Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/26/2020 in all areas

  1. Tverrbjelken bak støtfangeren er helt opprustet. Jeg bytter den med en annen bjelke som jeg tok fra en delebil.
    4 points
  2. 3 points
  3. Og der var det gjort! Jeg har gått frem og tilbake med meg selv for å finne ut hva jeg skulle gjøre med tanke på vinterhjul til denne bilen - jeg var sjukt lite gira på å gå tilbake til piggdekkene som fulgte med da jeg kjøpte den. Det var ingenting galt med dem, men jeg har ikke kjørt med piggdekk siden jeg tok lappen for 22 år siden, og mener bestemt at jeg skal fortsette å klare meg uten. Flere muligheter ble undersøkt, men de fleste endte opp med å bli ganske dyre og ikke heeelt det jeg kunne ønske meg. Med tanke på at denne bilen er tenkt som 'vinterbil', besluttet jeg derfor å oppgradere
    3 points
  4. Travel dag i dag, med tur på fyllinga og vedhandel:
    2 points
  5. Da kom de siste felgene fra overhaling, rettet og pulverlakkert. Felgteknikk gjør god jobb!👍 Dyrt, men felgene kan ikke skaffes mer, og de kler bilen godt, så da kostet jeg på meg denne løsninga.
    2 points
  6. Da var andre siden også tatt 😁
    2 points
  7. Da har S212’en vært inne og fått service. Girkassen ble også flushet i samme slengen👌😃 Det ble også oppdaget kjølevannskekkasje fra under dieselfilter holderen. Så det ble også utbedret når bilen var inne👌😃 Bildet er tatt i forbindelse med kjølevæskelekkasje arbeidet. Kjekt når verkstedet sender bilder for å vise hva de driver med. Tipp topp service hos Orstad Bilverksted igjen👌😃🏁🚗💨
    2 points
  8. Tradisjonen tro...Familiedugnad for å få byttet hjul...Nå er alle bilene på vinterhjul👌😃🏁🚗💨
    2 points
  9. En liten historie om hvordan det er å være Mercedes-Benz entusiast i USA. Historien starter med at jeg solgte fruens 2010 Toyota Camry til fordel for en 2004 E500 Sedan, utstyrt med luftfjæring og alt annet tenkelig utstyr. Vinteren 2019 rygget noen på kongebilen, og bilen var totalvrak. Fikk utbetalt rundt 60k NOK fra forsikringsselskapet for vraket. Vi var uten bil og måtte ut å handle, vi kjøpte en 2015 C300 Sedan, en bil som viser seg å være både morsom og komfortabel. Siden det har jeg kjøpt ny arbeidsbil, en E350 «Avantgarde» fra 2008. Med 150k km på telleren er den vel
    2 points
  10. Eeeeenda litt flere kvelder med jobbing. Hvis du holder bitsen for å skru ut boltene til toppen litt løst i hånden når du skrur de ut for hånd, pass på at du har løst alle boltene FØR du slipper bitsen ned i det åpne tennplugghullet. Det er og viktig å gjøre dette mens du DEmonterer. Ikke under montasje. Ellers var det veldig god plass til å få ut motor når toppen var av.
    1 point
  11. Tusen takk for mange gode tips. Og lektyre. 😅 Nå har jeg litt å ta tak i og jeg lover tilbakemelding etter hvert.
    1 point
  12. Her er tre bilder. Før vask, etter vask og etter lakking.
    1 point
  13. her er bilen vasket for første gang i mitt eie 26 desember 2017 sånn så bilen ut da jeg kjøpte den i 2017 vårvask i forbindelse med hjulskift 2018 Bilen dekorert for 17 mai 2018 bildet tatt på BOS autostern en kald høstdag 2018 før chromelist på baggasje håndtak ukjent når bildet ble tatt etter chromelist montert bilen klargjøres for landstreffet 2019 bilde av bilen innvendig, her med maskot familiens 3 202’er, bildet er tatt da naboen enda Eide min som er den til venstre, den i midten er C220, endte
    1 point
  14. Et element som er minst like viktig som selve porten, er montøren! Et bra merke er Hørmann. Men du må finne ut om du vil ha isolert, uisolert, stål, eller den som ikke ruster (tror det er alu). De som ikke er isolert får lett bulker. Min ene port er i stål, og den har nå stått 20 meter i fra sjøen i 12 år uten å ruste, så om du ikke skader den så er ikke rustfri port så viktig. Har også en Alutech door som er 2 år. Virker til å være bra. Også greit å gå over porten etter 1-2 år.
    1 point
  15. Tips ved jekking er å ikkje opne dørene når bilen er i lufta. Viss det likevel skulle skje at belg blir tømt, slepp bilen ned til et par cm under rett høgde og start motor. Da sleppe du at den går helt i kjelleren
    1 point
  16. https://www.mercedes-fans.de/magazin/classic/mercedes-fans-de-autor-joerg-sand-und-seine-midlife-crisis-rallye-spass-mercedes-benz-280-e-safari-w123.16733 Kanskje historisk rally er noe å prøve seg på, Syver?
    1 point
  17. Visste faktisk ikke at bunnplata var laget av av plast på disse girkassene. Jeg er også vant til at filteret har metallhus, men ikke at øvrige deler av girkassen må byttes 😄 Fant et bilde av tilsvarende bunnpanne som ble skiftet på nett: Sjekket som nevnt pris flere steder, men de fleste gav bare én samlet pris for oljeskiftet - dette varierte fra ca 6.500 til over 10.000kr. På ett av tilbudene er delene listet opp separat, og her koster bunnpanne alene ca 3.800kr. Mulig jeg er godt vant, men for slike jobber er dette for meg priser i en helt annen klasse e
    1 point
  18. Et dekkverksted vil si at det er forbudt å kjøre med, selv om det ikke er rare skaden. Kjøp en tube lim, og lim det på plass. Ingen kommer til å se det. Med vennlig hilsen, Olaf
    1 point
  19. Ut fra bildene ser ikke dette farlig ut, men sving innom et dekkverksted og la dem få se på det.
    1 point
  20. Dette er det nærmeste jeg kommer "FØR" og "ETTER" bilder for holderen til pumpe, filter og akkumulator -- etter rengjøring. Nye bolter er kjøpt inn. Venter nå på pumpe, filter, strainer, div slanger og akkumulator. Skal bli deilig å få dette på plass. Boroskopi av tank i morgen. Spennende ........
    1 point
  21. Ja, det er som en mental renselsesprosess 🤣 I dag fikk jeg løsnet strainer. Den satt egentlig bom fast!!! Måtte bruke biljekken fra Golfen til å legge press på breaker bar. Akkurat nok plass til å improvisere bak der. OG da gikk det som smurt 😎 Den så faktisk ikke verst ut, hadde forventet at den var mer tilgriset etter 45 år. Uansett, jeg kjøper ny når jeg først har hele systemet demontert. Boroskopi av tank til uka .......
    1 point
  22. Siden sist har luke blitt tilpasset på t-modellen, å kan nå (forhåpentligvis) stå ute uten at vann trenger inn imens 107 er inne for service og vedlikehold. Vinduspakningen på frontrute er ikke tett på 107, å den skal tettes. Her har det kommet inn vann. På med varme og avfukter først
    1 point
  23. For noen uker siden tømte jeg bensintanken, ved å bruke bensinpumpa og tappe bensin av feederen foran i motorrommet. Gikk som smurt. I dag fikk jeg demontert hele bensinsystemet bak. Det gikk mye bedre enn forventet - ikke en dråpe kom ut av tanken og ut av feederen i retning motorrommet når jeg koblet av (jeg brukte selvsagt "vise-tang"). Systemet virket rent og fint. Damper cage var helt gullren invendig - den kommer jeg til å bruke videre. Gummislangene var litt sprukne i endene. Ellers er det vanskelig å se inn i pumpa og filter, men ser fint ut. Kommer
    1 point
  24. rekkeseksar, ikke bry deg om hva folk sier, lag din egen stil! Det er altfor mange blankpolerte Benzer rundt omkring, våg å være deg sjøl! Sjekk noen gamle svenske-bilder: https://www.mbentusiastklubb.no/forum/topic/26558-hennings-garasje/?do=findComment&comment=297747 Med vennlig hilsen, Olaf
    1 point
  25. S204’en triller stort sett kun tur/retur jobb, så er lite mil den får. Men i dag runna den 150000 km gitt😃🏁🚗💨💨💨
    1 point
  26. Ikke veeeldig stor forskjel
    1 point
  27. 1 point
  28. Jeg fant noen, de hadde jo saueoppdrett for forskjellige interiørfarger. Og for forskjellig publikum men de fleste var ganske vanlige sauer bortsett fra de som bor i Bergen. Med vennlig hilsen, Olaf
    1 point
  29. Her er 3D-print av emblemet. Det ser veldig bra ut og på det 2. bildet ligger modellen oppå det originale emblemet. Det må kjøres prøvemaskinering før det foreligger en prisantydning som blir publisert og diskutert før den fastsettes. Hva som er riktig pris er en individuell oppfatning og hvor sterkt ønsket er. Noen vil veldig gjerne ha et emblem og sette det på bilen, mens andre er mer over på kjekt å ha. Salgsprisen som jeg nevnte i forrige innlegg på 5000 kr. for et originalt emblem er selvfølgelig helt ut av proporsjoner, selv en halvering for et reprodusert emblem er temmelig uaktuelt for
    1 point
  30. Har fått deilig pakke i posten - første skritt på flere forbedringer: - nye Zimmermann bremseskiver (Coated), bak og foran - nye Hella-Pagid bremseklosser, bak og foran - nye bremseslanger foran - ny Mahle kjølevann-termostat mer deler på vei .....
    1 point
  31. Sommeren er over, og cabrioleten er parkert for vinteren. Det er jo kjedelig på én måte, men samtidig betyr det at jeg igjen kan hente ut CLSen som for tiden har rollen som vinterbil! Jeg hadde glemt hvor mye større denne bilen både er og føles sammenlignet med cabrioleten - mye henger nok sammen med setene som til sammenligning føles som å sette seg ned i en sofa, men det er særlig under kjøring det merkes. Der cabrioleten føles kvikk og spretten blir CLSen stor og treg, og selv om det er langt mellom øyeblikkene hvor den føles uhåndterlig er den åpenbart mer GT enn GTI. På den an
    1 point
  32. 204'en har fått seg nye felger, 19" i gunmetal, 9,5" bredde på alle 4, 245 dekk bak men de var de ikke plass til forran så måtte kjøpe ett par i 225 å sette på forran. Måtte bytte vannpumpe og dieselfilter holder pga lekkasje, bremser og ett par andre slitedeler, ellers fungere denne bare veldig bra
    1 point
  33. Nå har denne fått skilt som veteran og kan endelig brukes! Byttet lambda, tempsensor, hjernen var og defekt så etter litt justering går nå motoren helt nydelig. Byttet hjullager, hjelpesnekke, topplager til dempere og ett par andre småting. Invisterte i michelin pilot sport 4 å tok en 4hjulskontroll, bilen er nå stillegående og morsom å kjøre, samt ganske behagelig med nye sportline fjører. Neste på agendaen er å ta ett par småting som dukker opp i karoseriet, får se på dette i vinter eller neste år før de får gå for langt.
    1 point
  34. En liten oppdatering ... Bilen har vært på ny Sør-Norge tur i sommer. Tilsammen 2.231 km med et forbruk 1.66 liter/mil. Er fornøyd med det - svingete landeveier og trange fjordarmer er ikke akkurat S-klassens styrke Den gikk som ei klokke hele turen, til tross for mye regn . Det kommer litt vann inn i bagasjerom, tipper det er pakningene rundt baklysene som er gåen. Må se nærmere på det til høsten. Ellers var det topp å reise rundt med et 100% fungerende soltak - etter utallige timer med demontasje, rensing, sjekk, justering, smøring og montasje i april og
    1 point
  35. Hehe. Har en liggende etter eksfruen her. Brukes bare ved fjerning av limte merker på biler
    1 point
  36. Jeg har forresten helt glemt å oppdatere dere med en liten ‘modifikasjon’ jeg fikk gjort på denne bilen mens jeg var hjemme! Da jeg overtok den var taket foliert sort, noe som var relativt vanlig for noen år siden. Jeg skal ikke påstå at jeg misliker denne trenden, men det er likevel ikke helt min smak. Folien som var brukt på min bil hadde i tillegg blitt ganske slitt, så både uttrykk og finish var under feil etter min mening. Jeg hadde derfor, allerede siden før jeg kjøpte den, bestemt meg for å fjerne folien. Litt research ble gjort på YouTube for å få tips til best mulig måte å få
    1 point
  37. Fredagens ekskursjon i regionen jeg vokste opp i skulle vise seg å likevel ikke bli sesongens siste tur for denne traveren; Lørdag 2. mai ble det tromlet sammen til en impulsiv drive-out med gamlegjengen fra Noredalen/Lokallag Stavanger (med besøk fra Lyngdal), og siden værutsiktene var usikre valgte jeg å la cabrioleten stå hjemme og heller nyte en ekstra dag i CLSen. Turens rute skulle vise seg å bli til underveis, men et foreløpig mål var Erfjord i Ryfylke. Ifølge (ikke-)selvutnevnt bjellesau for anledningen skulle det hele ta to-tre timer, noe som lot til å passe fint for de fl
    1 point
  38. Siden bilen fungerte som delebil for min andre 3.0 noen dager, benyttet jeg anledningen til å gjøre litt med denne. Jeg hadde radiator og oljekjøler ute. Renset kjølesystem og fylte på frisk kjølevæske. Rustbehandlet oljekjøler. Montert blokkvarmer. Justert ventiler. Jeg fant ut at gass-stagene var feil justert slik at dieselpumpen ikke ga fullt ved bånn gass. Bilen har virket noe treg, så det skal bli spennende å se om dette hadde mye å si.
    1 point
  39. Her er det noen flere bilder.
    1 point
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...