Skrevet av Emne: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir  (Lest 146396 ganger)

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 5 953
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #840 på: 06. Januar 2017, 11:13:16 »
Om du skal forbi, så kan vi fyre opp Star her.
Takk, skal ha det i bakhodet :-)

Meldingen kan jo bety hva som helst, men faren er nok stor for at SBC har overskredet serviceterskelen. Simen går visst med planer om noe ekstra hyggelig klubbpris for å bytte ut sånne, men en del tusenlapper blir det jo uansett. Steve har kanskje en liggende?
Ser at en splitter ny enhet (både "original" og Bosch) kan fås på Ebay til drøye 1000 euro, så da spørs det om en overhaling er noe poeng. Steve har i hvertfall hatt noen liggende tidligere, så det blir nok en tur dit dersom det viser seg at pumpen må byttes. Leste noe om at Stjerneservice skulle tilby en løsning her, så får sjekke med Simen også :-)

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 5 953
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #841 på: 06. Januar 2017, 13:31:52 »
Jeg fikk i hvertfall ordnet litt av bilens "problemer" i dag:





Perfekt ble det ikke, men nå er det i hvertfall ikke kritisk å komme borti bilen med klærne lenger, og i tillegg er skiltet lesbart igjen.


Jeg stakk også innom Erik Arnesen i håp om at de hadde tid til å ta en korttest på sparket, men det gikk ikke før tidligst i neste uke en gang. Satser på å få hjelp av et av klubbmedlemmene med StarDiagnose istedet.

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 5 953
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #842 på: 09. Januar 2017, 16:01:50 »
Thanks, asshole!


Utlogget Eirik Tømmerås

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 3 605
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #843 på: 09. Januar 2017, 16:26:00 »
Trodde ikke sånt ble gjort i dagens samfunn. Men husker min onkel jobbet på et åndsvakehjem på 60 tallet og da var det rett som det var at stjerna forsvant på hans 1965 190c.
*2004 Mercedes-Benz E220T-CDI Avantgarde  *1988 Mercedes-Benz 190E
*1985 Yamaha XVZ 1300 TD  *1991 Suzuki  GSX 400 E
*1985 Ford Scorpio 2.8i Ghia

Utlogget Arnfinn

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 1 334
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #844 på: 10. Januar 2017, 22:55:23 »
Med tanke på at Merce er en billigbil nå i disse dager så er det ihvertfall ikke noen grunn til å være misunnelig lenger.
Arnfinn
-93 E280
-91 230E
-87 560SEL

Utlogget Tor Anton

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 3 571
  • w201-16
    • Vis profil
    • MB190Klubben
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #845 på: 10. Januar 2017, 23:35:18 »
På to biler i familien har det blitt borte stjernene, dåg var det ikke noen pøbler som hadde gjort dette, men de hadde rett og slett røket i hempa til fjøra.

Sent fra min D5803 via Tapatalk


Utlogget AMG

  • Innlegg: 10
  • Sternfahrer.
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #846 på: 11. Januar 2017, 00:59:29 »
Skulle vært en slik funksjon på stjerna :axe:

https://youtu.be/zumA9UYAmLM
Mercedes-Benz, Das Beste Oder Nichts.

Mercedes-Benz
WDB 440.161
WDB 441.161
WDB 443.162
W123.193
W123.123

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 5 953
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #847 på: 12. Januar 2017, 19:24:51 »
Siden jeg var i nærheten stakk jeg innom Simen og Stjerneservice i går ettermiddag og fikk lest ut feilkoder. Bremsefeilen nevnt over var førsteprioritet, og under SBC kom feil C23CE opp. StarDiagnose foreslo å A) Sjekke jording på SBC-enheten for så å eventuelt B) Bytte SBC-enhet. Jeg har ikke fått gjort annet enn å prøve å slette feilkoden ennå, noe som fjernet varselmeldingen fra instrumenthuset, men ikke StarDiagnose. Jeg skal inspisere kontaktflater når været blir litt mer stabilt, men siden varslingen forsvant fra instrumenthuset krysser jeg fingrene for at det er dårlig kontakt et sted som forårsaket den.



Er det noen andre som har erfaring med nevnte feil?


Jeg fikk også opp et par feil relatert til girkassen, én kom opp under CDI (2225-001 Transmission Control ETC Fault 8) og én under ETC (P220A), hvor sistnevnte peker på uoverensstemmelse mellom fart på de to hastighetssensorene på printplaten inni girkassen. Sistnevnte byttet jeg nylig, så jeg er litt usikker på hva dette kan bety. Muligens en eller annen forurensing (spon?) som har kommet mellom? Er det noen som har erfaring med dette?




Til slutt kom det også opp en feil med klimaanleggets multifunksjonssensor, som er metallhuset med en ledning som er montert på plastplaten like foran frontruten på førersiden. Jeg har i grunnen aldri visst hva dette var, og ble litt overrasket over både at det var en sensor for klimaanlegget og at den kunne bli defekt.. Ifølge MB er dette en sensor for "skadelige stoffer" som visstnok skal aktivere omluft-funksjonen automatisk, men det har jeg til dags dato aldri opplevd. Er det noen som vet mer om denne, og om den kan påvirke "tørkefunksjonen" av luft inni bilen?



Grunnen til at jeg lurer på sistnevnte er fordi det i det siste har blitt en del duggdannelse ved bruk av webasto og kjøring i regnvær, men det er ingenting som tyder på at det er lekkasjer eller fukt utover normalt inni bilen..

Utlogget S-MO

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 352
  • 124 Mafioso
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #848 på: 13. Januar 2017, 18:22:10 »
Skulle vært en slik funksjon på stjerna :axe:

https://youtu.be/zumA9UYAmLM
Det burde ikkje vere umulig, snart berre S-klassa som har den tradisjonelle stjerna :(
- Sondre Kristoffer Mo
- Mercedes-Benz 300 TDT 1992

Utlogget Jonas94

  • Innlegg: 852
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #849 på: 13. Januar 2017, 21:39:07 »
Skulle vært en slik funksjon på stjerna :axe:

https://youtu.be/zumA9UYAmLM
Mente jeg så en slik på ebay til salgs, men fant ikke.
Men fant film av en slik jeg tenkte på:)

https://www.youtube.com/watch?v=81Xbqb7WEsE

Utlogget Classic

  • Innlegg: 99
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #850 på: 13. Januar 2017, 22:07:27 »
Skulle vært en slik funksjon på stjerna :axe:

https://youtu.be/zumA9UYAmLM
Det burde ikkje vere umulig, snart berre S-klassa som har den tradisjonelle stjerna :(

Så en E200 bensin 4matic medc lysebrun farge og exclusivepakke i dag. Faktisk veldig pent med stjerna på panseret på 213 også..

Krysser fingrene for SBC-feilen din Sven Håkon.

Utlogget S-MO

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 352
  • 124 Mafioso
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #851 på: 13. Januar 2017, 22:10:54 »
Skulle vært en slik funksjon på stjerna :axe:

https://youtu.be/zumA9UYAmLM
Det burde ikkje vere umulig, snart berre S-klassa som har den tradisjonelle stjerna :(

Så en E200 bensin 4matic medc lysebrun farge og exclusivepakke i dag. Faktisk veldig pent med stjerna på panseret på 213 også..


Hørest ut som ein herlig bil  :thumbleft: :salute:
- Sondre Kristoffer Mo
- Mercedes-Benz 300 TDT 1992

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 5 953
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #852 på: 14. Januar 2017, 15:34:19 »
Den automatisk nedfellbare stjernen er kul - så et par slike på eBay for mange år siden og lurte på å kjøpe til 190en. Husker jeg også så en "stjernealarm" med en eller annen mekanikk som aktiverte hornet dersom stjernen ble bøyd for mye ut fra vanlig posisjon. Angrer fortsatt på at jeg ikke kjøpte dem :-P

Har tidligere også lurt på å kjøpe en avtagbar stjerne (finnes flere på eBay), men er redd jeg bare kommer til å glemme å ta den av..


Angående SBC så inspiserte jeg jordingspunktet og pluggen som går inn på pumpen i går. Pluggen så bra ut, og det samme gjorde for så vidt jordingen - litt grått belegg var det likevel å pusse bort, så dersom jeg er heldig så var feilen bare forårsaket av litt dårlig kontakt på et tidspunkt. Visstnok har jordingen på SBC-pumpen også vært del av en "recall action", så det skadet nok uansett ikke å sjekke det.

Utlogget FrodeS

  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 19 818
    • Vis profil
    • Utleie av minigraver og annet kjekt utstyr.
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #853 på: 18. Januar 2017, 15:34:07 »
Praktisk hvis det er så enkelt.

Vi fikk motorlampe på 240'n her en dag. Diagnosen viste feil på noe entluftungsdilldall. Den viste meg noen mulige årsaker, og da jeg valgte en for å sjekke nærmere, fant jeg en vakuumslange som var løs. Krysser fingrene for at det var alt.
--
FrodeS
'04 Mercedes-Benz E240 4matic   '92 Mercedes-Benz 300TD Turbo
'86 Mercedes-Benz 300E              '93 Nissan patrol kort 2,8 diesel

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 5 953
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #854 på: 19. Februar 2017, 16:51:42 »
Helgen ble tilbrakt på hytta, og timingen for avgang fra Oslo nordover på E6 kunne nok vært mer gjennomtenkt - start av vinterferie kombinert med noens uhell på Skedsmo førte til enorme, stillestående køer og tre ganger så lang tid på å komme frem. Tiden på E6 ble stort sett tilbrakt tilnærmet stillestående (gjennomsnittshastighet på 9km/t hit), og plutselig dukket symbolet for kjølevæske opp i instrumenthuset. Temperaturen var OK, og det var ingen info å finne om hvit advarsel i instruksjonsboken, kun røde varsler. Sjekket nivået for kjølevæske fysisk like etterpå, og dette så bra ut - er det noen som har kjennskap til hva som trigger denne meldingen?