Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Hei koblet ikke ifra batteriet ladet via punktene i motorrom ,, sjekket det lille batteriet og hovedbatteri er nytt .. veldig rart da bilen fungerte perfekt når jeg parkerte ..
  3. Mykje rart kan skje når batteriet går tomt. Det kan og sjølvsagt vere pga defekt i TCM batteriet er tomt. Kobla du frå batteriet for å lade, eller kobla du lader på med batteriet tilkobla bilen? Du kan prøve å koble fra batteriet, lade det fult, og så koble til. Sjå om det blir bedring. Du kan og sjekke alle sikringar. Om det fortsatt er samme problem må du grundigare til verks og måle ut ledningsnett og TCM. Da må du ha dokumentasjon, måleinstrument og litt kunnskap..
  4. Hei Parkerte min MB GL fredags ettermiddag og skulle ta den i bruk mandag ,, da var den strøm tom ! Ladet batteri å fikk en pipelyd i bilen med varsel om å ikke bytte gear å oppsøke verksted , dette forekommer selv uten nøkkel i tenningslåset . Nei det går ikke å ta den ut av park , har diagnose apparat å får frem Feil Code C0103 ingen kontakt med TCM .. Noen som har en ide hvor man skal starte ? ja det er en rein å fin kontakt på TCM.. på forhånd takk for innspill
  5. Last week
  6. Endelig fått sommarhjul på den eine bilen og da måtte nyanskaffet Mercedes luftmåler testes for anledningen 😁
  7. Stemmer, jeg fortalte mekanikeren hvordan han skulle gjøre det. Jeg har USA-motor/bil som ikke har oljekjøler, det har den europeiske 6.9 mener jeg (sikkert en smal sak å tømme oljekjøler). Jeg har veiledning for USA motor uten oljekjøler. Kortversjonen: - Oljeskift på varm motor - Olje tappes av hovedplugg i bunn av motor (tank-lokk må være av) - Oljefilter tas av (kommer også litt olje ut her), - Nytt oljefilter monteres, viktig å få pakninger o.l. riktig på plass - Oljetank har også en plugg i bunn (jeg åpnet ikke denne, veiledning refererer ikke til den
  8. Har brukt owatrol, den originale gulbrune boksen, på endel biler og annet før. Den funker jo fint på overflater den men kan ikke si jeg har opplevd at den trekker inn over alt. Bar det jeg tenkte om lanolin var bedre på. Prøver nå lanolin på 2004 modell og ser hvordan det går. På 2012 modell uten nevneverdig angrep tror jeg det blir mercasol selv om prisen er over det dobbelte.
  9. Ja, jeg har sett mange forskjellige løsninger på innfestningen av viskere som sitter dønn fast. Jeg skrudde mutteren til akselen litt ut så jeg fikk en liten grop så avtrekkeren ikke skulle skli av, tok av messinghylsa, og brukte avtrekkeren direkte på akselen. Funker knallbra! Med vennlig hilsen, Olaf
  10. Soltaket gikk tregt, og dro seg skjevt ved tilting med resultat at det ikke kunne åpnes, og ble stående fast litt åpent. Har demontert motor, der var mye rust der tannhjul går inn på wire. Skrudde av glassluken, trakk skinner tilbake så de sto likt, rengjorde og smørte glideflater, satte inn igjen motor og kunne da manuelt vri motor slik at skinner gikk frem og tilbake, men problemet ser ut til å være når det kjøres videre til tilting, da går bare ene siden videre, andre siden stopper, står fast og høres ut som tannhjul hopper på wire. Resultat er at luken blir skjev igjen. er det wi
  11. Stilig verktøy, skulle hatt ein slik. Den hylsa er sikkert kjekk å ha på bakruteviskeren, den har spyledysa gjennom innfesting
  12. Jeg har plukket ut hele viskermekanismen og tatt den fra hverandre. Jeg smører opp allle ledd og sjekker kontakter, det var endel irr på koblingene. Men, jeg kunne ikke finne den minste avtrekkeren min for å få av viskerarmene, for ting sitter så nær vinduet at jeg ikke kunne bruke rå makt, så jeg tok en titt i den nye Biltemakatalogen for å se hva de har av avtrekkere. Og da fant jeg den splitter nye herligste lille avtrekkeren i verden: En ekte vidusviskeravtrekker! Jeg ante virkelig ikke at det fantes! Den funker som en drøm, og nå ligger den i verktøykassa mi. Det blir sikkert 12 år t
  13. Haha, jeg tenkte at det amerikanske interiøret var veldig fint, ikke så rart jeg synes det da! 😁 Med vennlig hilsen, Olaf
  14. kanskje mer pga sludder i annonsen? kjøpt seeeent 89, men fortsatt generasjon 1? Av vegvesenet godkjent som klassiker pga null rust og kun originale deler? fin bil, men jeg blir litt sliten av sånne annonser.
  15. Tenker du på 2,6 liter? Det er en 3 liter hos vegvesen.no. Ellers er sikkert bilen ganske fin, pent brukt i alle fall. Jeg ser at den har fått 5 års intervall for EU-kontroll, neste i '24. Med vennlig hilsen, Olaf
  16. Du kan jo fortelle dem det...? Be om å få snakke med mekanikeren som skal gjøre jobben. Forøvrig bør du ikke forvente at noen har kompetanse som gjelder en over 40 år gammel bilmodell, som er eldre enn de fleste som jobber der, og som de færreste idag har hørt om engang! Skaff deg det du kan av verkstedhåndbøker, last ned og akivér alle tips du finner i en oversiktlig database. Prøv å skru sjøl, det er oftest mye lettere enn du tror. Tilbudet fra BOS bør du legge inn i Motor, eller Bil eller noen av de bladene og furumene eller andre steder der det blir lest. De burde skamme seg!
  17. merkelig annonse https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=217646618
  18. Det er vel bremsene som henger på, evt parkbremsen som ligg så tett inntil at den gror fast, sjølv om den ikkje er stramma. Du kan demontere, fjerne rust og skit, både frå bremsecaliper, skive og parkbrems. Vask godt og sørg for at det får tørke. Smørning på alle bevegelege deler og monter i hop. Det kan vere at stempel på caliper må overhalast, viss det går så treigt at klossen blir liggande inn på skive.
  19. I den grad V8 og V12 er "smart" er i alle fall ein V8 "smartare" enn ein V12 økonomisk 😅
  20. Er ingen gearkasseekspert, men vil anta at det er mange ting som kan gjere til at dette skjer. Det enklaste er kanskje magnetventilar som ikkje oppfører seg helt som dei skal når det er kaldt. Det kan hjelpe med ei reingjering av elektrisk og hydraulisk styreenhet i gearkassen. Er dette 5-trinns eller 7-trinns gearkasse?
  21. Har ulyd i forstillingen og ved EU kontroll ble det avdekket stitasje i nedre fremre bærearm. Noen som vet om boltene skal trekkes til med moment ? På forhånd takk for eventuelle svar 👍
  22. Prototyp. Gruppe-C Prototyp. Gruppe-C Прототип. Группа-С Brenner som krutt i brann Men samtidig er tempoet ikke noe for meg Jeg går et gjennombrudd hver time Måtte idealet mitt være en eksplosjon Lenge, som et øyeblikk… Varm og varmt, som en strebe… Hver dag bærer et liv i en “chandelle“ Livet mitt - er det siste kastet Hvert pust av metall er en slurk Lenge, som et øyeblikk… Varm og varmt, som brann… Det er ingen lidenskap eller tvil om det Sjansen lyser med en gang Bæres bort av v
  23. Ja det har jeg prøvd, ble ikke noe bedre. Skal også sies at det er svak oppoverbakke når dette skjer. Hvis jeg derimot starter på flaten, eller nedoverbakke, så skjer det ikke. Og som nevnt tidligere, skjer det kun ved kald motor
  24. Greit, takk for nyttig info. Tilbake til det ene spørsmålet: Er det slik at Svendsen Eksos har så bra kompetanse at de vet at den skal tømmes tre steder?
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...