Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Ja ikkje sant, er heilt ny på merc og det greiene, så da må den bli chips for å lure noke power ut av den
  3. Last week
  4. Hei, er det noen som har montert android spiller i en s211 med Audio 50 orginalt? Sliter med å få lyd i høytalere etter montering og lurte på om noen der ute hadde erfaring med dette
  5. CDI har ingen pumpe å skru opp. Den har høgtrykksinnsprøyting, og meir effekt får du ved å ha lenger opningstid på dysene og meir luft frå turboen. Det er elektronisk styrt, så da er det datatuning "chip" som gjeld.
  6. Heisan. Har ein Mercedes c220 cdi 1998 og lurer på hvor jeg skrur opp pumpa, ønsker å få litt mer power.
  7. Hey. Hope someone can help me. I have a e250 cdi 2009 and currently experiencing that when I hold the gas pedal flat on my car for about ten seconds it goes into limp mode and throws check engine. The code is P226300. Things that are done to eliminate the code are all the sealings are changed around the intake manifold. The vacuum solenoids are changed so I know it holds pressure well now. The DPF is emptied, but the cat is still in there. Still the car throws check engine ang goes into limp mode. If I turn the car off and on it goes out of the limp mode, but check engine is still there. If I again hold the accelerator for about ten seconds it goes into limp mode. Does anyone know what the issue might be.
  8. Sjekk hjula først og fremst. Er det litt ubalanse kan det komme berre i et hastigheitsområde, eller over ein viss hastigheit.
  9. Mercedez Benz C250 BlueTec 4Matic 2015. 144000km Jeg kjørte på veien da jeg føler vibrasjoner i bilen selv om fra 70 til 90 km/t. Har vært hos verksted og sier at verksted finner ikke noe galt. Eksos er perfekt og ingen hull. Vibrasjoner forsetter hverdag etter 70 - 90 km/t. Jeg liker ikke den sånn. Har dere opplevd som bilen min? Hvordan er løsning for å fjerne vibrasjoner føler? Mvh TJ
  10. Mercedez Benz C250 BlueTec 4Matic 2015. 144000km Jeg kjørte på veien da jeg føler vibrasjoner i bilen selv om fra 70 til 90 km/t. Har vært hos verksted og sier at verksted finner ikke noe galt. Eksos er perfekt og ingen hull. Vibrasjoner forsetter hverdag etter 70 - 90 km/t. Jeg liker ikke den sånn. Har dere opplevd som bilen min? Hvordan er løsning for å fjerne vibrasjoner føler? Mvh TJ
  11. Hvor er 12v inn power til esp modulen. Det er 7 litt større pinner og tykkere ledninger. Noen som har diagram wiring med farger. 2000m ml. Modulen som er i motorrommet bak sikringene.
  12. Earlier
  13. Da må du sjekke at du har CAN og at alle koblingar er skikkelig på plass
  14. Har skiftet den modulen. Fikk tak i en med helt samme tallnummer.
  15. Ikkje utenkelig at modulen kan vere defekt, men kan vere greitt og å sjekke at den har bus. CAN-busen er 2 tynne brune ledningar, den eine med rød stripe. Du kan måle om det er spenning der. At det er spenning garanterer ikkje at det er i orden, men sannsynlegvis er det det, viss ikkje det er andre modular som har problem. MB diagnose er bedre enn icarsoft totalt sett, ja, men ikkje nødvendigvis det du treng for å finne feil. Eg ville forvente at icarsoft mb skulle kunne kommunisere med ESP, så det at du ikkje får kontakt tyder mest på defekt modul, strømforsyning eller kommunikasjon. Eg trur eg hadde prøvd å få tak i ein brukt modul viss målingane er i orden, den kan umulig koste så mange kroner frå høgger eller ebay. Uavhengige verksted pleier ikkje å ha MB Xentry, men alle BOS-verksted har. Evt om du bur i onrådet rundt Oslo kan du høyre med Christian Rasch eller Simen Malerbakken.
  16. Ja. Har sjekket den modulen. Er dog usikker på hvor power går inn på den. Men hadde 12v på 2 røde der mot jord. Can- bus er en commkabel som går forbi flere slike moduler det da? Tror eg må sjekke med verkstedet her om de har Star diagnose. Det har eg lest er bra. Finner den modulen så finner den også feilen. Men skjønner. Takk
  17. Har vært slik i flere år. Hos tidligere eier også. Så vet ikkje når. Den har gått gjennom Eu kontroll før men ikkje nå.Skal skifte batteri også nå til helt nytt.
  18. Viss du ikkje har kontakt med kontrollmodulen, så må du begynne feilsøking der. Dvs sjekke at den har spenning og CAN-bus. Evt bytte modulen om alt er i orden med ledningsnett. De hjelper ikkje å skifte alle mulige sensorar viss modulen ikkje kommuniserer med resten av bilen. Feilen kan og komme av evt andre feil i systemet, sjølv om det ikkje er relatert til ESP-modulen. F.eks om ein modul er fylt med vatn kan den forstyrre kommunikasjon i heile bilen.
  19. Hva skjedde før feilen oppstod? Skiftet noe eller slikt?
  20. Noen feil går bort når problemet er borte. Noen feil må nullstilles når feilen er fikset. Men jeg har også vært borti at noen feil går bort etter at man har oppfylt et visst kriteria. F.eks om man har feil på veivsensor på M112 eller M113 og skifter denne, må man starte 18 ganger (mener jeg å huske) uten problem for at feilen går bort
  21. Har også skiftet den yaw sensoren. Men må en kjøre endel i 2 uker da for og få resatt feilen. Dersom det er denne da. Har skiftet det meste av det andre nevnt her.
  22. Har en 2000m Mercedes ML 270cdi. Har hatt en Bas/esp pære lysende en tid. Kjøpte da icarsoft MB v2.0. Men får ikkje kontakt med esp modulen. Tror den har spenning. Har skiftet den. Også skiftet bremsebryter,accselerator sensor i midtconsoll. Hadde vært lettere dersom eg hadde fått kontakt med controll modulen. Esp bryteren fungerer ikkje mot den pæren/symbol med esp off. Vet noen om V2.o virker på 2000m av denne biltype? Eller forslag om hva feilen er.
  23. Passasjersete: kan være ødelagt sensormatte i sittepute. Vet ikke hva slags bil vi snakker om, men jeg byttet selv noen år tilbake på en S210. En del jobb, men mye billigere. Evt. kan bytte hele passasjersete, hvis ikke spesielt farge, eller spesielt bil. Men må være obs på kontakt under sete. Hvis ikke akkurat samme kontakt på nye, da fungerer ikke elektrisk utstyr på sete (skjedde med meg). Maf sensor kan også byttes selv, ikke komplisert. Finns sikkert video på Youtube 😉
  24. Hei:-) Battery Alternator feilmelding dukker opp ved start og forsvinner ofte rundt 10 minutter etter start, noen ganger dukker den opp i noen minutter her og der. Batteriet er nytt. Kan det være en sikring et sted? Får også opp feilmelding med gult engine merket og kjørte diagnostikk da jeg var innen en forhandler og fikk opp air mass flow feilmelding. P200A-004 B2/5 Hot Film MAF Sensor, plausibility error mas air flow sensor/throttle valve/intake manifold pressure. Bilen gir samme gass og power som tidligere - feilmeldingen dukker opp, spesielt på vinter. I går dukket den opp og forsvant igjen. Har også SRS feilmelding om airbag i passasjersete - noen som vet om det er dyrt å fikse? Evt fikse det selv?
  25. Hei! Hva koster diagnosemaskin hvis man vil kjøpe en selv? Har akkurat det samme problemet med battery alternator, men det går bort etter 10 minutter. Nytt batteri.
  26. Det er ikke bare bare med felger selfølgelig er det en smak sak , men hvis jeg skal våge meg å foreslå noe så har jo Lorinser Lo tror jeg de heter , de hadde kanskje passet bilen din ? Jeg er ganske sikker på at du vel har for lengst sett disse felgene 😄
  27. Jeg har alltid syntes at chromefelger er pent, hadde på hånden eikefelger nå nettopp, men selger svarte etterhvert ikke, hverken på finn.no eller på sms. Fikk litt ‘pepper’ av en venn for jeg var så nære på å kjøpe de eikefelgene, ‘de tilhører 50 talls biler’ sa han. Han har vel litt rett, samtidig som det er en viss klasse over de. Her er bilder av bilen min i annen farve og eikefelger
  28. Ah, jeg var litt ordknapp vedr de spacer’ne, dvs; jeg fjernet de når OZ felgene kom på. Nei, chrome var ikke originalt.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...