Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Bestilte nye pakninger, ringer og litt stæsj fra utenforlandet. Ifølge trackingnummeret er det 16dager siden pakken forlot opprinnelseslandet men intet nytt fra bring. Ifølge Bring bruker lastebilen veldig lang tid pga korona.
  3. Eeeeenda litt flere kvelder med jobbing. Hvis du holder bitsen for å skru ut boltene til toppen litt løst i hånden når du skrur de ut for hånd, pass på at du har løst alle boltene FØR du slipper bitsen ned i det åpne tennplugghullet. Det er og viktig å gjøre dette mens du DEmonterer. Ikke under montasje. Ellers var det veldig god plass til å få ut motor når toppen var av.
  4. Jeg ga min litt olje for mange år siden. Da ble den mye roligere. Den har noen raptuser enda, men da slår jeg den bare av...... så perfekt ble det ikke.
  5. Gammel og god vifte piper på min 1972 slc. Noen her som har noen tips til akkurat denne vifta? Lønner det seg å bruke litt tid på den? Eller er det like greit å kjøpe ny? Andre tips til den mottas med takk og en klem, nei, ikke klem
  6. Jeg vet ikke, men sabla prisoppgang ble det iallefall 🤣 20K er den kanskje verdt, om man liker å skru etc
  7. Du kan jo kjøpe min 280TE, det er et godt utgangspunkt 👍
  8. Har dem bygd ny tollstasjon på Torp? 🙄😀
  9. Yesterday
  10. Snappet opp på W116-forum at plastslangen inni rør skal fange opp og dempe noe av trykksvingningene/trykkstøtene i systemet. Antagelig er WUR litt "følsom". Må nok finne meg en originaldel - ny eller brukt.
  11. Kan nok fort bli dyrt å gjøre alt riktig, og mange husker ikke lengere hvordan de var, så man blir lett/fort lurt. Skal jeg ha en w123 så kunne jeg ha tenkt meg en t model med v8, og gjerne en av de som ble bygget om da de var nye med Recaro og full pakke. Men jeg har Lancia'en å gjøre ferdig først.
  12. Åja, nei, den er ikke norsk, derfor jeg var litt nysgjerrig på om du hadde importert den. Jeg skjønner meg ikke noe av den stylingen der. Et evig virvar. Feil logo er det også. De har nok tatt det de har av ting og tang . De fleste skjønner den skal ligne en AMG, men de har bommet med det aller meste. Tilogmed Otto models sin 1:18 modell er feil på denne hvite coupén, feil logo der også, men der har dem husket riktig AMG kit
  13. Tusen takk for mange gode tips. Og lektyre. 😅 Nå har jeg litt å ta tak i og jeg lover tilbakemelding etter hvert.
  14. Skal si det koster å importere en w123 fra Fredrikstad til Sarpsborg Har ikke gamle eier prøvd å selge den for 25K uten hell nå i tre år? Var å så på den før i sommer, mener den sto til 25k da. Kjøpte den ikke. De som har eid en w123 med solex4A1 skjønner nok hvorfor https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=199552516
  15. Prøver å forstå vacuumsystemet mitt ifm å prøve å fikse høy tomgang. Ifølge skjema skal jeg ha en control valve (Item 90 på skjema), men jeg kan ikke finne den. Noen som vet hvor den er, og hvordan den ser ut?
  16. Var knekt et dyserør på 124 varebilen Knekt på grunn av manglene innfesting på dyserør Bytta dyserør med et jeg hadde liggende men må få taki innfestingen til innsuget så jeg ikke knekke flere Luftfilter som skal byttes ut med originalt Bytta fra sota klarglassbaklys Til originale Og vaska litt Bilen bærer preg av å ha blitt godt brukt, div farger og endel rust, men kan vel bli bra sånn etterhvert.
  17. Hei og takk for innpass i klubben. Jeg har nylig skiftet den lille bryteren ved bremsepedalen til ABS. I den forbindelse ble feilkoder slettet da ABS lampa blinket litt. Etter sletting av feilkoder er alle instrumenter døde med unntak av tempmåler. Jeg har sjekket sikringene i sikringsboksen og finner ingen feil. Er det noen som kan ha noen formening om hva som er problemet her. Hilse Arne Ugland.
  18. Tok av høyre forhjul og plast innerskjermen i går kveld for å inspisere vacuumtanken. Der var det ingen vacuumtank. Ifølge alle skjemaer jeg har sett, og ikke minst bilder, skal tanken være plassert der. Noen som vet hvor den er plassert? Tviler på at den er stjålet...
  19. Her er tre bilder. Før vask, etter vask og etter lakking.
  20. Last week
  21. Takk for tips med å sette på et rør og koblinger fra Tess, bedre enn slange. Må nok gå for rør, men skal prøve å finne en brukt original. Blir nok ikke lett. Plastslangen inni er kun i røret, ikke i gummislangen. Må ha vært der originalt. Rar sak. Må prøve å finne ut om jeg evt. kan dra ut plastslangen. Den var flisete i den ene enden. Bildet viser bedre hvor slangen var montert (rett før WUR).
  22. Jeg tok ut dørkmattene av bilen på bildene slik at dere skulle få se rustutviklingen der. Det er helt metall der så det er ikke behov for rustsveising. Sent fra min P028 via Tapatalk
  23. Hei. Dere som har vært på dette forume en stund kjenner muligens til denne bilen. Jeg kjøpt den i 2010 eller 2011 og hadde store planer for den. Den var rimelig angrepet av rust på det tidspunktet, særlig i fronten. I 2012 kjørte jeg fram tilbake til Finnmark fra Trondheim. Det endte med at en rein måtte bøte med livet og fronten ble litt skadet. Jeg tok da avgjørdelsen om å dra ned til polen å få bilen reparert, rustsveiset og hellakkert. Jobben tok en god stund men jeg ble fornøyd med resultatet. Noen år senere ble jeg plaget med at motoren bare stoppet plutserlig og tilsynelatende uten g
  24. Nei. Vet du om denne finnes i Norge? Det er et bilde Bård Risan la ut sammen med andre coupe'er, men var vel for at du skulle stemme frem den kuleste liksom..
  25. Litt flere bilder. Sent fra min P028 via Tapatalk
  26. Legger ut bilder først så kommer mere tekst etter hvert. Sent fra min P028 via Tapatalk
  27. Oioioi... FAKE TAXI! 🤣 Jeg lærte nettopp at det ikke var juksetaxi. Følte meg gammel da.
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...