Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/01/2022 in all areas

  1. Ja ja... Baller jo fort på seg....🙄 Planen var bare å få montert AMG breddere, men så fant vi litt begynnende lakkrust i skjermkanter samt noen små bobler nederst på begge framskjermene. Da var det selvsagt best å slipe rent og få stoppet rusten før bredderene blir montert. Panseret hadde litt steinsprut som også var greit å få tatt. Og med det samme vi var i gang så tok vi bare å mattet ned fanger foran også siden det var litt riper på den. Så nå blir det lakkering av breddere, begge forskjermene, støtfanger foran samt grill og panser....😄
    2 points
  2. Synes de er finere å se på, spesielt i sedan. Sitte bedre i 210 og synes de er lettere å skru på. Hydraulisk nivåregulering istedetfor luft og sentrallås på vacuum er også ting jeg like.
    2 points
  3. Her er 3 generasjoner e-klasse samla, 212 - 211 - 210 Alle E220 cdi stasjonsvogn i sølv, facelift, med takluke og svart interiør. En avantgarde, en elegance og en classic.
    2 points
  4. Luftet doningen på en liten roadtrip i pinsen. Ble tilsammen 820 km og 1.54 liter/mil. Dette var 90% motorveikjøring i 90-110 km/h. Det laveste forbruket jeg har målt. Meget fornøyd! Bilen gikk som ei klokke, starter både varm og kald innen 1 sek. Utrolig kjøreegenskaper på en snart 50 år gammel bil. Tight og fin. Virker som bilen blir mer stabil i høyere hastigheter. Autobahnfresser 🤣
    2 points
  5. Tror det beste er å søke på nett - "pressure tester k-jetronic" Det du trenger er noe ala dette (kun ment som eksempel, noe jeg fant ved å søke): https://www.ebay.com/itm/184445550289. Banjobolter m/ skiver er bra. Finnes helt sikkert noe i nettbutikker i Norge, i ulike prisklasser.
    1 point
  6. Ja jeg har selv, ble montert ca. 2 år siden. Husker ikke helt hva er forklaringen, men mercedes har aktiv fm antenne med forsterker og noe med den å gjøre at originalt antennekan brukes som dab antenne. Måtte kjøpe en fakra-smb, eller smb-fakra adapter. Har aldri signalsvikt, som opplevde med frontrute antenne.
    1 point
  7. Enklest og best er en android hovedenhet, som helt identisk med original radioen. Men uansett en liten tips: jeg bruker bilens original fm antenne som dab antenne, bare kjøpt mellomstykke mellom fm antenne og dab adapter. Så slepper den stygge antenne på frontruta.
    1 point
  8. Jo, på langt vei enig, men vil nyansere og si at det gjelder å finne riktig person. Har også ymse erfaring med merkeverksted (MV). Og billig ble det ikke... 😕 Hadde et samtidig problem med tenningslåsen som ble fikset nogenlunde samtidig, men der var kompetansen på MV overraskende mangelfull. Uansett, erfaringen er at feil stort sett ligger i komponenter, mer enn en feil er en stor utfordring og svakt batteriet kan gi rare symptomer... 🙂
    1 point
  9. Hei og beklager seint svar. Ja, leverte den på MotorTrade i Trondheim. De byttet lambda-sonde og nå er problemet borte. Det som lurte meg, var at det var 2 stk. feil. Disse har vært feil og slått ut og inn over lang tid. Når de tidvis har fungert, har regenerering gått som normalt. Feil som kommer og går er vanskelig å avdekke. I tillegg var det 2 feil; trykkdifferansesensor som er nevnt i innlegget over og lambda-sonde som jeg byttet til slutt. I tillegg til dette, ble det byttet batteri, da dette til tider var flatt og måtte lades. Har hørt at dårlig batteri kan gi litt rare symptomer, så om det er dårlig, er det vel verdt ett bytte...
    1 point
  10. Litt fra de siste ukene; Dårlige dysetetninger på 2007 E220cdi Ikke så mye kobber igjen på de i forhold til nye Byttet på de 2 bakerste og gjort sånn delvis rent Sånn i etterkant var det kanskje ikke så lurt da den oljelekkasjen som var på gammel mangellapp (men som ikke leke for øyeblikket) mest sannsynlig komme fra toppdekselpaning (noe jeg observerte da jeg tok av luftfilterboks for å bytte bremserør), og da må jo alt av igjen. Men det er en fin anledning for å få vaska toppdekselet skikkelig. Dysepakningene var uansett greie å få bytta så bilen fint kan brukes en stund til før det må gjøres. Nye bremserør fra abs og ut på begge sider foran Byttet ut 2 veldig dårlige tåkelys med 2 litt mindre dårlige Eu godkjent nå Trenge en service på motor og noe arbeid på girkassa før den kan settes i normal drift da. Har fått taki shift kit til 2005 E280cdi som skal byttes samtidig med montering av oljekjølerør til girkasse og oljeskift Vært rundt å levert og henta div deler Pause i hanekleivtunnelen Fått taki "nytt" instrumentpanel da det gamle er fullt av svarte prikker Datomerket 2016 Fått på nye hjul etter gjennomført hjulstillingskontroll Og tilslutt et halvdårlig bilde av begge i mørket
    1 point
  11. Er det dette man kan kalle smørbrød liste 😁
    1 point
  12. Velkommen tilbake i det "rette hjørnet" Charlie
    1 point
  13. Fått utført noe arbeid på E290 turbodiesel denna uka Bytta bremserør fra midt under bilen og ut til begge sider bak, overhalt calipere, nye bremseslanger, nye skiver, klosser, fjører begge sider bak Den fjøra jeg trudde var knekt i 3 biter fant jeg ut at ikke stemte når jeg skulle gjøre rent inni bærebrua for å sette inn ny fjør Skal gjøre samme jobben med bremsene foran også. Her har det vært noen å bytta starter en gang nylig 3 forskjellige sorter glødeplugger Bestilte innsugsmanifoilpakning til 5 sylindra, fikk en 6 sylindra. Ble løst med saks Nye glødeplugger, innsugsmanifoilpakning og toppdekselpakning
    1 point
×
×
  • Create New...