Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Fantastisk jobb, kult se alle bildene.
  3. Næmmen, hva er det som står og støver ned borti hjørnet her da..? Det er en litt trøtt, og temmelig sigen, vinterbil jo: På tide å starte opp og få rista søvnen ut av AIRmatic-belgene! Det var bedre: Etter temmelig nøyaktig 6 måneders sommerdvale, startet den opp som om jeg parkerte den i går - det eneste som avslørte at den hadde stått lenger bortsett fra sekundene Airmatic trengte for å blåse seg opp igjen, var litt heng på bremsene bak samt at dekkene tydeligvis har dratt på seg litt flatspots. Forhåpentligvis går begge deler seg til etter litt bruk igjen, men jeg får følge med på det. Med motoren startet og bilen flyttet ut fra veggen, var det på tide å få unna et par mindre oppgaver som var planlagt før sesongstart; Nemlig å bytte to paneler under bilen samt den ene baklykten. Panelene under bilen var skadet, og baklykten hadde sprukket opp. Først ut var baklykten, som fortsatt ikke lakk vann, men hadde både synlige og følbare sprekker mellom det røde og hvite feltet - usikker på hva det er som har forårsaket dette, men tipper at noen har lagt litt for mye press på selve lykteglasset på ett-eller-annet-tidspunkt. Det å bytte selve lykten tok bare noen minutter, selve jobben var egentlig det å demontere panelene inni for å komme til skruene. Som vanlig med nyere biler er det mye rart som gjemmer seg bak teppene - for ikke å snakke om at det mange rare måter å feste paneler på.. Panelene som stod i veien for lykten er fjernet, og den kan omsider skrus ut: Med lykten ute ble jeg overrasket over hvor rent det var bakom den - forventet å finne større mengder sand og skitt her, men et raskt drag med en fille så var det plettfritt: Ny og gammel lykt side om side: Ny lykt testet og montert ferdig, og bagasjerommet fremstår igjen helhetlig: Deretter var det panelene på undersiden som stod for tur; mer spesifikt det lange filtpanelet som er montert under kupeen på passasjersiden, samt panelet helt bakerst under bagasjerommet - trodde jeg.. Det viste seg nemlig at det bakerste panelet her består av to deler; En hoveddel som dekker det meste, samt en liten hjørnesnutt som ser ut til å være aktuell for biler med Airmatic - gjett hvilken jeg fikk tak i, og hvilken jeg egentlig bare trengte? Ny bestilling må gjøres, og lærepengen må være å se nærmere etter på hva jeg faktisk trenger.... Her holdes det nye panelet oppunder de to panelene som er montert der originalt - skaden helt til venstre er også synlig: Så, med uforrettet sak hva gjelder panelet i bakkant, var det bare å gå videre til det lange panelet på passasjersiden! Her var det heldigvis ingen tvil om at jeg hadde fått tak i riktig panel, og dette var også det mest kritiske å bytte; Fremre del var revet nesten helt av, og måtte sikres med zip ties for å henge oppunder bilen som det skulle. Jeg antar at noen har tatt nedi ett-eller-annet i bilens tidligere liv, for det manglet også et par av klipsene/skruene som hørte til. Disse hadde jeg dog også fått med: Siden jeg var hjemme hos mine foreldre måtte jeg improvisere for å komme til, men med Airmatic satt til maks høyde og en liten rampe, gikk det helt greit - deilig å krype rundt på bakken for å jobbe under bilen igjen, det har jeg virkelig savnet 😄 Det gamle panelet er ute, og det nye venter på montering: Med tanke på panelets tilstand forventet jeg egentlig å finne mer spor av hva-det-nå-enn-var bilen hadde tatt nedi, men det så egentlig veldig bra ut under her - noen små riper på 'rammevangen' var alt jeg så: Og vips, så var panelet på plass og klart til å bli like grått og trist som de andre panelene under her: Som god vinterbil er, ble den etter denne klargjøringen sporenstreks satt ut i regnet og brukt senere på kvelden - foruten nevnte flat-spots var det hele like udramatisk som alltid, det er virkelig en deilig cruiser som jeg gleder meg til å nyte frem til påsken igjen!
  4. Yesterday
  5. Helgejobbing er i boks. Må komme til bunns i dette. Takk for tips!
  6. Snodig. Jeg hadde noe rart på iphone'en min. Når jeg ringte til folk så kom email adressen opp, litt som ditt problem, og det er det jo ikke alle som trenger å motta.Forsvant av seg selv etterhvet. Jeg har ikke tvilling kort.
  7. Jeg har funnet ut av hvorfor. Jeg har logget inn med tvilling, å da vises mail adresse i stedet for brukernavn. Gud vet hvordan jeg gjør om på det 🤔
  8. Last week
  9. Admin? Føler denne gruppen går på vann og ekte kjærlighet..
  10. Kan en admin slette de meldingene med mail adressa?
  11. Hva skjer her nå? Hvorfor er jeg innlogget med mail adresse liksom? Får ikke gjort om heller 🙄
  12. Går starteren? Det kan vere luft i dieselslangane viss ikkje den vil fyre. Dette er vel ein OM612, denne motorserien er i alle fall tunge å starte viss pakningane på plastslangane mellom filter og høgtrykkspumpe er dårlige. Du får ikkje nødvendigvis diesellekkasje, men det trekk luft inn. Viss du trekke den svarte ytterslangen litt tilbake og ser på den blanke slangen inn på høgtrykkspumpa framme på motoren, så vil du sikkert sjå luftbobler viss du får nokon andre til å prøve å starte. Vifta og glødelampa har eg ingen forklaring på, det kan jo vere ein samanheng, da blir det fort vanskeleg å feilsøke uten godt diagnoseutstyr og måleinstrument.
  13. Hei folkens C-klassen min starter ikke og glødelampa lyser ikke når jeg skru på tenninga og vifta roterer som bare faen. Har byttet glødeplugger og gløde relé. Begynner og gå tom for ideer. Har også byttet sikringer. Noen som veit hva jeg kan gjøre?
  14. Det er for mye jobb Det er et lager der inni. Det kan ryke. Men det er bare å teste motor uten vifte montert.
  15. Denne tråden var veldig nyttig for meg og min Vito 115cdi 2007 mod! Jeg hadde også feilkode: "Sensor B60", med symptomer som fjuskete akselerasjon og tap av turbotrykk etter 30 minutters kjøring. Jeg begynte med å ta av luftfilterboksen slik at man har adgang til sensoren som sitter bak på høyresiden av motoren slik dere sa. I mangel av en dyp 24mm pipe, brukte jeg en helt vanlig skiftenøkkel for å løsne sensoren, og skrudde den enkelt ut for hånd etterpå. Kanalen som gir sensoren eksostrykk var helt tett av sot i mitt tilfelle. Fikk pirket alt løst med en "metal pick" og blåst det rent etterpå. Alt ble i orden etter dette. Til info, så brukte jeg den gamle sensoren om igjen uten problemer.
  16. Takk for fint svar:-) Ser om jeg finner lekkasjested. Oppdaterer.
  17. Det kan vere lekkasje i slange og ventilblokk, men ved 145000 er det ikkje utenkeleg at det kan vere slitasje på belg. Så lenge den sige sakte og kjem seg raskt opp atte, så går det normalt greitt å bruke bilen, men du kan plutselig få et belghavari, og det gir potensielt større slitasje på kompressor. Men sjekk uansett med auge, ører og såpevatn om det er lekkasje i slange, koblingar og ventilblokk
  18. Hei. Har en 2011 GL 350 CDI som nå, etter ca 145.000 km, trolig må ha nye fjærer bak. Bilen siger på venstre side bak, og tilsynelatende så følger høyre side etter. Som uerfaren eier av bil med luftfjæring, så lurer jeg å følgende: - er det dumt å bruke bilen som den er nå? Bilen løfter seg raskt opp etter at jeg starter den opp, og fjæringen holder i noen timer før jeg ser siget. Det tar noen dager før jeg får byttet belger. - er det noen tvil om at vi snakker nye belger? Kan det være andre årsaker til siget? På forhånd takk😊 Jørgen
  19. Nei, det går lett. Men AC pumpa derimot, er festet til den siste skruen i grenrøret, hvorpå det tok 3 timer å entre skruen igjen 😅
  20. Eller kva med nye frå Mercedes-Benz Entusiastklubb? https://www.46forti.shop/products/skiltplateholder-mbe Viss du melder deg inn i klubben mekner eg du får 2 stk gratis tilsendt
  21. Hei! Har anskaffet en velholdt Mercedes E200 Kompressor W210 facelift stasjonsvogn. Bilen har relativt matte skiltplater fra "Holst & Hauge", er det noen som har noen liggende?
  22. Ok, men da vet du altså at det er en av de to pumpene, det var det jeg lurte på 👍
  23. zimber124

    larzon felg

    noe som vet om/hvordan larzon felger passer når bilen er senket? s124
  24. Vanskelig å få bolter ut av manifold?
  25. Jo, håper det. Akkurat nå vet jeg ikke om det er vannpumpe, viskosekobling eller servopumpe. Ja, har kjørt uten reimer (motor går nydelig), men vannpumpe og servo på samme reim, vet derfor ikke hvor feilen ligger. Haha, strømpebukse på 6.9 ..... det må du ikke fortelle til noen 🤣 Men godt tips! Blir siste utvei.
  26. Interessant, Stian. Du mener denne kan "lage bråk"? Må sette meg inn i hvordan en slik kobling er bygget opp.
  27. Earlier
  28. Gammelt tips er å bruke nylonstrømpe. Da klarer du kanskje å koble til ett aggregat av gangen, hvis du kommer til å knyte nedi der.... Regner med den klarer å drive servopumpa også, så lenge du ikke svinger...
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...