Skrevet av Emne: Flisundet Motorservice AS  (Lest 1573 ganger)

Utlogget Lars-Petter

  • Innlegg: 501
  • Kompressorhyl!
    • Vis profil
Flisundet Motorservice AS
« på: 17. september 2007, 16:56:13 »
Noen som har erfaring?
Er det vert ca 10 000 for optimalisering på dyno etter..
C200K med Kleemann kit + Supersprint komplett eksos, ca 230 Hk.
http://www.supersprint.com/a_prodotti.asp?modello=mer2032
'01 C200 Kompressor W203 http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=15176.0                   

x  '91 230E 400000 km

Utlogget Tor Anton

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 1 289
    • Vis profil
    • MB190Klubben
Sv: Flisundet Motorservice AS
« Svar #1 på: 19. september 2007, 16:43:36 »
Mulig dem får til din bil.
Missfornøyde kunder finnes det mange av, men mulig dem har skjerpet seg i det siste.

Skal du gå fra 163hk til 230hk??
Hva gjør dem?
Bør opp en god del i trykk da ihvertfall.

Vet Hauk motors ikke var noe gira på å selge disse settene lenger da det ga en del mindre enn det lovet.
Om det var tilfelle, eller om det var en annen grunn til at de ikke anbefalte slike lengere vet jeg ikke.

Utlogget Lars-Petter

  • Innlegg: 501
  • Kompressorhyl!
    • Vis profil
Sv: Flisundet Motorservice AS
« Svar #2 på: 19. september 2007, 17:38:43 »
jaha, jeg har kjøpt et sånn kit fra hauk, vet jo ikke om det gir det de lover men det tror jeg. det er jo tross alt kleemann som produserer disse. Så vet ikke hvor du har hørt dette. kittet fra kleemann hever effekten til 200 hk / 280 nm, ca. pluss 30 hk til med eksos.
'01 C200 Kompressor W203 http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=15176.0                   

x  '91 230E 400000 km

Utlogget Tor Anton

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 1 289
    • Vis profil
    • MB190Klubben
Sv: Flisundet Motorservice AS
« Svar #3 på: 19. september 2007, 18:46:08 »
lenge siden?

Spurte litt om dette da en påsto han hadde bremset 300dhk med sin E200K med et slik sett.
Det var med annen kam og eksos + et kit.

 

Utlogget Lars-Petter

  • Innlegg: 501
  • Kompressorhyl!
    • Vis profil
Sv: Flisundet Motorservice AS
« Svar #4 på: 19. september 2007, 19:09:10 »
hmm, 300 hk høres jo bra ut det da. :P
skal montere kittet og supersprint eksos med grenrør, håper det blir bra :)
'01 C200 Kompressor W203 http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=15176.0                   

x  '91 230E 400000 km

Utlogget Tor Anton

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 1 289
    • Vis profil
    • MB190Klubben
Sv: Flisundet Motorservice AS
« Svar #5 på: 19. september 2007, 19:41:18 »
Litt vel bra ut spør du meg.
Tar sikte på 300 på min 230K med sprut å turbo.

Utlogget Lars-Petter

  • Innlegg: 501
  • Kompressorhyl!
    • Vis profil
Sv: Flisundet Motorservice AS
« Svar #6 på: 27. september 2007, 08:54:38 »
jaha, jeg har kjøpt et sånn kit fra hauk, vet jo ikke om det gir det de lover men det tror jeg. det er jo tross alt kleemann som produserer disse. Så vet ikke hvor du har hørt dette. kittet fra kleemann hever effekten til 200 hk / 280 nm, ca. pluss 30 hk til med eksos.


30 hk ekstra bare med annet eksosanlegg... :shock: DET høres ut, for meg, som fantasihester. Men nå vet jo ikke jeg hva som gjøres i tillegg da.

At Kleemann-kitet gir deg 200 hk er så sin sak, men at bare bytte av eksos gir deg 30 til, det høres litt for godt ut til å være sant.

Men det er nå meg da... :lol:  MNJAAA.....SKEPTISK


for å si det sånn, tror ikke nytt eksos på en original 163 hk gir193 hk uten noe mere.
men effekt blir det jo når det presses inn mere luft (kleemann kit). da med original eksos blir det sikkert lite flow i forhold, derfor tror jeg på de 30 hk ekstra. :)

http://www.kleemann.dk/site/Main/performanceproducts/performancekits

http://www.kleemann.dk/site/Main/performanceproducts/headers
'01 C200 Kompressor W203 http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=15176.0                   

x  '91 230E 400000 km

Utlogget Torbjørn

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 2 398
    • Vis profil
Sv: Flisundet Motorservice AS
« Svar #7 på: 01. oktober 2007, 15:02:30 »
På kompressor motorer blir det ved en viss flow/effekt, veldig tangt i eksosen.
Om dette har så mye å si for topeffekten som 30hk er tvilsomt, men det hjelper garantert på dreiemomentet i mellomregisteret ved å få bedre flow på eksossiden av motoren med økt ladetrykk. Temperaturen i forbrenningskammer osv vil også synke ved lavere mottrykk noe som er bra for forbrenningseffekten i motoren.

10 000 bare for bremsing i benk (vist jeg ikke har missforstått?) er så nærme ran du kommer...

En slik "standar"trim som dette krever minimalt med justeringer og burde være fult gjennomførbart for godt under halve prisen.

Utlogget Lars-Petter

  • Innlegg: 501
  • Kompressorhyl!
    • Vis profil
Sv: Flisundet Motorservice AS
« Svar #8 på: 02. oktober 2007, 18:48:52 »
Okei, ja dreiemomente skulle øke en der der også.
Hvis Kleemann sier at man får 30 hk mere med sitt eksosanlegg (etter boostkit) så tror jeg på det.
Supersprint sier også en økning opp til 15 %, kanskje dette er en motor som får det :p
'01 C200 Kompressor W203 http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=15176.0                   

x  '91 230E 400000 km

Utlogget Lars-Petter

  • Innlegg: 501
  • Kompressorhyl!
    • Vis profil
Sv: Flisundet Motorservice AS
« Svar #9 på: 04. oktober 2007, 21:05:33 »
Har spurt kleemann på mail. de mente jeg får ca, 15 il 25 hk med eksosanlegget.
er vel litt mere nøyaktig. det med 30 hk er sikkert mere ment til V6 og V8 motorene.
sikkert mere å hente der :P
'01 C200 Kompressor W203 http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=15176.0                   

x  '91 230E 400000 km