Skrevet av Emne: Hvor mye feil er det egentlig på MB  (Lest 2270 ganger)

Utlogget Glenn Sørvik

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 505
    • Vis profil
Hvor mye feil er det egentlig på MB
« på: 03. oktober 2011, 23:08:54 »
Blir stadig vekk hauset om med problemer med Mercedes.
Det jeg lurer på hvor mye problemer har egentlig medlemene her med sine MB`r
Kan begynne med meg selv.

1990 S124 300 te  240,000km
speedo meter wire røk,fikk det på garanti.
Tankmåler fusket,juul guldbrandsen ordnet garanti.+motor fester garanti.
Batteri defekt kom en kar fra bos(juul guldbrandsen) og skiftet dette på Harestua for meg,gratis.
Eid i 5 år
Normal service fulgt,ikke nøvendigvis merke verksted.
Noe rust lås bakluke,for skjerm.

1989 W201  221,000km
Brukket fjær fremme,byttet begge selv.
Thats it
Eid i 2 år
normal service,ingen rust

1991 230ce 190,000 km
ingen feil,eid i ca 6mnd.
Normal service,rust dør sacco høyre side.

1998 w 202 c-180 86,000km
ingen feil.
Eid 1 år,ingen rust

1999 w202 c-180 226,000 km
slite deler forstilling,bremseskiver +klosser.
defekt tankmåler.
styredemper.
Eid 2,5 år,noe rust bak skjermer forskjermer.

2002 S203 C-180 140,000km
Byttet forstillings deler,og bremse skiver+klosser.
2 ganger motor lampe lyst,BOS jessheim ordnet gratis.
eid i 5 år.Ikke rust
Fjær brudd bak,skiftet alle til avantgarde.
Treg bak rute visker,demontert smurt opp selv.

1999 W 2002 C-180 120,000km
Byttet sim ring diff,garanti BOS Lillehammer(bil kun gått 52000km)stått i stykker  :D
Byttet sim ring automat,pga for lite brukt iflg Berghs  3000,-
Bærekuler,bremse klosser,bensin filter,multi reim.
Eid 2 og ett halvt år.ikke rust
Regulator varme apperat/vifte.Garanti bos Lillehammer.
Montert sport fjærer,eget ønske.

Synes ikke dette er noe og rope ulv for.... :D

Sorry mulig dette skulle vært lagt i en annen tråd.
« Siste redigering: 03. oktober 2011, 23:33:47 av Glenn Sørvik »


02 s203   c-180 elegance  145.000km
99 w202  c-180 classic     104.000km

x 99 w202
x 98 w202
x 91 s124 300TE
x 90  124 230 ce
x 90 190 E

Utlogget Hallgeir Helland

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 1 312
  • MB pendler
    • Vis profil
    • hjemmeside
Sv: Hvor mye feil er det egentlig på MB
« Svar #1 på: 03. oktober 2011, 23:45:19 »
Min 1997 C180.
Eid siden februar 2009, kjøpt ved 200.000km
Er nå kjørt 297.000km
To ting har jeg måtte skifte: vindusvisker staget (mellom motor og visker arm), og ene coilen.
Har også byttet styrestag, men det var ikke prekært, hadde bare litt slark.
Ellers ingen problemer. Meget fornøyd.

Gjesten

  • Gjest
Sv: Hvor mye feil er det egentlig på MB
« Svar #2 på: 04. oktober 2011, 10:31:48 »
Jeg jobbet med alle bilmerker i mange år og kan trygt si at Mercedes er en bedre bil enn de fleste andre.
Når man stripper ned biler så ser man hvor mye mer "bil" man får i forhold til mye annet.
Mercedes imponerer med måten de forandrer ting på hele tiden for å forbedre.
Er det problem med f.eks en dørlås kommer det en forbedret utgave.
Mercedes var toppen over alle for en tid tilbake,men nå er det uten tvil BMW som har tatt over.
Jeg tror ikke det tar lang tid før Audi tar over.
Jeg har kjørt alt som er av biltyper og kan ikke komme meg vekk fra Mercedes.
For meg er de de beste å kjøre slik jeg bruker de.
Men det er to ting Mercedes skuffer stort på. Det er at de ikke klarer flere kilometer på foringer og kuler i forstilling og den største feilen RUST.
Det å kjøpe en bil over 1 mill og vite at den må skrotes før 124 serien og eldre modeller pga rust holder ikke mål.
Det er helt utrolig at en ikke kan kjøpe en fin Mercedes og vite at den kan jeg ha i mange år hvis en holder den teknisk. Det holder ikke ,den vil ruste.
Får de kontroll på rust og understell så vil jeg kanskje kjøpe en meget dyr modell igjen.
Se på S220 serien som nå snart er 18 åringer som kjører rundt i da de er så billige for ingen vil ha de.
Skal man tape 1mill på noen få år så blir det ikke mye salg av dyre Mercedeser snart.
Elsker Mercedes,men måtte selge de sisste pga jeg hater lakkrusten.
Greit med rustgaranti,men alt kaller de jo steinsprut og prøver seg.lei av å krangle med de om rust skader.
Naboen har en over 4 år gammel strøken Nissan bil.
Fikk lakket koffert på garant (3år) pga en prikk som var mindre enn et knappenåls hode.
Sånn skal det ikke være sa de så den tar vi på 5 års kjøpsloven,mens på Mercedes må en krangle på store rustangrep på 1 år gamle biler.
Får gå tilbake til Sl129 eller S140 for å slippe det :-)

Utlogget Frode

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 089
  • Stavanger
    • Vis profil
Sv: Hvor mye feil er det egentlig på MB
« Svar #3 på: 04. oktober 2011, 10:51:26 »
http://www.dagbladet.no/2011/09/28/tema/bil/motor/klikk/18336026/

Her står det hvor mye feil det er på Mercedes kontra de andre, denne undersøkelsen er fra September i år.

Så hvis noen påstår at BMW er bra så viser denne undersøkelsen noe helt annet....... :lol:

1991 300TE-24K    Prosjekt Bilen
2006 E320CDi Avantgarde, skinn, sportsunderstell++ Familie bilen
Medlem nr: 1363

Gjesten

  • Gjest
Sv: Hvor mye feil er det egentlig på MB
« Svar #4 på: 04. oktober 2011, 16:38:16 »
Hehe.ja litt av en fyr ja  :D
som en nevner så har jeg jobbet nok med de fleste biler til å kunne ha sammenlignings grunnlag.
Har vært innom det meste de sisste 40 årene til å kunne si litt om mye,men sier ikke jeg har prøvd alle modellene til bilmerkene da ingen noen gang vil oppleve det.
Jeg mener fremdeles uansett om den undersøkelsen viser noe annet at BMW er blitt en bedre bil en Mercedes nå,men mener kanskje noe annet om et år.
Når en driver med begge merkene så får en en mening om det,men snakker ikke om en fasit.
Har kjørt Mercedes i alle år og kommer nok ikke til å bytte.
BMW 3 serie (E90) og X5 ( E70) har ikke Mercedes klart å tukte og jeg tror de får hard konkurranse fremover av flere merker.
Alle bilmerker har feil på modellene sine.
Det som er så dumt er jo at nesten alle merkene uten om koreanerene blir dårligere pga finutregninger av kvalitet/holdbarhet.
F.eks en låsekasse i dørene er jo plasikk kontra stål, tannhjul som før var stål er nå plastikk osv.
Så alt koker ned til hvem som var heldigst med hvor billig de klarte å produsere noe som ikke varer for lenge,men lenge nok.
Ikke rart Taxi folket savner de gamle Mercedesene.
De tyske merkene har mye de samme underleverandørene så mye er likt,men toleransene bestemmer hvor god kvaliteten er.
Men noen ting er viktig for noen,men ikke for andre og det er kjøreglede og føleser.
Der kommer mange ganger Merket inn og styrer oss mer enn det burde.  :D

Utlogget Odd Sigurd

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 470
  • Haugesund
    • Vis profil
Sv: Hvor mye feil er det egentlig på MB
« Svar #5 på: 04. oktober 2011, 16:45:51 »
 :D :D Synes undersøkelsen svare oss bra,Mercedes e bedre enn andre europeiske bilar,kun Volvo hakk i hel  8) 8)
Er det noe bedre enn stjerna;P

______________________________
E 240 2003 modE240 2000mod W210 350 SLC 1972 R107 x 300 sl 1990 x 230e 1990 w124 x chrysler neon  x scorpio 2,9ghia x volvo 245 1984 x 280S 1973- w116 x 200e 1978 -w123 x 250/8 1974 x 230e 1973  x 230S 1967

Gjesten

  • Gjest
Sv: Hvor mye feil er det egentlig på MB
« Svar #6 på: 04. oktober 2011, 17:01:14 »
Ja.det er slik vi vil ha det  :D

Utlogget Gujoni

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 925
    • Vis profil
Sv: Hvor mye feil er det egentlig på MB
« Svar #7 på: 05. oktober 2011, 09:07:49 »
1998 S 210, E200 T:
Skiftet bakluke, begge forskjermer, sandblåst hjulbuer bak, sandblåst bakre del av tak innvendig, lakkert bakluke,
bakskjermer og forskjermer på garanti. Bilen var da 6 år gammel.
Skiftet stabstagforinger foran, bremseklosser bak, ellers bare vanlig ettersyn og dekkskift.
Hadde bilen fra 2003 til 2009 og var fornøyd med alt unntatt rusten. Km. ved salg ca. 185 000.

2003 S 211, E220 TCdi:

Skiftet SBC modul på garanti 2009.
Skiftet støtdempere bak, casterstag, nedre og øvre bærekule v. side foran, kule for stabstaglenke og øvre bærekule h.foran,
skiver, klosser og håndbrekkbånd grunnet rust i trommel for brekk, converter. Rust har jeg ikke sett enda.
Har hatt bilen siden 2009 og den har gått 193 000 Km.

Har hatt både 123, 124, 210 og 211 serien og 211`en er nok den dyreste jeg har hatt m.h.t. driftskostnader.
Allikevel synes jeg ikke det er avskrekkende dyrt i forhold til andre merker jeg har hatt.

« Siste redigering: 07. oktober 2011, 23:02:45 av Gujoni »
Mercedeser jeg har hatt:
1955 22o a
1978 300 D
1980 300 TD
1990 230 TE
1998 E 200 T
2003 E220 Cdi

Utlogget Robert

  • Innlegg: 347
  • Trondheim
    • Vis profil
Sv: Hvor mye feil er det egentlig på MB
« Svar #8 på: 05. oktober 2011, 12:00:35 »
W202 1998Mod. 198000km Eid i 8 år.
Vindusvisker mekanismen kilte seg etter 7 år, demontert og smurt.
Rust på vanlige plasser.
ALDRI hatt et eneste feilskjær på denne.
har selvfølgelig byttet normale slitedeler, men det har vert svært lite av "slitte deler"

Mvh

Robert
Volvo V70 D5 AWD 2006Mod 90000Km
Mercedes C180 1998mod 195000km

X Volvo 740 2,3 1991 Mod   490000Km
X Ford Orion 1,6Cl. Min første.

Gjesten

  • Gjest
Sv: Hvor mye feil er det egentlig på MB
« Svar #9 på: 05. oktober 2011, 12:14:07 »
Man må også ta hensyn til utstyr når en sammenligner.
En ribbet utgave har jo ikke feil sammenlignet med en spekket utgave.
F.eks 211 med luftfjæring og justerbare dempningsgrad er det ikke uvanlig å koste på 40 tusen,
Der ryker dempere ,luftbelger,luftbeholder og lenkearmer.
Dette skjer jo ikke på en ribbet høne med fjærer og vanlige dempere.

Utlogget Hans Kåre Isdal

  • Innlegg: 262
  • 300 tdt
    • Vis profil
Sv: Hvor mye feil er det egentlig på MB
« Svar #10 på: 05. oktober 2011, 22:50:45 »
190 1.8 l
kjørt ca 500 000 km
skifter bremser og 2 stag bak.
ventiltettninger og løfterer.

kjørte den 100 000 km på 3-4 år.

124 300 tdt
340 000 km
bremser frame og bak.
opphengskule. fjører.
skal skifte børebru foringer bak,
det skulle vera det meste. trur eg...det er ikkje gale....
litt igjen. men det er bagateller.
1991 124 300 tdt
Har hatt:
1990 mazta 323 1.8  1991- solgt(jada, nokon får litt alargiske rykkkninger her...)
1991 mb 190 1,8 500 000 km- rip. Konge bil

Intr. til salgs til 190. perfekt stand.

Utlogget Thomas H.

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 84
    • Vis profil
Sv: Hvor mye feil er det egentlig på MB
« Svar #11 på: 08. oktober 2011, 23:42:13 »
Ikke helt smørøyet, men jeg har en MB V6cdi under huven på Jeepn. Den har snurret snart 100000km, og hittil har det vært kun vanlig service, intet annet  :D
Thomas H.
07 S211 E 280 cdi 4-matic
MB-X: 82 300GD, 92 300CE-24,
86 260E, 87 260E, 82 300TDT