Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Det lurer jeg også på, har noen lunde samme problem. Det merkelige er at sentrallåsen fungerer av og til, men av og til ikke. Varierer fra dag til dag. Noen dager får jeg låst den opp, noen dager får jeg kun åpnet. Andre dager fungerer ingenting. Kan endre seg i løpet av dagen. Virker som det er uavhengig av nøkkel og avstand til IR-mottaker.
  3. Er det noen som vet hvor "Auxiliary coolant pump" er plassert på en c250 s205 2015mod.
  4. Last week
  5. Heisann, ser etter gummilister til vinduer på fordører. Har du slike for salg ? Dessuten eksoslanleggs bakre eksospotte. noe slikt ?
  6. Dette er vel ein OM646, eg kjenner ikkje den så godt, men eg reknar med prinsippet er mykje likt som OM611/612/613, som eg kjenner ganske godt. Der er det helt vanlig at pakningane i koblingane på plastslangane begynner å sleppe inn luft. Det kjem ikkje diesel ut, trykket er for lavt til det, men lufta kjem inn, og når det ikkje er bevegelse i dieselen samlar den seg i store bobler i endane. Så lenge motoren går "ordnar" det seg, til ein viss grad, men du kan oppleve at motoren stoppar ved hard gasspedal
  7. Er det ikkje blanke slangar mellom filter og høgtrykkspumpe? Da ser du veldig godt om det går luft gjennom når motoren går.
  8. Det ser ut til å stremme dei tinga du har lista opp ja! Ledningsnettet består av 1 kontakt som skal inn på baksida av SAM i bagasjerommet. 1 sikringaholder som skal festes på SAM og releholder som festes på sida av SAM. Så er det 1 jordingskabel som skal festes til bilens jordingspunkt. Du ser det med en gang når du holder på baki der. Så trekker du kabelen som skal til gardina ut av bagasjerommet og opp til hattehylla sammen med dei andre kablene som går der. Angående bryterpanelet er det viktig at det er heilt identisk med det du har idag(pluss knappen til gardina naturligvis). Panelet eg fekk med når eg kjøpte hadde ikkje knappen under nødblink for å åpne oppbevaringsrommet. Da viste det seg at det var en anna kontakt på baksida enn det eg hadde i bilen. Bestilte nytt panel som var identisk og da passa det. Når alt er montert er det å finne noen med STAR til å aktivere gardina så virker det. Kom over denne sida når eg holdt på, skjønner ikkje ka han skriver, men bildene hjalp meg. Viser korleis han skjærer hull i hattehylla si og kor du går i STAR for å aktivere. https://www.drive2.ru/l/538542995381682201/ Har du delenummera for dørpanel bak med rollo? Kunne tenkt meg dette eg også! Edit: Fant bilder fra monteringa. Sikringsholder monteres på plass 20 på SAM(orange med 7.5 sikring) Kontakten bakpå skal på plass nr 25.
  9. God idé. Jeg har tidligere skiftet mengdereguleringsventil, trykksensor på rail og dieselfilteret. Dermed har jeg tydelig berørt sirkuleringssystemet for diesel. Mon tro hvordan jeg kan kontrollsjekke for luftbobler.
  10. Har du sjekka dieselslangane for luftbobler? Får du luft i slangane mellom filter og høgtrykkspumpe blir motoren tung å starte.
  11. Takker for tips! Kunne også tenkt meg både rollo og distronic, men tror det blir rollo i første omgang. Har fått tak i dørtrekk med rollo bak. Så det jeg trenger for å ettermontere elektrisk rollo i bakruten er dette + tilgang til stardiagnose? Hvordan var det å koble ledningene fra ledingsnettet til de andre komponentene? A211 680 05 52 - delenummer bryterpanel 2118101220 - delenummer rullegardin 2115404106 - delenummer ledningsnett 0025420319 - delenummer rele Mvh Classic
  12. Tror jeg har indre lekkasje på dieselpumpa. Motor var veldig vanskelig å starte når den var kald. Ble stadig verre og verre. Byttet dyse og dieselfilter. Er ingen lekkasje å se, men det er luft i slange til dieselfilter på retursiden. Kommer ikke diesel på garasjegulv eller andre plass og kan ikke finne noen som helst lekkasje på rør/slanger frem til filter. Om jeg får start så kan den gå noen minutter for så å kutte. EDC lampen lyser hele tiden. Noen som har ide eller tips om andre ting som kan være feil
  13. Sikter egentlig på noe helt annet, men tiden får vise hva som dukker opp. Kunne igrunn tenkt meg no skikkelig gammelt ræl 😊
  14. Da er vi på R107, W116, 108/109 eller 111coupe.... Såååå to eller fire dører?
  15. Til Lars U Hvilke innpress har felgene i fra S klasse som du benyttet ?
  16. Nydelig 6.9 som ble solgt hos Rud Vintage Garage i juli 2018. Lå på finn.no til kr 439.000,- (salgssum ukjent) Nå ligger bilen ute på Mobile.de - hos en hollansk forhandler - til EUR 89.500,- (kr 890.500). Synd at denne antagelig forsvinner ut av landet
  17. Høres bra ut 👍 Blir nok røyk
  18. Ja ble bra nå med nye skiver, klosser, overhalte calipere, bremseslanger og bremserør rundt hele bilen + bremseskjold foran Har også fått bytta motorolje og filter, luftfilter, kupéfilter, dieselfilter nå så er gjort mye med denna nå. SRS lampe som lyste var sikkerhetsbelte førerside foran. Byttet det og fikk ny SRS feil Bytte av denna under førerstolen løste problemet Påtur til etterkontroll idag så begynte ABS/BAS å lyse men ble godkjent likevel da det ikke var på mangellappen. Nytt nav med hjullager bestilt til høyre foran
  19. Nei, den er til salgs den også Det blir noe eldre enn det. Med v8 😊
  20. Earlier
  21. Rullegardin, ledningsnett som går fra gardina til bakre SAM(1 kontakt bakpå SAM, 1 sikringholder, 1 jordingskabel og 1 rele holder) og panelet med knapper. Når alt er plugga til må ein inn med Star diagnose og gi bilen beskjed om at den har rullegardin. Vipps så virker det [emoji1] Så må man enten ha ny hattehylle med hull i, eller lage hull i hattehylla som står i bilen Har sett at dette ikkje er ekstrautstyr som ofte er på norske w211er så det har tatt lang tid å komme over en i Norge med dette. Men no som eg veit akkurat kva som må til kunne eg like gjerne bestilt delene kvar for seg på ebay eller lignende. Kunne tenkt meg å få tak i Distronic for å montere neste [emoji848] Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
  22. Spennende oppgradering. Hva trengte du av tillegg?
  23. Vurderer salg av denne. US import på 80 tallet. Mye påkostet. Bremser overhalt, masse nytt i for og bakstilling. 100% rustfritt karrosseri, klar for sliping og lakk. Flott grønn metallic originalfargen. Fine seter, fint dashbord, resten av interiøret er dårlig. Dårlig cab. Pris? Jeg veit ikke, ring og diskuter, evnt gi bud. tlf 97433343
  24. 😀 Min endret seg fra å gå på 3-4 sylindre til å gå på alle seks. Du har jo en stor vifte foran som effektivt fjerner all startgass som ikke blir sugd inn i motoren. Og er selvfølgelig ute.
  25. Når w211en hadde fått sitt blei det endelig tid til litt jobb på ein w124 eg kjøpte for 2 månder sida. Har ikkje fått tid til å gjøre noko meir med den enn å rygge den inn i garasjen.. Idag blei det ny toppdekselpakning, termostat, tennplugger, luftfilter og hendelen til panseråpneren som sitter i grillen. Når eg skulle prøve å starte var batteriet dødt og laderen gir feilmelding så nytt batteri må anskaffes. Gjenstår å bytte mellomakselopplagring, flushe servoolja og oljeskift så er bilen ok teknisk igjen. Bilen er en 230E fra 88, kun 2 eigere før meg, siste eiger hadde bilen fra 1998 så her er det nok håp for ein ok bruksveteran når den får seg en god shine. Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
  26. Idag har eg montert utstyrskode 540 elektrisk solskjerm i bakrute på w211en [emoji1] Fantastisk at det er plug n play, alt av monteringshull og føringsveier ligger klart gjer det til en fryd! Deilig at det ikkje er noen "tomme" knapper igjen på panelet [emoji16] Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...