bak bilen. Så Kabe kan virkelig lage gode vogner både kvalitetsmessig og kjøremessig👌😃 Hadde en helt tilsvarende variant av Hobby for noen år siden og den var helt grusomt ustabil og kjøre med uten 100+ kg kuletrykk. Selv da var den ustabil😳 Er slik folk sier i campingmiljøet. En gang Kabe, alltid Kabe og det samme gjelder Mercedes. En gang Mercedes alltid Mercedes. S212’en er en helt fantastisk trekkbil😃🏁🚗🚃💨💨💨
  43. 1 point
    Bie Camping by night🌕 Mye lys på nyevogna🤩🏁🚗🚃💨💨💨
  44. 1 point
    Da var det vognbytte i dag. Forhandleren kom med den nye og tok med seg den gamle👌😃🏁🚗🚋💨💨💨
  45. 1 point
    Etter å ha fikset slange til intercooler en gang for alle med en tetningsring til 80kr. så virker det som at det ble bra. Har ikke hatt noe tull med at motor har kuttet under harde pådrag grunnet det jeg trodde var mengdereguleringsventil for drivstoff heller. Så kanskje det var en sammenheng mellom lekkasjen der som gir feil signal til drivstoffmengden. 🤔😊 Anyways, byttet til LED tåkelyspærer. Matcher parklyspærene bra.
  46. 1 point
    Nå som jeg ser bildene, så ser jeg jo at disse stripene ikke stemmer ihop. Ser ut som om disse utfyllende putene inni sporene er dratt tilbake under skinnet. Det må jeg prøve å se om en kan få gjort noe med. Det så jeg ikke før nå
  47. 1 point
    Ahhhhh! Siste er ferdig! Jeg er svært fornøyd med resultatet 😀👍 Nå venter jeg bare på deler, så er det å skru bilen sammen igjen. Gleder meg virkelig til å montere dette
  48. 1 point
    Stol nr to levert 😀👍 Det ser helt fantastisk ut! Akkurat slik jeg ønsket på forhånd
  49. 1 point
    Da har denne blitt PKK godkjent uten feil, kjørt ca 31 mil siden forrige kontroll. Hatt bilen på visning hos Statens vegvesen, nå har den blitt kategorisert som "bevaringsverdig" [emoji16] Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
  50. 1 point
    Det blir neppe spørsmål om det noen gang fra Biltilsynet eller ved EU-kontroll, men skulle du være så uheldig, så ligger det her er en kopi av de offisielle TÜV-papirene. Noen vil kanskje ha dem i arkivet sitt. Gjelder kun de originale ATS 7x15 Barockfelger. Den nyttigste informasjonen gjelder økningen i sporvidde med disse felgene, der kjøretøyforskriftene sier max 15mm. Felgene har innpress på 23mm. dvs. ET 23. gir 52mm økning i sporvidde på W201 gir 50mm økning i sporvidde på W124/T/C gir 14mm økning i sporvidde på W107, W116, W123, W126 Med vennlig hilsen, Olaf (jeg har både ATS, Centra, og Melber 7x15" Barockfelger, og alle har samme innpress, ET23) TUV-bericht_ATS_Felge_Barock.pdf
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...