Skrevet av Emne: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir  (Lest 170561 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 071
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #870 på: 21. Mai 2017, 23:34:29 »
Slik så det ut på 210n min (722.6?) er det veldig likens på 211n?



Såvidt jeg vet er det kliss likt på alle 722.6-kasser. Slik så det ut inni min:



Som dette skjemaet viser er det komponent Y3/6y6 som styrer lockup:


Utlogget KjetilP

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 379
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #871 på: 21. Mai 2017, 23:37:46 »
Hei.
Har du delenummer og hvilken del er det på bildet som er til lock up til girkassen?
...det tok litt tid før jeg fant spørsmålet ditt, men jeg brukte følgende deler til min bil:

A1402770435 - lockup solenoid (PWM)
A1402701161 - printplate

Så nå hvor spørsmålet mitt var, sorry  :D

Mye arbeid å bytte solenoiden?

Neida, men du må ned med ventilblokken for å komme til den. Det er bare en bolt eller to som holder den på plass.

Ok, vurderer å prøve meg på bytte. Forslag til hvor den kan handles til fornuftig pris?
Er det stor risk for at jeg kan bytte feil solenoid, eller er det greit å finne den riktige?

Utlogget KjetilP

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 379
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #872 på: 21. Mai 2017, 23:41:40 »
Å der så jeg siste bildet av skissen. Ser greit ut det der.
Takk

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 071
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #873 på: 21. Mai 2017, 23:41:52 »
Ok, vurderer å prøve meg på bytte. Forslag til hvor den kan handles til fornuftig pris?
Er det stor risk for at jeg kan bytte feil solenoid, eller er det greit å finne den riktige?

Så lenge du ser på bildet når du skal bytte er det ingen fare. Angående pris er jeg usikker - jeg kjøpte min fra Mercedes gjennom MBenzNL og betalte den sammen med andre ting..

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 071
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #874 på: 29. Mai 2017, 23:18:20 »
Takk til alle som stemte frem denne gamle traveren i kategorien E-klasse på landstreffet!  :D

Utlogget Arnfinn

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 1 388
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #875 på: 03. Juni 2017, 10:04:09 »
Versegod :D
Arnfinn
-93 E280
-91 230E
-87 560SEL

Utlogget KjetilP

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 379
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #876 på: 23. August 2017, 14:54:27 »
Hei.
Hvilket stoff brukte du for å tette hovedlyktene etter modifiseringen?

og

320 bremsene, var det plugg and play med tanke på SBC enheten?

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 071
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #877 på: 23. August 2017, 15:37:28 »
Hei.
Hvilket stoff brukte du for å tette hovedlyktene etter modifiseringen?

Usikker på hva stoffet heter da jeg fikk det av fyren som renoverte reflektorene mine, men det er samme type masse som brukes originalt. Det blir mykt ved å varmes opp, og stivner ikke over tid.


320 bremsene, var det plugg and play med tanke på SBC enheten?

Har hverken gjort noe med SBC før eller etter bytte av kalippere, ei heller fått noen feilmeldinger (eller uønsket oppførsel) Så vidt jeg vet har ikke Steve gjort dette ved konvertering til AMG-bremser på en drøss med biler heller..

Utlogget KjetilP

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 379
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #878 på: 23. August 2017, 15:50:28 »
Hei.
Hvilket stoff brukte du for å tette hovedlyktene etter modifiseringen?

Usikker på hva stoffet heter da jeg fikk det av fyren som renoverte reflektorene mine, men det er samme type masse som brukes originalt. Det blir mykt ved å varmes opp, og stivner ikke over tid.

OK, takk for svar. Har du kontaktinfo på reflektor renovereran dine? Kanskje jeg kunne ringt og bestilt hos dem.


320 bremsene, var det plugg and play med tanke på SBC enheten?

Har hverken gjort noe med SBC før eller etter bytte av kalippere, ei heller fått noen feilmeldinger (eller uønsket oppførsel) Så vidt jeg vet har ikke Steve gjort dette ved konvertering til AMG-bremser på en drøss med biler heller..

Supert. Mye mulig det må leites etter noe brukte. Var det stor forskjell på bremsene, eller var det kun logoen som gjorde susen?


Og om jeg ikke har nevnt det tidligere. Digger den bilen din

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 071
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #879 på: 23. August 2017, 17:13:01 »
Jeg merket stor forskjell ved kjøring i høyere hastighet, altså på Autobahn for eksempel, men i det daglige er det stort sett logoen som er forskjellig ;-)

Og takk for ros, digger den sjæl også i grunnen - 211 er fortsatt deilig! :-)

Utlogget Classic

  • Innlegg: 186
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #880 på: 29. August 2017, 12:24:06 »

Og takk for ros, digger den sjæl også i grunnen - 211 er fortsatt deilig! :-)

Hver gang jeg er inne på å selge bilen, blar jeg gjennom denne tråden for å innse hva vi egentlig har fått for pengene.

Utlogget KjetilP

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 379
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #881 på: 22. September 2017, 23:01:16 »
Ved bytte av grill. Måtte du ha ny panser åpner som kommer ut av grillen?
Og hvordan gjorde du det med sensor for ute temperatur?

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 071
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #882 på: 25. September 2017, 00:16:37 »
Ved bytte av grill. Måtte du ha ny panser åpner som kommer ut av grillen?
Og hvordan gjorde du det med sensor for ute temperatur?
Mener å huske at jeg måtte bytte panseråpner ja. Temperatursensoren passer rett inn i facelift-fanger også.

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 071
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #883 på: 23. Oktober 2017, 22:59:59 »
Jeg har helt glemt å oppdatere tråden etter sommerens besøk til Nederland, hvor jeg fikk gjort en del jeg har hatt lyst til å gjøre lenge, noe jeg måtte gjøre, og et par ting som ble oppdaget (som prekære) der og da. Alt i alt et travelt og fruktbart besøk som igjen har gjort bilen til en deilig kjøremaskin (tross kilometerstand). Jeg skal oppdatere litt mer utfyllende snart, men kan jo begynne med en slags gjettelek - er det noen som klarer å gjette hva jeg har gjort ut fra dette bildet:




Som bonus legger meg til tallene fra turen ned, foretatt en natt til fredag i juli. Tallene fra hjemturen kommer i neste post:


Utlogget KjetilP

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 379
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #884 på: 23. Oktober 2017, 23:57:55 »
Montert senk eller airmatic?