Fikk oljebehandlet bilen under i helga(søndag...)
Det har vært tørt i Stavanger i 3 hele døgn(må være ny rekord) og da tenkte jeg å slå til....var oppe i klubbhuset sånn i 10 tia og begynte å demontere eksos, hjul, varmedeksler, plastdeksler og innerskjermer.... det tok omtrent en time å få av(mange deksler)...
Måte også dekke til kalipperer og skiver..
Deretter fant jeg fram børste og trykkluft og rett og slett børsta bilen for den værste dritten, imens jeg holdt på med det så varma jeg olja(satte den foran vifteovnen....slik at den var god og varm når jeg begynte å sprøyte.....
Kan nevne at blen ble høytrykkspylt for ei uke siden også under, samtidig som det er veldig lenge siden det ble saltet i Stavanger så gjør jeg regning med at det er ganske saltfritt under bilen...

Gikk ca 2liter olje under bilen og inni hjulbuene og den fikk dryppe av seg litt før jeg begynte å montere igjen.
Var ferdig klokken 1500 og når jeg parkerte hjemme så røykla jeg hele nabolaget....
Jeg tok ikke inni kanalene og inni dørene pga at jeg skal til med det neste helg, må ta å demontere dørtrekkene så jeg får gjort skikkelig reint og montert litt mere dempematter samtidig som jeg tar rustbehandling, når det gjelder kanalene er jeg redd jeg må fjærne litt rust i jekkefestene først før jeg fyller de opp med olje...
er den seig nok ? renner den ikke bare ut igjenn ?
Det legger seg en hinne med olje, alt det overflødige renner ut igjen, det er den hinnen som er viktigst ikke at det flyter med olje.....
Den massen som er i hjulbuene suger til seg oljen så den forsvinner nesten inni der, gikk faktisk ganske mye olje akkurat der for å "mette" den massen som var der fra før....