Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. hvor sitter nødblinkrele på w211, og om det event er bryter som ikkje fungerer,må den programmeres om ein skifter
  3. Oljedrypp gjør ikke noe med motoren så lenge det ikke blir for lite olje på den. Verkstedshåndboken er til M110, kjøpt hos Mercedes-Benz Classic Center. Det ser som sagt likt ut på M100, men tetningsringen har helt forskjellige delenummer fant jeg ut nå. M100: 1000100180. M110: 0009976941.
  4. Last week
  5. Harald, den verkstedboka du viste bilder fra ... er det for M100 6.9-motoren? Hvor får man kjøpt slike bøker med den kvaliteten? Har sett noen kopier med dårlig kvalitet.
  6. Takk til dere begge, utrolig bra info! Veiv ut ... det betyr vel at motor må ut først. Høres ut som en STOR jobb. Kombineres med en full/delvis overhaling. Da legger jeg den tanken litt på is - "litt" oljedrypp må jeg nok leve med en stund til.
  7. Jeg satt og lurte litt på denna. Fikk ikke helt bestemt meg. Men det stemmer nok det du sier, Harald. Dersom du ser på veiva, så har den en hub med større diameter i bakre enden, og da kan det ikke være en simmerring. Dvs at det er en to-delt tetning, så her må man nok ned med bunnpanne osv
  8. Jeg har aldri skrudd i en M100 motor, men ut i fra tegningen ser det ut som M100 er lik de andre motorene når det gjelder veivakseltetningene. Det er kun simmering foran (del 103 på tegning). Bak er det en helt annen type tetningsring (del 109). Denne kan bare byttes ved at veivakselen (!!) tas ut av motoren. Ringen leveres som 1 del, se vedlagte bilde. Først bankes den ned i et spor i motorblokken. Så skjæres den i to deler. Den andre delen bankes ned i et spor i bunnpannen. Når bunnpannen monteres på blokken, blir det en hel tetningsring igjen. Det kan være lurt å ha på litt tetningsmasse der hvor endene møtes. Om det er en DIY-jobb? Ikke gjort på en kveldsstund iallefall 😉. Tetningsring: Fra verkstedshåndbok, her presses ringen ned i sporet i blokken.
  9. Bilen er USA 1975 450 SE (116.032) Motor er 6.9 liter (M100.985) til en 1977 USA 450 SEL (116.036) Girkassen er en 722.004 som stod originalt i bilen (se over) Litt lei av oljelekkasje under bilen. Kommer ut rett under konverteren. Se bilde etter 20 timer. For noen dager siden kom dobbelte mengde. Dette er motorolje, regner derfor med at det er bakre simmering på motor. Se bilde og del 109 - Enig? - Antagelig ikke kritisk for motor? - Er dette en jobb jeg kan gjøre selv? Har ikke tatt ut girkasse før ... - Andre ting jeg evt. bør gjøre i samme slengen? - Andre kommentarer?
  10. Flott, la oss ta en prat, send en PM, vil ikke si det er "ekspertise" men har sikkert noen tips. Ellers er det mange her på forumet som vet det meste.
  11. Jeg låner A-klassen noen dager, fordi EQC'en er levert inn for Mercasol-behandling. Da må den nesten få litt oppmerksomhet igjen, siden jeg får pleiet den så ofte. Hun nøyer seg med en avspyling med jevne mellomrom, inntil jeg får tatt den grundig. Familien skal også bruke den til Trondheim i helgen, og er alltid best å legge ut på tur med ren bil. Benyttet muligheten til å teste noen av de nye rengjøringsmidlene jeg har kjøpt inn til EQC'en, men tøyet og klutene ble ikke brukt. Disse skal kun benyttes til på el-monsteret. Bilen var grovkmøkkete med alskens forurensninger en lakk kan ha. Derfor passet det fint å bryne de nye midlene. Jeg kan konkludere med at dette er i toppsjiktet av produkter jeg har prøvd. Dette er på ingenmåte et sponset innlegg, og jeg har kjøpt og betalt produktene selv. Velger å dele det med dere, siden det er tysk-utviklede produkter som anbefales av bla. Mercedes-Benz. Jeg forstår godt hvorfor. Teerwache var først ut Toppet med Vorreininger Denne imponerte meg spesielt på dekksidene i blandingsforhold 1:20, her har jeg ikke skrubbet Toppet med den trofaste Nerta Testet den nye felgbørste, den var god Grundig spylt Felgenblitz kan brukes både på lakk og felg, den var virkelig effektiv. Denne lakken tar til seg metallpartikler bare man rygger den ut av gårdsplassen Var litt å hente Over hele bilen! Nano magic I bøtta. God lukt og rengjøringseffekt. ProtectorWax lagt med skumkanon. Dette var drøyt i bruk! Tørk Måtte bare dra over speilene med poleringsmaskin... Her brukte jeg ikke koch-chemie poleringsmidler- og puter, selv om jeg har kjøpt inn hele serien. Disse er dedikert til nybilklargjøringen av EQC. Denne fikk WaxD 1-stage med medium pute, som også er et knallgodt middel. Quick and shine på speilene etter polering, og resten av bilen! Plast-star på utvendig plast. Denne var imponerende. Passer bra, siden EQC har en del plast på skjørtene Innvendig - speedglasscleaner Green star på "grov plast" Pol star på kunstskinn og alcantara Da kunne man nyte synet av en godt rengjort bil! Gleder meg virkelig til nybilklargjøring nå.
  12. Hei, alle sammen. Ut med fornuften og inn med følelsene… Vurderer sterkt en 2002-modell SL350. Noen som har hatt eller har kjennskap til denne modellen?
  13. Takk ja heldig med det. Husker bestefar alltid sa DB er daimler benz;-) Gleder meg til å bli bedre kjent her inne takk for oppmerksomheten. Mvh Anders
  14. Så kult, ja det går ikke en tur uten at noen tar bilder av bilen eller gir tommel opp. Er vel en kombinasjon med reg nr og bilen. Jeg ønsker bevare den mest mulig original. Men trenger få ordnet litt med slitte seter, og skulle gjerne fått justert litt på tomgang også har jeg en turteller som ikke virker er det vel. osv. Dersom du er i oslo eller omegn og ville tatt en mercedes prat spanderer jeg gjerne et eller annet som gjør opp for din ekspertise gode råd og vink. Mvh Anders
  15. Fin bil og fint registreringsnummer. Det er mange her som kan mye om gamle biler.
  16. Deilig å få fikset de greiene der - gjorde selv denne jobben for rundt 1 år siden .... uten for mye søl 👍
  17. Har en tilsvarende W116 men USA 1975 450 SE (116.032) med ettermontert M100.985 6.9 motor med k-jetronic. Mye av selve bilen er det samme og/eller mange likhetstrekk. Har gjort en del med bilen, men langt fra "restaurering". Har fortsatt mye "å lære", men kan sikkert gi deg noen tips her og der. Kult registreringsnummer!
  18. Hei jeg er helt ny her inne. Ønsker komme i kontakt med noen som kan litt om denne bilen som kanskje har restaurert en tilsvarende bil og har litt peiling;-) Mvh Anders
  19. Skal til med samme jobb. Men nå ble jeg usikker på om det er jeg som skal utføre jobben 😁 Synes jeg ser deg hehe, kamp om tiden da ja! Man kan le av det i ettertid, men man blir litt svett I panna 😅
  20. Hei alle. Har en MB E 320 CDI 4 Matic 2008 211K som etter en tur i vaskehallen fikk opp Dipped Beam Left. Ble dugg/ vann i lyktglass. Hadde da eid bilen i et døgn 😬 Xenon pære D1S sitter i. Ser at noen skriver ballast( Regner mede at det er sølv klumpen bak på pæra?)Prøvde og bytte over pærene fra H/V og pærene virker. Da regner jeg med at det er styringen under lykten som er gåen? Skal være 2 stk under der, hvem er det som ryker av disse 2?? Ca Pris på ny styring?? Noen som har dele nummeret på delen( Ballast?) under lykta som må byttes, Se vedlagt bilde, er det denne?? Og noen smarte ideèr om hvordan dette ikke skjer igjen etter vask??? Må man demontere halve bilen for og få byttet dette? Eller greier man det med og ta av innskjerm og ta det der i fra?? Sikring er det en årsak her?? Evt hvor sitter den? Sjekket sikringene i førerdør, alle ok. Noen som har bilde av jobb/ del osv som gjør dette lettere Ja det tikker( tror det kommer fra pære eller i nærheten når bilen blir slått av.) Så håper at noen med erfaring med dette kan guide meg. Takker og bukker for svar
  21. Jeg trenger noen komplette lagringshjul til en MB W114-bil (JC35265). Hjul til W123 og W116 vil også passe. Jeg trenger 14-15" med innpress rundt 20-30. Hjulene er bare til lagring, så de kan gjerne være stygge med dårlig mønster i dekkene, men dekkene må holde luft. Har noen noe billig til salgs?
  22. Da er disse bestilt fra USA, for å få orden på bakhjulstillinga… Var jaggu ikke billig, men det er jo ikke bakdekka heller. Holdt bare 12mndr og 10K km..
  23. Kjørte bilen ut av garasjen, tok en bitteliten runde i nabolaget siden det kun var syv liter bensin på tanken. Stoppet ikke for å fylle da bensinprisen var 25kroner den dagen, men kjørte opp i gårdsrommet og parkerte.. Så hvis du har i underkant av 7 liter på tanken, får ikke pumpen tak i det hvis bakken er så bratt som dette. Dermed måtte jeg ut med en kanne å få fylt på 10 liter til.....
  24. Skulle skifte slangeklemme på en slange i forbindelse med EU-kontroll. Selvfølgelig på slangen ut fra tanken. Den var RUSTEN. Det var egentlig bare skruen som hang igjen. Satte på en ny klemme men så at slangen var litt morken og tenkte at denne må fornyes før Gol. Det er jo tross alt 7-8 timer kjøring. Strammet til klemmen så begynte slangen å dryppe. Dermed hadde jeg en ukjent mengde bensin på vei ut. Usikke på hvor mye det var på tanken men jeg visste det var mer enn halv tank. Hadde to 20l kanner med litt ting i. Disse fikk jeg tømt på jobb og gjort rene i en fart mens det dryppet friskt i garasjen. Deretter fikk jeg tømt av nesten 40liter. men det var mer igjen. Dermed måtte jeg bli kvitt det jeg hadde tappet av. Så jeg durte opp til 300 og fikk 20liter på den og 20liter på CLS-en. Alt i litt høyt tempo pga dryppingen og dagens bensinpriser. Deretter kunne jeg tappe av resten. Ca 7liter. Så måtte slangen av. Jeg saget av hylsen for å få slangen av den krympede koblingen. Selvfølgelig var dette en 15mm slange og jeg hadde bare 13mm hjemme, men med tanke på at det bare er en liten 2.8 og at 300 klarer seg med 13 tror jeg at det skal gå greit. Fikk og byttet de andre slangene der bak. Skiftet og filter siden jeg hadde det fra før. Koblingen på slangen ut fra filtere lakk jo selvfølgelig når jeg trakk den til. Dermed måtte jeg på Hydroscand neste dag.
  25. Nå har jeg nettopp skiftet så det er nok 15-20 år til neste gang det trengs, men skal sjekke 300 snart. Det skal være samme der.
  26. Hei. Jeg har problemer med at kartopdatering stopper på 43%. Og kommer ikke lengre. Jeg har fått inntrykk av at Harddisk er for små. Er det noen mulighet for å avbryte oppdaterinen slik at navi fungerer med det gamle kartet?
  27. Fahrzeug-Ident-Nummer (FIN) WDB1240501A755984 Fahrzeugtyp 300 CE Auftragsnummer 0736401303 Produktionsnummer 8092127 Produktionswerk P0500 Versanddatum 18.05.88 071A STOFF SCHWARZ sales 211 Hinterachse mit automatischem Sperrdifferential (ASD) sales 221 FAHRERSITZ LINKS ELEKTRISCH VERSTELLBAR sales 240 AUSSENTEMPERATURANZEIGE sales 260 TYPENKENNZEICHEN AUF HECKDECKEL - WEGFALL sales 280 LEDERLENKRAD UND LEDERSCHALTHEBEL sales 404 FAHRERLEHNE ORTHOPAEDISCH LINKS sales 405 FAHRERLEHNE ORTHOPAEDISCH RECHTS sales 406 404 + 405 sales 412 SCHIEBE-HEBE-DACH ELEKTRISCH IN STAHLAUSFÜHRUNG sales 420 AUTOMATISCHES GETRIEBE (MITTELSCHALTUNG) sales 440 TEMPOMAT sales 506 AUSSENSPIEGEL LINKS + RECHTS BEHEIZBAR (RECHTS ELEKTRISCH EINSTELLBAR) sales 534 ANTENNE MECHANISCH OHNE RADIO sales 543 SONNENBLENDEN MIT MAKE-UP-SPIEGEL LINKS UND RECHTS BELEUCHTET sales 570 ARMLEHNE KLAPPBAR VORN sales 580 Klima-Anlage oder bei USA Tempmatic sales 584 ELEKTRISCHE FENSTERHEBER, FAHRER- UND FONDTÜREN sales 586 580 + 584 sales 620 Fahrzeuge mit Katalysatortechnik sales 640 LEICHTMETALLRÄDER sales 735U Aktuell keine Code-Benennungen vorhanden sales 812 HECKLAUTSPRECHER sales 873 SITZHEIZUNG FAHRERSITZ LINKS UND RECHTS sales
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...