Skrevet av Emne: Slaskete giroverføring W124  (Lest 1244 ganger)

Utlogget Eivind S

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 3 813
  • Personlig tekst:
    • Vis profil
Slaskete giroverføring W124
« på: 10. januar 2007, 20:10:56 »
(regner med å få kommentarer av FrodeS her nå om automatens fortreffeligheter)

På min nyervervede 86-230E så er giroverføringen littegranne slaskete, dvs at det er litt vandring på langs. (kan bevege girspaken 2-3 cm fram og tilbake når den står i gir)

Regner med dette kun er slitt giroverføring.

Noen som har erfaring med hvilken foring/giroverføring som er sliten? girkassa virker ellers tett og fin i girene.
08-E220T CDI Avantgarde.
02-C220T CDI Avantgarde.

Utlogget Eivind S

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 3 813
  • Personlig tekst:
    • Vis profil
Sv: Slaskete giroverføring W124
« Svar #1 på: 10. januar 2007, 20:15:21 »
Ser i EPC at det finnes ett rep-sett til giroverføringen.

Er dette det mest sannsynlige og plausible å begynne med?
08-E220T CDI Avantgarde.
02-C220T CDI Avantgarde.

Utlogget Thomas Madsen

  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 7 004
  • Heppsaannn
    • Vis profil
Sv: Slaskete giroverføring W124
« Svar #2 på: 10. januar 2007, 21:15:55 »
JA  :-)

Har vært borti dette på golf...
Der var det umulig å si hvilket gir man traff før man slapp clutchen...
Der var det noen "kuleledd" og foringer som måtte byttes, så ble "kassa" tight som ei jomfru igjen...
1999 S210 E320 4MATIC - Kjøres nå http://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=12441.0
2011 Citroen Berlingo - Firmabilen :-)

Utlogget Eivind S

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 3 813
  • Personlig tekst:
    • Vis profil
Sv: Slaskete giroverføring W124
« Svar #3 på: 11. januar 2007, 05:40:38 »
Den er tett og fin sideveis denne kassa.

Ser det er 3 stag som går fra girstang til kassa. Ett til revers, ett til 1 og 2 gir og ett til 3 og 4 gir.

Siden den er like slaskete på alle gira, så antar jeg at det er en eller annen opplagring ved girstanga som er gåen.

Plukke det fra hverandre og se nærmere på det iløpet av en ukes tid. Gå over hele bilen og finne ut hva jeg trenger av diverse og bestille det. :)
08-E220T CDI Avantgarde.
02-C220T CDI Avantgarde.

Jan Inge Danielsen

  • Gjest
Sv: Slaskete giroverføring W124
« Svar #4 på: 19. januar 2007, 01:44:33 »
Vist jeg ikke husker helt feil så får du alle foringer osv osv til gearoverføringen løst, er en fordel og skifte de vsit det er slark. Røyk på en w115 jeg hadde, var ikke noe skøy og rygge 1,5 mil på natta i -20.

Lurer på hvorfor sånne ting bestandig skjer på natta og aller heslt på vintern  :?

Utlogget FrodeS

  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 17 905
    • Vis profil
    • min side
Sv: Slaskete giroverføring W124
« Svar #5 på: 19. januar 2007, 11:10:50 »
(regner med å få kommentarer av FrodeS her nå om automatens fortreffeligheter)

Næh. Når først du skal ha så døll motor er det like greit å ta den fullt ut og kjøpe døll girkasse også.  :D


Kan faktisk være enig med deg når det gjelder 230E. Den blir vanvittig sløv med automat.
--
FrodeS
'04 Mercedes-Benz E240 4matic   '92 Mercedes-Benz 300TD Turbo
'86 Mercedes-Benz 300E              '85 Nissan patrol kort 2,8 bensin "cab"

Utlogget Alexander

  • Innlegg: 9 227
  • Kingboltklubben
    • Vis profil
    • http://axng.wordpress.com
Sv: Slaskete giroverføring W124
« Svar #6 på: 19. januar 2007, 12:09:55 »
Kan faktisk være enig med deg når det gjelder 230E. Den blir vanvittig sløv med automat.

En 230E med automat som er i stand er ikke vanvittig sløv. Jeg har kjørt en drøss, både 123 og 124, og ingen av de har vært sløve.
Alexander
W111 (220b, 220Sb), W108 (280SE), S123 (280TE, 300TDT), S210 (E200T) og W211 (E220CDI)
Se: http://axng.wordpress.com
Hubraum ist durch nichts zu ersetzen - ausser durch noch mehr Hubraum!

Utlogget FrodeS

  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 17 905
    • Vis profil
    • min side
Sv: Slaskete giroverføring W124
« Svar #7 på: 19. januar 2007, 12:33:30 »
Kan faktisk være enig med deg når det gjelder 230E. Den blir vanvittig sløv med automat.

En 230E med automat som er i stand er ikke vanvittig sløv. Jeg har kjørt en drøss, både 123 og 124, og ingen av de har vært sløve.

Var gått 110.000 den jeg prøvde. Var nok i helt grei stand
--
FrodeS
'04 Mercedes-Benz E240 4matic   '92 Mercedes-Benz 300TD Turbo
'86 Mercedes-Benz 300E              '85 Nissan patrol kort 2,8 bensin "cab"